Geavanceerd zoeken

Philips espresso5330 foutcode 02

Wat te doen als foutcode 02 verschijnt?

Gast_Sabine

Vrijdag, 22. Januar 2021, 10:08 Uhr

Unregistered

Ik kan foutcode 02 niet vinden in de handleiding. Wat betekent het?

MrLed

Vrijdag, 22. Januar 2021, 17:39 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Fout 2 wijst op een probleem met de molen.

Tomer D

Vrijdag, 09. April 2021, 17:10 Uhr

Unregistered

Hallo, enige update over de oplossing voor deze fout?
Bedankt
.

GN

Montag, 27. September 2021, 08:05 Uhr

Unregistered

Ik kon dit probleem oplossen door de molen schoon te maken.

monsieur.ellison

Samstag, 04. December 2021, 14:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 47515

Lid sinds: 04.12.2021

Ik heb een PHILIPS 4000 SERIES MACHINE en vorige week kreeg ik twee keer foutcode 02. Na wat zoeken op het web vond ik deze post. In mijn handleiding en bij de klantenservice van Philips staat dat het apparaat in de fabriek gerepareerd moet worden.

Dit is niet echt waar...

02 fout is inderdaad voor de slijpmachine. Ik heb mijn machine uit elkaar gehaald en vervolgens de molen uit elkaar gehaald. Het zat vol met overgemalen koffie. Ik heb het een goede stomerijbeurt gegeven omdat water schadelijk kan zijn voor de molen en alles weer in elkaar gezet en het werkt nu prima.

Ik heb even gerekend en ik zit rond de 20.000 kopjes koffie die ik met mijn machine heb gemaakt. Ik zag ook dat de twee keramische maalstenen niet meer zo scherp waren als toen ze nieuw waren. Ik kon deze onderdelen online vinden voor ongeveer 20 dollar per stuk, en ze allebei tegelijk vervangen.

Op dit moment is alles goed en ik zal de maalschijven op een later tijdstip vervangen.

Ik hoop dat dit bericht nuttig is.

monsieur.ellison

Donderdag, 09. December 2021, 13:47 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 47515

Lid sinds: 04.12.2021

Dus het gebeurde vandaag weer, foutcode 02. Ik heb hem weer gedemonteerd, de maalunit helemaal schoongemaakt en goed gedroogd. Ik heb de 2 keramische maalringen vervangen. Ik merkte ook een hoge mate van weerstand op bij het draaien van de onderste maalunit, dus heb ik deze gedemonteerd en de lagers verwijderd. Het grotere vlakke lager bewoog met zeer weinig weerstand, maar het kleinere lager op de bodem had meer weerstand dan ik dacht dat het zou moeten. Het is heel dicht, zo niet hetzelfde, als een lager voor een skateboard wiel. Ik heb het geolied met wat minerale olie voor mijn scheerapparaat. Het is een verzegelde eenheid maar wat olie sijpelde binnen en het kreeg minder rotatieweerstand.

De onderdeelnummers voor de lagers van de slijpmachine zijn HGB 6900RS voor de kleinere onderste,

en HGB 342 35252 voor het grotere plattere lager. Ik zal beide bestellen als ik ze kan vinden.

Tamas.S

Vrijdag, 04. Augustus 2023, 07:24 Uhr

Unregistered

Ik had dezelfde foutcode. Ik heb de slijpmachine verwijderd. Ik heb de borstels in de motor van de slijpmachine gecontroleerd. Ik moest de borstels slijpen om een vlak oppervlak te krijgen. Opnieuw geïnstalleerd en werkt als een zonnetje.
Philips EP5361 machine.

Gast_Tom

Vrijdag, 17. November 2023, 09:16 Uhr

Unregistered

QUOTE (GN @ maandag 27 september 2021, 08:05)
Ik heb dit probleem kunnen oplossen door de slijper schoon te maken.

Er zaten te veel bonen in mijn maler. Schoongemaakt en klaar. Loopt