Geavanceerd zoeken

Neff C77V60N2 reinigings- en slijpmechanisme

Hoe maak je het schoon?

Craggus2000

Dinsdag, 10. Augustus 2021, 11:34 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 44876

Lid sinds: 10.08.2021

Hallo Allemaal
,We zijn net verhuisd naar een huis dat een Neff C77V60N2GB/09 volautomatisch koffiezetapparaat heeft, dus ik ben op zoek om het weer in gebruik te nemen, want blijkbaar is het niet eens aangezet voor meer dan 2 jaar! Er was nog
steedskoffiebonen, en beschimmelde koffiedik binnen.... sad.gif Het

isme gelukt om alles wat voor de hand ligt eraf te halen om goed schoon te maken, inclusief de zetgroep, maar ik kan niet zien hoe ik bij het maalmechanisme kan komen, omdat ik vermoed dat er behoorlijk wat vies spul in zit.

Ik ben niet bang om met een schroevendraaier aan de slag te gaan, maar vroeg me eerst af of iemand hier ervaring mee heeft die hij kan delen voordat ik het doe?

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld!
Hartelijkdank
.







Gast_Torben

Woensdag, 11. Augustus 2021, 08:18 Uhr

Unregistered

Als je de brouwgroep al hebt kunnen bereiken, dan heb je de machine al uitgetrokken. De slijpmachine zit bovenin de machine, wat hier duidelijk te zien is in de video



Ik zou aanraden de molen schoon te maken met een molenreiniger zoals die van ceragol. Je kunt het goedkoop krijgen op Amazon https://www.amazon.de/ceragol-ultra-Mahlwerksreiniger-2-Sachets/dp/B0183YTMI0

Voer ook het ontkalkings- en reinigingsprogramma uit, geschikte middelen zijn ook verkrijgbaar bij ceragol.