Geavanceerd zoeken

QM 05000A - Pomace vochtig, doorgang te traag.

pfandtasse   

Vrijdag, 03. Juni 2011, 14:34 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 8680

Lid sinds: 20.06.2010

EDIT: "Te langzaam lopen..." in de kop is verkeerd, zou moeten betekenen "te snel". :|

Hallo iedereen
, sinds kort ben ik trots (?) eigenaar van een Quickmill 05000A. Ik heb de machine van Ebay gebruikt, en na de aankoop moest ik
erachter komen dat de machine >10 jaar oud is.

Nou

. Niet zo leuk, maar het werkt wel.
Ik heb hem half uit elkaar gehaald, de molen grondig gereinigd en een of twee andere kleine dingen gerepareerd. (b.v. de bovenste ram
kwam altijd vast te zitten op de uitwerper
als deze naar beneden werd bewogen

) Ik vind het volgende
nog niet
leuk
.

1) De pompoen is altijd erg vochtig als hij wordt uitgeworpen. Er komt altijd een hele stroom water naar buiten, die de machine binnenin verknoeit. Ik kan me voorstellen dat dit nog niet het geval was voor de ontmanteling.



(

maar

ik ben

er niet 100% zeker van

)Is het mogelijk om de machine / versnellingsbak verkeerd te monteren, zodat het mechanische proces niet meer correct is (bijv. zoals de nokkenas in een auto)?

Vanuit

het oogpunt van de versnellingsbak is dit

eigenlijk onmogelijk, nietwaar?
2) De espresso loopt altijd door in 10-15 seconden, hoewel de molen op 0 staat. Fijnslijpen is natuurlijk niet mogelijk met de oude schijven. Kan er iets aan gedaan worden? Werken andere bonen? Tot nu toe heb ik alleen Lidl-bonen als testobject om mee te spelen. (De hooglandbonen liggen nog steeds in de
kast...)

(Ik wilde 35 Euro uitgeven voor een set nieuwe maalschijven pas nadat ik alle andere mogelijkheden had uitgesloten

...
) Ik ben blij met alle antwoorden
.

Florian H.

Woensdag, 06. Juli 2011, 21:55 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 56

lidmaatschapsnummer..: 2293

Lid sinds: 19.05.2008

Hallo
, gefeliciteerd met
de Quick Mill! Als de

pommade te vochtig is, moet u controleren of de zetgroep volledig gevuld is met koffie. Dat moet wel, anders heb je het probleem

met te veel water.

De hoeveelheid koffie wordt ingesteld met de knop waar u naar kijkt als de machine open is. Als u niets kunt afstellen, moet u de molen "afstellen", d.w.z. zodanig afstellen dat de slijpschijven op elkaar in stand "0" staan. Ik kan de exacte instructies hier in het forum niet vinden, maar Google zou moeten helpen. Je moet de limietschroeven

verplaatsen.

De espresso moet ongeveer 25 seconden verwerkingstijd hebben. Dit kun je bereiken door te experimenteren met de maalgraad en de hoeveelheid koffie - hoe fijner het poeder, hoe langer de doorlooptijd, maar ook door meer koffie toe te voegen aan de zetgroep zodat deze

vol is (zie boven).

De instellingen kunnen verschillen voor een andere soort koffie en u zult een beetje moeten bijstellen

.

Maar het goede aan de Quick Mill is dat je de mogelijkheid hebt om de parameters aan te passen om de ca. 25 sec. doorlooptijd te bereiken

die nodig is

voor een goede espresso

. Veel

plezier met je QM!

Florian

pfandtasse

Zondag, 24. Juli 2011, 15:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 8680

Lid sinds: 20.06.2010

Hallo Florian, bedankt voor de feedback.
Ik ken alle instellingen. Koffiehoeveelheid is correct ingesteld. Maalgraad is bijna zo fijn
mogelijk. Ik heb ook de molen "op nul gezet", zodat de weegschaal past.
Wat ik heb gemerkt is dat de bonen een aanzienlijk verschil maken in de doorlooptijd. Tussendoor had ik de Espresso Rassico van http://www.hochland-kaffee.de/. Met identieke instellingen ging het veel langzamer dan de goedkope bonen
eerder.

En het probleem met de vochtige pommade werd

vanzelf opgelost.
In de tussentijd denk ik dat ik nieuwe slijpschijven nodig heb om de doorlooptijd op de
juiste plaats
te krijgen
.

Florian H.

Donderdag, 28. Juli 2011, 23:32 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 56

lidmaatschapsnummer..: 2293

Lid sinds: 19.05.2008

Hallo
, het klinkt alsof je het verwisselen van de slijpschijven niet kunt vermijden
...

Veel geluk!

Florian

W1cht3lm@nn

Vrijdag, 29. Juli 2011, 04:06 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Lid sinds: 19.02.2010

QUOTE
35 Euro voor een set nieuwe slijpschijven

Tip: www.espressoxxl.de Artikelnummer 527245

Het beste is om meteen een blikje Pulycaff te bestellen, het beste wat je kunt doen om de QM te reinigen en ongeëvenaard goedkoop in vergelijking met tabletten met een veel betere oplosbaarheid.



--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco

pfandtasse

Zondag, 07. Augustus 2011, 22:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 8680

Lid sinds: 20.06.2010

Daar. Ik heb net nieuwe slijpschijven besteld. Laten we eens kijken of ze werken.
Met dank aan W1cht3lm@nn voor de tip. De prijs is OK.
smile.gif

shkelzen

Donderdag, 23. Juni 2016, 08:37 Uhr

Unregistered

Hallo pionnenkopje,

Ik had ook het probleem dat de bovenste cilinder de brouwgroep kwam. Vreemd genoeg, niet meer. Wilde je weten hoe je het probleem oploste voor het geval het bij mij terugkwam?