Geavanceerd zoeken

Water in opvangbak na stoomtoevoer

Water in opvangbak na stoomtoevoer

inmado

Woensdag, 14. Oktober 2020, 12:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 72

lidmaatschapsnummer..: 9142

Lid sinds: 04.08.2010

Hoi!

Ik heb een EAM 3500 S Pronto Capppucciono. Sinds enige tijd zit er een merkbare hoeveelheid water in de opvangbak. Ik heb de machine geopend en heb gemerkt dat er een kleine stroom water in de opvangbak loopt als ik stoom aanzuig. Het water komt uit de bovenste uitlaat van de achterste Soleonid-klep, die zich voor de stoomgenerator bevindt. Dit is altijd aan het einde van de stoomtoevoer. Preciezer gezegd: nadat de stoom is getrokken.

Zoals ik het begrijp, regelt de achterste soleonide-klep de stroom van warm water naar de stoomgenerator. Wanneer er stoom nodig is, opent de klep de doorgang, zodat er warm water van het thermoblok naar de stoomgenerator kan stromen. Aan het einde van de stoomtoevoer sluit de klep de doorgang weer af. De bovenste uitloop van de afsluiter wordt blijkbaar regelmatig gebruikt om warm water dat nog onder druk staat, af te voeren.

Maar: Zoveel water, zoals het daar nu elke keer doorgaat, is niet normaal. De opvangbak is zo veel te snel gevuld!

Er is iets mis. Alleen wat?!?

Moet ik de achterste Soleonid-klep schoonmaken of zelfs vervangen? Of is het probleem ergens anders?