Geavanceerd zoeken

Verlaten model XP7200

Lekkende machine

Nimbus4

Zondag, 23. Mai 2010, 14:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 8361

Lid sinds: 23.05.2010

Hallo iedereen, misschien vind ik hier de nodige hulp. Onze prachtige Krups XP7200 muteert steeds meer in een stopgezet model. In plaats van dat de koffie in het kopje loopt, raakt het meeste water op. Wat zou de fout kunnen zijn ?
Krups zegt stuur het in, reparatie tot 80 € zal worden gedaan zonder te vragen, meer dan 80 € zal u worden geïnformeerd. Misschien kent iemand een goedkoop advies...
sad.gif

Kaffeeliebhaber

Zondag, 23. Mai 2010, 15:07 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 321

lidmaatschapsnummer..: 7777

Lid sinds: 03.04.2010

Hoi

Natuurlijk is er een goedkoper alternatief; zelfreparatie,
maar
je
hebt een beetje schroevendraaier talent, geduld, moed en een lange Torx 15 schroevendraaier nodig
.

U moet ongeveer 15€

berekenen

voor reserveonderdelen en verzending

.

Een ervaren man krijgt de XP dus in 45 minuten weer strak. Als een nieuweling zou je een halve dag moeten plannen


.



--------------------
Gruß
Kaffeeliebhaber

Gast_Nimbus4

Zondag, 23. Mai 2010, 15:25 Uhr

Unregistered

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie. Denk dat het vandaag de dag zal mislukken vanwege het juiste instrument
.

Ik heb deze "speciale" schroevendraaier niet in huis, althans geen schroevendraaier die lang genoeg is om de achterste schroeven los te draaien.


Welke onderdelen heb ik nodig, dat wil zeggen, wat is defect of zou defect kunnen

zijn ?
Begroeting nimbus4

Kaffeeliebhaber

Zondag, 23. Mai 2010, 17:16 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 321

lidmaatschapsnummer..: 7777

Lid sinds: 03.04.2010

Als de machine al een paar duizend deksels achter zich heeft, zal de pakking van de persram gaan lekken. Het water loopt deels uit de opening in de bodem van de behuizing, die in het midden onder de lekbak ligt.

Om het te krijgen moet je de koffer, de molen, de vermogenselektronica (neem foto's van de connectoren voor) en de binnenste plastic omhulsel volledig verwijderen. De brewer moet ook worden losgeschroefd, maar de waterslangen hoeven niet te worden losgekoppeld. Vervolgens wordt de perszuiger verwijderd en kunt u de kraagafdichting vervangen. Dit kost 4€. U moet ook het zegel op de brouwkop vervangen, dat kost nog eens 4€. De verzendkosten zijn 5€, dus samen zijn ze 13€ (bijv. voor professionals uit de Jura). Als de machine al open is, opent u ook de aftapkraan, reinigt u deze en smeert u deze in. Het is het beste om er wat siliconenvet bij te bestellen. U kunt dit ook gebruiken voor de andere zeehonden. Verwijder de twee brouwzeven en maak ze ook schoon. Maak de molen schoon.

Schroevendraaiers zijn verkrijgbaar bij de ijzerhandel voor 7€.

Als je besluit om het te repareren, schrijf dan opnieuw en ik zal je wat meer vitale tips geven.

veel geluk



--------------------
Gruß
Kaffeeliebhaber

Kaffeetrinker24

Woensdag, 26. Mai 2010, 11:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 39

lidmaatschapsnummer..: 8305

Lid sinds: 18.05.2010

Hallo iedereen,

Ik ben de eigenaar van een XP7220 machine die water verliest en waar, naar mijn mening, de zwarte afdichting onder de zuiger van de brouwerij (artikel 5015004 van Juraprofi) defect is. De onderste bruine afdichting op de zuiger lijkt in orde te zijn.

@FrahlingloverI
wil nu graag de reparatie doen die u in het bovenstaande bericht heeft aanbevolen en u vragen om de "paar vitale tips" die u heeft genoemd. Ik wil u ook bedanken voor de vele andere reparatietips die u in andere berichten hebt gegeven en die ik ook heb gelezen
.

Kaffeeliebhaber

Woensdag, 26. Mai 2010, 21:12 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 321

lidmaatschapsnummer..: 7777

Lid sinds: 03.04.2010

Hoi. Er staat heerlijke koffie te wachten, dus spuug in je handen. Vervang de plunjerafdichting van Krups XP72xx of Krups EA80xx of vergelijkbaar op Krups EA82xx of Rowenta ES68xx. -Let op: Netspanning kan dodelijk zijn. -Verwijder de lekbak, de koffiekoekenbak, het waterreservoir en de schoonmaakschuif, de snelgids. -klem het decoratief frame aan de voorzijde naar boven. (iets anders voor Krups EA82xx en Rowenta ES68xx. Moulinex etc.
) -open het bonenreservoir en
trek de
instelknop
naar boven (deze moet eraf komen), verwijder de schroef in het bonenreservoir (Torx15), verwijder het bonenreservoir. -Verwijder de schroef onder het bonenreservoir. -Verwijder twee schroeven onder het kopjesverwarmingsoppervlak. (De middelste kan blijven staan)-Verwijder vier schroeven op de frontplaat. -Verwijder twee schroeven onder het waterreservoir en verwijder ze volledig (met magneet). -Haal het bovenste deksel van de behuizing naar boven met een zachte ruk van de achterste klemmen. -Trek de achterste U-vormige behuizing naar achteren.
-Haal de koffie-uitloopslang van de zetkop
. Klem de slang met het plastic deel er volledig uit en verwijder deze. -Verwijder de vier schroeven die het voorpaneel vasthouden (twee bovenste twee onderste). -Haal
de stekker van de
regeleenheid uit het stopcontact en klem de regeleenheid uit (4 klemmen aan de achterzijde). -Klem

het

stoompijpje van achteren uit en steek het door het voorpaneel. -Verwijder het frontpaneel -Neem nu
foto's, zodat je later weet wat er thuishoort. Vooral
van de connectoren van de elektronica en de slangen.

-Zorg ervoor dat je niet aan de slangen trekt. De

aansluitingen zijn kwetsbaar, vooral bij de waterverdeler. -Schroef de branderkop (Torx10
)-Plaats de
Torx10 op de schroef op de onderste zeef.

-Houdt de

plunjer aan de onderkant

vast

met een 3mm inbussleutel. -Draai de bovenste schroef naar links (open).
-Nu maakt de onderste inbussleutel los en kunt u de plunjer naar boven uit de brouwkamer trekken.
Aan de
onderkant, in deze volgorde, heb je de inbusschroef, een plastic plug, een veer, een plastic schijf
(dik uiteinde naar boven) en een plastic huls. -Verwijder de

kraagafdichting

, d.w.z. maak de omgeving schoon -

draai de

onderste

brouwzeef los

, reinig de persduplunjer en de brouwzeef -

behandel

de nieuwe

afdichting en persduplunjer goed met siliconenvet (alleen de as zodat de

afdichting permanent gesmeerd wordt 1/2g

) - plaats de nieuwe afdichting (Art.Nr.: 5015004 van Juraprofi.de 3,99€ of elders), schroef brouwzeef terug op, drukplunjer van bovenaf dan van onder de plastic huls, plastic schijf (dik uiteinde), veer, plastic plug, inbusschroef



3mm. Schroef vast met gevoel. -allemaal in elkaar zetten. -afgewerktNa
deze methode is het niet nodig om de vermogenselektronica te demonteren. Maar het kan zijn dat de brouwzeef wordt losgemaakt in plaats van de onderste binnenzeskant.
In
dit geval moet u de volledige kabels losdraaien en de bovenste behuizing inclusief de
elektronica losdraaien.

Draai vervolgens de drie schroeven van de zetgroepbevestiging los en u kunt deze naar de zijkant kantelen. Trek dan de persduplunjer naar beneden. Anders gaat

alles zoals hierboven.

Dus ik hoop dat dit jou en

anderen

helpt

.
Groeten en veel lekkere
koffieliefhebbers.



--------------------
Gruß
Kaffeeliebhaber

Kaffeetrinker24

Donderdag, 27. Mai 2010, 08:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 39

lidmaatschapsnummer..: 8305

Lid sinds: 18.05.2010

Hallo Frahlinglingfandler

Dank u wel voor de gedetailleerde uitleg. Ik zal deze stappen in het weekend proberen.

Groeten aan de koffiedrinker24

BioTeq

Samstag, 14. Augustus 2010, 18:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 9250

Lid sinds: 14.08.2010

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik geprobeerd mijn XP7200 te openen en helaas is dat niet gelukt vanwege de "-achterste U-vormige behuizing die naar achteren wegtrekt".

Het deel komt gewoon niet van de rest af, het onderste deel van de kast (2 schroeven naar beneden) is vrij, maar aan de bovenkant (nog 2 schroeven verwijderd) wordt het nog steeds op een of andere manier vastgehouden en ik kan er niet achter komen hoe dit mogelijk is.

Het zou geweldig zijn als iemand me een hint zou kunnen geven of me zou kunnen vertellen wat ik heb verknald.

UPDATE: Het probleem is opgelost. Het was een witte afscherming die de elektronica beschermt waardoor het voor mij onmogelijk was om de koffer volledig te verwijderen. Anders moet u de 2 schroeven aan de voorkant niet verwijderen, dat maakt het nog moeilijker als ze weg zijn!

melgucci

Dinsdag, 07. September 2010, 21:12 Uhr

Unregistered

Hallo, lieverd.

spez. de "koffieliefhebber" heeft net
wat rapporten van je gelezen over de Krusps XP 7220. we hebben de hele tijd problemen met deze machine
. We kochten het
in 2006
en 1 keer per jaar repareren we het en drinken we heel weinig koffie - hoogstens 2 keer per dag. Heeft iemand anders zo'n onfortuinlijk onderdeel? nu vraag aan koffieliefhebber of wie weet;-
) Nu
is
de verwarming en de verdeler (ik neem de waterverdeler of
is er een andere verdeler?) kapot. Kun je ze zelf vervangen en repareren? Waar zou je reserveonderdelen voor de Krups vandaan halen?
Dank u wel, als er een antwoord komt
rolleyes.gif

schwarz_muss_er_sein

Donderdag, 04. November 2010, 10:27 Uhr

Unregistered

Ja, we hebben het model ook - dankzij een lange garantie zijn we de hele tijd gerepareerd, maar nu zit er helaas meer water onder dan in de beker.
Aangezien we geen tijd of speciaal vakmanschap hebben: waar kunnen we het beste laten repareren? Heeft jmd nog tips?

MichaDU

Donderdag, 04. November 2010, 17:27 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 198

lidmaatschapsnummer..: 8949

Lid sinds: 17.07.2010

Hallo,

Ik denk dat je niets verkeerd doet als je een lokale "schroevendraaier" zoekt. Aangezien de Krups-apparaten uit de XP-serie misschien niet zo gangbaar zijn als de vorige (qua constructie identiek aan de Jura), moet men misschien eerst controleren of de betreffende leverancier bekend is met het type apparaat.

Maar voor zover ik heb gemerkt, is Krups soms ook relatief meegaand. Vooral als de machine meerdere malen is gerepareerd, zijn ze misschien bereid om met u te praten over een vervanging of upgrade.

Daarnaast beschouw ik zelfreparatie nog steeds als het goedkoopste alternatief en is het ook relatief eenvoudig te doen met de serie (als ik het kan...). Misschien dat een getalenteerde schroevendraaier uit mijn kennissenkring zal helpen?

Als u nog vragen heeft over de reparatie, vraag dan hier of stuur me een mail (michadu "at" gmx.de. Ik heb veel foto's verzameld en kon ze nog niet in het forum plaatsen.

LG,

Micha

Thomas D

Woensdag, 22. December 2010, 07:42 Uhr

Unregistered

Hallo,

onze XP7200 is ook aan het uitfaseren. Ik heb
de O-ring
op de zuiger veranderd.

Naar boven is

de koffiemachine nu strak.

Het lijkt erop dat er water onder

de brouwinstallatie

lekt

. Onder de

zeteenheid bevindt zich de zuigerstang met de terugloopveer, daar

druppelt het water naar beneden. Is het de
moeite waard om
het te repareren?

De glijbaan voor de koffiedik is ook

een beetje chagrijnig. GroetenThomas

MichaDU

Woensdag, 22. December 2010, 11:50 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 198

lidmaatschapsnummer..: 8949

Lid sinds: 17.07.2010

Hallo,

ja, de reparatie is in ieder geval de moeite waard, want de verzegeling kost ongeveer 4,00 Euro. Helaas lijkt BND Kaffeestudio het uit hun programma te hebben gehaald of is het momenteel niet beschikbaar, maar u kunt het onder onderdeelnummer MS-5015004 rechtstreeks bij Krups of andere leveranciers (bijv. Elektro Franck) krijgen.

Voor de opbouw van de perspons is hier iets te vinden. Ergens werd ook in detail beschreven hoe je het kunt verwijderen zonder de hele brouwinstallatie te demonteren, maar ik kon het niet op de snelste manier vinden (gebruik de zoekfunctie).

LG,

Micha

Gast_Thomas

Montag, 03. Januar 2011, 10:05 Uhr

Unregistered

De reparatie via Krups zou 195 euro hebben gekost.

Omdat we verschillende problemen hadden (slechts 4 jaar, max. 1200 cups), bood Krups ons het opvolgingsmodel "EA" aan voor de reparatieprijs.

Dat is wat ik de klantenservice noem!!! Ik vind
de oplossing heel goed.

Groeten

MichaDU

Montag, 03. Januar 2011, 13:06 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 198

lidmaatschapsnummer..: 8949

Lid sinds: 17.07.2010

Hallo,

ja, in principe is de oplossing niet slecht, hoewel 195 euro niet bepaald een geschenk is ;-)

Hoe dan ook, ik vraag me af hoe ze aan deze vreemde "reparatieprijzen" komen, want op de een of andere manier lijken ze altijd anders berekend te zijn ;-)

De EA heeft dezelfde of in ieder geval een zeer vergelijkbare structuur(?) en ik weet niet waarom het betrouwbaarder zou moeten werken ;-) Ik las ook dat de instelling van de waterhoeveelheid voor koffie weg geprogrammeerd was of op zijn minst beperkt, wat voor mij een knock-out criterium zou zijn, omdat ik over het algemeen "sterke koffie" drink met 120ml en mijn vriend met 220ml (nee, geen reden voor scheiding LOL).

Ik van mijn kant zou waarschijnlijk de afdichting(en) hebben vervangen, alles hebben schoongemaakt en gesmeerd en dan zou het weer moeten werken.

LG,

Micha

 Seite 123