Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo CI

spoelt niet door en trekt geen water aan

MelMai

Vrijdag, 15. Augustus 2014, 17:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 24894

Lid sinds: 15.08.2014

Hallo samen,

we zijn nu wanhopig met onze Melitta Caffeo CI... Het goede stuk was inmiddels 4x bij Melitta voor reparatie en nu is het weer kapot. Helaas buiten de garantie om :-(

Volgend op de fout:

Het systeem start, maar spoelt niet door (geluiden worden gemarteld en er komt geen druppel water uit
)
. Druk op de draaischakelaar
om
het systeem te starten.

Helaas, als u probeert het systeem opnieuw te spoelen

met behulp van het onderhoudsmenu, zal er niets

gebeuren

.
We hebben al geprobeerd om koffie te krijgen door het poedercompartiment te openen. Dit werkt echter ook niet. Zelfs het ontluchten van
het water
via het menu-item
Waterfilter vervangen hielp niet.
Als we de koffie normaal gebruiken, komt het droge
poeder in de afvallencontainer
terecht
.
Vandaag hebben we de afwateringsklep en de brouwerijgroep vervangen door een nieuwe. Beide
hielpen niet.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? We zouden zeer dankbaar zijn voor elk advies.
Misschien de pomp? Met
vriendelijke
groet
, MelMai

Melitta

Montag, 18. Augustus 2014, 11:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Hersteller

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 23757

Lid sinds: 26.02.2014

Hallo MelMai,

Natuurlijk is het voor ons als fabrikant niet prettig om te horen dat u volgens uw verklaring al een paar keer heeft moeten klagen.

De fout/defect die u beschrijft, klinkt waarschijnlijk als een blokkade in het slangsysteem van het apparaat.
Hier
verschijnt het woord "system start" op het display, omdat het apparaat de verstopping hoopt uit te spoelen door het water door te spoelen.
Als u het apparaat niet
wilt
opsturen en
door ons wilt laten repareren
voor 149,00 euro
, raden wij u aan uw probleemoplossing te richten op de slangen en aansluitingen van het apparaat. De pomp kan hier niet worden beïnvloed. Als de pomp defect zou zijn, zou het apparaat zelfs tijdens het starten van het systeem niet werken. Als u vragen heeft, neem dan telefonisch contact met ons op. We hopen dat we u hebben geholpen en wensen u veel succes
, uw Melitta Customer Service Team
. smile.gif



--------------------
Bei Fragen stehen wir natürlich auch gerne in der Zeit von Montag-Freitag von 8-18 Uhr unter der Rufnummer 0571-861086 zur Verfügung. - Wir freuen uns auf deinen Anruf. :)

Kaffeedurst am Morgen

Dinsdag, 19. Augustus 2014, 09:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 24919

Lid sinds: 19.08.2014

Hallo, Melitta,

Helaas moeten we, zelfs na bijna een jaar van reparaties, weer klagen dat de koffie niet uit de voorkant van de machine komt, maar naar binnen loopt. Het lijkt duidelijk dat het door u genoemde slangsysteem lekt en/of verstopt is of dat een slang simpelweg is losgekomen. Ik hou er niet van om weer 149 euro uit te geven voor zulke cent artikelen.

Helaas is de door u genoemde hotline niet half zo behulpzaam, competent en vriendelijk als uw sympathieke bijdrage zou suggereren.

Heeft iemand tips om bij de slangen te komen?

Veel groeten

Koffie in de ochtend.

kaffeechris

Dinsdag, 19. Augustus 2014, 18:45 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Er zijn verschillende pagina's op het net waar beschreven wordt hoe bepaalde machines gedemonteerd kunnen worden en waar wat wat is.
De belangrijkste problemen zijn eenvoudigweg de drie pijlers van elke MWIP. Reiniging, onderhoud en ontkalking. De laatste met goede ontkalker
.

Mfg Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Ingolf

Dinsdag, 26. Augustus 2014, 09:21 Uhr

Unregistered

Hé, Coffee Chris,

QUOTE
Er zijn verschillende pagina's op het net waar beschreven wordt hoe bepaalde machines gedemonteerd kunnen worden en waar wat wat is.


Wilt u een link naar een Melitta CI-handleiding waarin
wordt uitgelegd hoe
u
de
machine kunt demonteren?
I-Net search was helaas
niet succesvol.
Bedankt
voor de groeten, Ingolf.

kaffeechris

Dinsdag, 26. Augustus 2014, 21:49 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Helaas heb je er niet naar gezocht. Jammer, want ik heb het binnen een minuut gevonden.
http://www.chip.de/video/Melitta-Caffeo-CI...o_71162468.html
En de flowmeter is niet defect, maar alleen verkalkt, want een permanente magneet geeft niet zo snel op, dompelt zich onder in een ontkalkingsmiddel, het liefst 's nachts en maakt het goed schoon, blaast er dan een keer doorheen en als het geluid van het gehuil komt is het vrij en kan het de waterhoeveelheid meten met behulp van de twee kleine magneten op het schoepenrad via een pulssensor.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Guest

Vrijdag, 29. Augustus 2014, 13:50 Uhr

Unregistered

Hoi, Chris,

Nou, de vraag is natuurlijk altijd met welke termen men zo'n zoekmachine voedt - hoe meer men weet over zo'n onderwerp, hoe beter men het kan voeden. De link die je me gaf is helaas ingekort (...), maar een zoektocht in de chip-video's bracht me naar de video om de flowmeter te vervangen, om bij de aftapkraan te komen, het heeft een voortzetting nodig wink.gif

QUOTE
En de flowmeter is niet defect maar alleen verkalkt

.

Ik heb meer
argwaan over
de
klep

, maar ik zal deze gelegenheid

aangrijpen om

uw advies over het reinigen van de debietmeter

op te volgen.
Gegroet & bedankt Ingolf

kaffeechris

Vrijdag, 29. Augustus 2014, 14:15 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Ja, ze hebben het ingekort (admin of anderszins) en ik heb het er helemaal in gezet.
Nou, op deze manier kun je tenminste het ding open krijgen
.

Ja, de debietmeter, je kunt hem gewoon open krijgen

.

MfG

Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Guest   

Donderdag, 12. Mai 2016, 20:34 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem als ik "System Start" aan zet. Ik heb de pomp en de debietmeter vervangen, en dan "System Start". Geen lawaai
, er gebeurt niets
. Aangezet
. Uitgeschakeld
. Niets.

Dat is schaamteloosheid, men koopt een apparaat voor ongeveer 1.000 euro en dergelijke

problemen.

Nooit meer Melita.

Gast_Lars(Schweden)

Woensdag, 01. Januar 2020, 13:16 Uhr

Unregistered

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem op mijn Barista T. Er kwam geen water bij het opstarten, hoewel de pomp wel draaide. Het probleem zat hem in de kleine adapter/vloeistof koppeling na het thermoblok. Het was geblokkeerd met kalk. Na het schoonmaken van deze adapter draaide hij nog steeds.
Ik denk dat ik mijn machine vaker moet schoonmaken en entkalken.
happy.gif

Gast_Andreas

Samstag, 27. Juni 2020, 13:16 Uhr

Unregistered

De oorzaak was heel eenvoudig. Had hetzelfde probleem. Het was de slang met kalk die van het koffiesysteem naar de kop gaat. De slang werd vrijgemaakt van kalk en de machine werkte weer. Ik denk dat men het ontkalkingsprogramma gewoon vaker moet uitvoeren.

Stuart McBain

Zondag, 05. November 2023, 12:18 Uhr

Unregistered

Kunt u tips geven voor het controleren van de leidingen/slangen die u noemde?

We hebben hetzelfde probleem.