Geavanceerd zoeken

DeLonghi Esam 5500 Respecta

Koffie en heet water alleen druppelsgewijs

Gast_Alexandra

Donderdag, 25. November 2021, 17:17 Uhr

Unregistered

We hebben een gebruikte machine die nu de geest heeft gegeven. Natuurlijk geeft de verkoper geen garantie...

Ik heb geen ervaring met elektronica of koffiemachines, maar ik laat me graag leiden.

Het begon met de ontkalking, de laatste stap met de waterspoeling werkte niet meer. Ondanks lang wachten, sprong het display steeds om het waterreservoir te vullen en op ok te drukken. Uitzetten en wachten hielp ook niet.

Ik heb hem nu opengemaakt omdat mijn eerste veronderstelling, gebaseerd op het geluid, de pomp was. Hij werkt echter perfect en de rubbers zijn nog zacht.

Ik heb geprobeerd het water te traceren vanaf het moment dat het stopt. Dus heb ik het kleine slangetje van het thermoblok losgekoppeld en als ik nu warm water aanzet, komt er water uit in pompstootjes. Dus de pomp lijkt me in orde.

Maar als het water eenmaal in het thermoblok zit, begrijp ik er niets meer van.... Waar moet het nu uitkomen ? Wanneer komt de drie-weg verbinding ?

Ik heb alles schoongemaakt wat ik kon. het kleine filter nadat het water uit de watertank komt en ook de brouwzuiger binnenin.

Misschien kan iemand me helpen? Ik wil het probleem zelf oplossen en niet alleen de machine voor reparatie wegbrengen...