Geavanceerd zoeken

Quickmill 05000A - De motor van de molen bromt

Dastas

Zondag, 21. Februari 2021, 00:18 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 37188

Lid sinds: 29.01.2020

Hallo allemaal!

Allereerst vind ik het geweldig dat dit forum bestaat en ook exotische machines zoals de Quickmill volautomaten hier door jullie worden behandeld. Ik ben momenteel bezig met de (hopelijk) restauratie van een Quickmill Acquaviva 05000A uit 1994
.Mechanisch, na een vervanging van de pakking en diverse nieuwe kleppen, is de machine bijna klaar voor de komende jaren.

Er is echter één probleem dat ik tot nu toe niet heb kunnen oplossen:
bij het inschakelen van de machine staat de motor van de molen voortdurend onder een lichte spanning (gemeten rond 5V), wat een brommend geluid veroorzaakt
.
Daardoor waren de oude verbindingskabels al erg versleten en was de omhulling broos. Zelfs met nieuwe bedrading blijft het probleem bestaan.

In de loop van de probleemoplossing heb ik alle optocouplers, triacs en thyristors op de printplaat vervangen, helaas zonder het verhoopte succes. De diodes voor de motorbesturing werken nog. Heb je een idee waar ik verder kan zoeken?
Helaas heb ik geen schema voor deze printplaat gevonden, maar misschien kent iemand deze versie van de besturingselektronica.

Ik zou erg blij zijn met uw antwoorden.

David












Bijgevoegde afbeelding

Riens Middelhof

Donderdag, 24. Februari 2022, 10:48 Uhr

Unregistered

QUOTE (Dastas @ Zondag, 21. Februari 2021, 00:18 Uhr)
Hallo allemaal!

Allereerst vind ik het geweldig dat dit forum bestaat en ook exotische machines zoals de Quickmill volautomaten hier door jullie worden behandeld. Ik ben momenteel bezig met de (hopelijk) restauratie van een Quickmill Acquaviva 05000A uit 1994
.Mechanisch, na een vervanging van de pakking en diverse nieuwe kleppen, is de machine bijna klaar voor de komende jaren.

Er is echter één probleem dat ik tot nu toe niet heb kunnen oplossen:
bij het inschakelen van de machine staat de motor van de molen voortdurend onder een lichte spanning (gemeten rond 5V), wat een brommend geluid veroorzaakt</br>.
Daardoor waren de oude verbindingskabels al erg versleten en was de omhulling broos. Zelfs met nieuwe bedrading blijft het probleem bestaan.

In de loop van de probleemoplossing heb ik alle optocouplers, triacs en thyristors op de printplaat vervangen, helaas zonder het verhoopte succes. De diodes voor de motorbesturing werken nog. Heb je een idee waar ik verder kan zoeken?
Helaas heb ik geen schema voor deze printplaat gevonden, maar misschien kent iemand deze versie van de besturingselektronica.

Ik zou erg blij zijn met uw antwoorden.

David
</br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br>







































Hallo,

In een oud draadje op koffiemachines.org vond ik uw bijdrage over de molen van de QuickMill die blijft brommen.

Ik heb hetzelfde probleem.

Is het nog gelukt om dit probleem te verhelpen, en kunt u me vertellen hoe dat ging?

Bij voorbaat dank.

Riens Middelhof