Geavanceerd zoeken

Originele reinigingstablet lost niet op

Permanent probleem

Michaela Scheunert

Vrijdag, 22. Januar 2021, 17:25 Uhr

Unregistered

MOIN, ik heb net als iedereen hier hetzelfde probleem met schoonmaken. Vandaag was de 3e reiniging van de machine (Krups EA829 Latt'Espress). Tijdens de 2e reiniging had ik gemerkt dat er iets niet klopte en heb ik het deksel van de machine geopend en realiseerde me dat er nu 2 tabletten bijna volledig zijn. Ik heb Krups geschreven en verteld over het probleem. Mijn vraag is, hoeveel van deze reinigingschemicaliën hebben we verbruikt? Ik heb ook een antwoord gekregen. Helaas niet op mijn vraag. Ik heb dit niet gedaan, omdat de garantietermijn was verstreken. vandaag heb ik de klep weer losgeschroefd na het schoonmaken en het kanaal voor het inbrengen van de tablet verwijderd. vervolgens is de bijna complete tablet er weer uitgehaald. dus ga ik nu elke keer verder. Ik heb ook een borstel gebruikt om het interieur zorgvuldig te reinigen. Wat water na het schudden en goed het is. maar het is erg jammer dat blijkbaar allemaal deze problemen hebben en het wordt niet opgemerkt in de testprocedures!!! Conclusie:
Naelke reiniging, haal de tablet uit het interieur en maak er het beste van
.
rolleyes.giftongue.gif

Hervé

Zondag, 07. Mai 2023, 13:28 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb het probleem bij mijn machine ook net opgemerkt. In feite is het valluikje waarmee je het tablet kunt inbrengen niets anders dan een soort "schuifje" naar het espressosysteem toe.
Het probleem is dat dit schuifje het tablet blokkeert omdat het iets te smal is. Daardoor gaat het tablet niet in het watercircuit en is het nutteloos.
Een oplossing is om het tablet in tweeën te breken en ze afzonderlijk in het valluikje te sturen: dan komen ze op de juiste plaats terecht.
Dit is nog steeds een behoorlijk defect voor machines van 400 euro...

Guest

Montag, 19. Februari 2024, 18:58 Uhr

Unregistered

Wat mij betreft, ik maar mijn pastille en ik duw het met een spade, lmpec