Geavanceerd zoeken

DeLonghi ECAM 23.420SB / Schuimer schuimt niet

Schuimer schuimt niet

Cappucino1

Dinsdag, 30. November 2021, 21:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 47423

Lid sinds: 30.11.2021

Hallo!

Onze 23.420SB maakt op de een of andere manier geen schuim meer. Stoom en heet water werken allebei. Maar als ik melk probeer op te schuimen, borrelt het en wordt de melk warm. Maar op een of andere manier is er geen schuim meer. Instelling voor cappucino of warme melk maakt geen verschil.

Eigenlijk, na slechts 3 maanden gebruik met mineraalwater, was het al bij DeLonghi (Duitsland) omdat er geen water meer stroomde ondanks pompgeluiden (noch koffie noch de andere uitloop). Het is een lang verhaal, en ze weigerden de garantie en wilden 100 euro voor de reparatie. Toen moest ik, na overleg met DeLonghi Spanje, ermee naar een plaatselijke dealer gaan (ik dacht eigenlijk dat ik nu wel garantie zou krijgen). Hij wilde 200 euro (het kostte maar 350). Wat dom was, was dat het op de standaardinstelling voor waterhardheid (4) stond. Mineraalwater is eigenlijk meer als 1-2 en in de afgelezen gegevens was het aantal liters nog steeds lager dan de hoeveelheid waarna het voor de eerste keer ontkalkt moest worden. LOL. Nogal een stel clowns.

Daarna heeft het een hele tijd gestaan en op zondag heb ik het aan de achterkant vastgeschroefd. Plotseling stroomde er weer water. Ik heb het een keer ontkalkt.

Koffie werkt tenminste. Wat zou het kunnen zijn? Misschien nog 1-2 keer ontkalken?

Bedankt voor alle tips!

LG / Cappucino1

Cappucino1

Woensdag, 01. December 2021, 21:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 47423

Lid sinds: 30.11.2021

Geen ideeën? Ik heb de machine opnieuw ontkalkt. De melk borrelt, ik denk niet dat de machine dat heeft gedaan in de korte 3 maanden dat hij werkt. Ik hoop dat ik niet op de tenen van DeLonghi fanboys heb getrapt. tongue.gif . Ik denk dat de machine goed is, maar de service is verschrikkelijk. Je moet er rekening mee houden dat je het zelf moet repareren. Zelfde ervaring eerder met een DeLonghi airconditioner.