Geavanceerd zoeken

Krups EA8178

Probleem met het reinigingsprogramma

Markus V.

Zondag, 21. Juni 2020, 12:23 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

ik had onlangs een vreemd probleem met het reinigingsprogramma op mijn Krups EA8178.

1. De 1e reinigingscyclus moet een deel van het water uit de koffie-uitloop en een deel in de druppelkop laten lopen. Maar vanuit de koffie-uitloop is er aan het begin slechts een zeer korte waterstroom en de rest stroomt in de druppelkop, die dan mooi samensmelt en het water zich onder de machine ophoopt dry.gif
2. De Krups-reinigingstablet wordt na de 1e cyclus bijna ongebruikt in de koffiedikbak gegooid blink.gif
De 2 cyclus van het schoonmaken (spoelen) lijkt normaal te werken, bijna al het water loopt uit de koffie-uitloop.
De machine werkt ook perfect, alleen bij het schoonmaken draait hij een beetje.

Misschien heeft iemand een idee wat je daar kunt doen smile.gif


bedankt!!

Gegroet Markus

Hans S.

Woensdag, 12. Augustus 2020, 14:01 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem als vandaag. Heb je je fout hersteld?
Bedankt.

Sergej

Zondag, 20. September 2020, 12:09 Uhr

Unregistered

Ik heb dit probleem ook. Hoe los ik het probleem op?

Markus V.

Zondag, 28. Februari 2021, 14:14 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost, althans het schoonmaakprogramma werkt weer normaal voor mij. cool.gif
Wat heb ik gedaan?
Aangezien mijn Krups vanaf het begin alleen het reinigingsprogramma d.m.v. tabletten eiste en nooit een ontkalking (die men blijkbaar ook alleen kan maken als de machine dat eist), werd ik achterdochtig en besloot ik gewoon het reinigingsprogramma zonder tabletten te starten, maar in plaats daarvan met een ontkalkingsoplossing in het waterreservoir.
Het programma begon met de bekende fout dat het water slechts kort uit de koffie-uitloop kwam en daarna alleen in de lekbak stroomde. Maar na een paar minuten kwam er plotseling weer een beetje water uit de koffie-uitloop en bij elke spoeling werd het meer. cool.gif . Programma normaal beëindigd en onmiddellijk opnieuw gestart met de reinigingstablet en zie daar, het reinigingsprogramma werkt weer normaal. Het kwam met deze reiniging extreem veel vuil dat ik meteen nadat een andere cyclus is gestart.
Conclusie: Zoals het er nu uitziet, lijkt de machine niet in staat het reinigingsprogramma naar behoren uit te voeren als gevolg van interne vervuiling/kalkaanslag. Met behulp van een ontkalkingsoplossing in het waterreservoir kon ik het vuil zo ver verwijderen dat het reinigingsprogramma weer normaal werkt.

Misschien werkt deze truc voor anderen die ook last hebben van het probleem met het schoonmaakprogramma.

Veel geluk.

AgentMarkus









.

Guest

Montag, 18. Juli 2022, 21:55 Uhr

Unregistered

Hartelijk dank Markus ik denk dat het een goede reactie was voor mij ik moest te lang wachten geen reactie nog steeds geen water uit de sproeiers ik was dom pfffff sleep.gif