Geavanceerd zoeken

HD8917 geeft geen water

Verzamelmondstuk Begrijpelijke vraag

eggie3

Dinsdag, 05. Januar 2021, 11:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 42533

Lid sinds: 05.01.2021

Hallo ! Ik rep. al langer KM ( Delonghi), maar nu kom ik een probleem tegen waar ik uw hulp nodig heb. Ik heb een Saco HD8917, die geen water geeft als er koffie wordt getrokken. Thee en warm water werken. Oké, ik ken alle testen. Ik controleerde het, godzijdank niet lang, waterpad en ik kwam vast te zitten bij de uitloop. Ik kan het dus testen, ik heb de BG gedemonteerd en terwijl ik bezig was heb ik hem schoongemaakt, de boven- en onderkant op zijn plaats gezet en doorgespoeld. Er komt geen water. Ik draaide het mondstuk uit de bron, spoelde het door en er kwam water uit. En nu mijn geloofskwestie: Er zijn uitlaatpijpen met en zonder schuifstuk. Hoe wordt het ventiel geopend, met de variant zonder schuifstuk. Naar mijn mening is dit niet mogelijk? De druk bouwt zich op in de richting van de rubberen plug en kan er zonder hulp van buitenaf niet langs.
Is het mogelijk om eenvoudigweg een sproeier met een schuifstuk te installeren ?
MfG

MrLed

Dinsdag, 05. Januar 2021, 11:59 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

In de machine is een debietschakelaar geïnstalleerd. Dit verkalkt vrij gemakkelijk. Binnenin zit een verende rubberen champignon (vergelijkbaar met een cremaventiel), deze wordt geopend door de pompdruk en maakt plaats voor de brouwgroep.

Waterweg

Wanneer de pomp niet meer voldoende druk opbouwt, kan de klep niet meer open.
Ik installeer meestal een nieuwe pomp, soms alleen een nieuwe bal en pakking.

Theoretisch is het mogelijk om achteraf een steunklep met schuif te monteren, maar dan moet de inwendige werking van de stromingskeuzeschakelaar worden verwijderd.


MrLed

Dinsdag, 05. Januar 2021, 12:08 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

De stromingsselector kan eenvoudig öfnnen zijn.
Steek een 3mm inbussleutel van onderen in, druk iets omhoog en draai ca. 45 graden, dan komt het binnenwerk naar buiten.

eggie3

Dinsdag, 05. Januar 2021, 22:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 42533

Lid sinds: 05.01.2021

Goedenavond, Mr. Led!
Ikheb er al een paar keer een foto bijgevoegd. De waterstroom gaat van de debietmeter naar de pomp via het veiligheidsventiel naar de verwarming, via de kleine repiler (blauwe cirkel) één keer naar het warmwaterventiel en via de wand via het uitlaatspruitstuk naar de BG. De aansluiting bevindt zich zoals alles is geïnstalleerd. Er is niets anders in de machine geïnstalleerd! Ik zal een mondstuk met schuifstuk kopen en testen. Meer blijft niet! Bedankt toch!



Bijgevoegde afbeelding

MrLed

Dinsdag, 05. Januar 2021, 23:28 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Ik zie gewoon dat de machine geen debietkiezer heeft.

Is dat in elkaar gezet zoals het ligt?
Ik zou zeggen dat de veer met de tepel moet worden omgekeerd.

eggie3

Dinsdag, 05. Januar 2021, 23:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 42533

Lid sinds: 05.01.2021

Hallo!
terwijl ik hier zit, was het zo geïnstalleerd! Ik draai de veer, en druk dan de MAschine al in bij het verwarmen van water door het ventiel in de lekbak, want de BG staat nog steeds in zijn thuispositie. Als het dan naar boven gaat krijgt het wat water af, maar dat is zo weinig dat het alleen maar genoeg is om te druppelen. Daarom dacht ik dat er een schuifstuk moest komen! De druk bouwt zich op, de BG rijdt omhoog en opent de klep.
LG