Geavanceerd zoeken

Viesta met één druk op de knop 500

Afvoerpluglug

Jottpeha

Woensdag, 18. Januar 2017, 00:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 29820

Lid sinds: 18.01.2017

Hallo
, de uitschakelingsspoeling werkt
niet
met mijn Viesta One Touch 500
.

Hoe kan

ik

de blokkade

verwijderen? GroetenJottpeha

Gast_Hannes

Samstag, 28. Oktober 2017, 11:26 Uhr

Unregistered

Aangezien hetzelfde probleem zich nu bij mij voordeed, ben ik deze tot nu toe onbeantwoorde vraag tegengekomen.
Ondertussen had ik de One Touch 500 volledig geopend, om te ontdekken dat dit zeer ontoegankelijke kanaal het meest ontoegankelijke deel van de machine is. Dus hier is een korte
beschrijving van mijn succesvolle probleemoplossing. Symptomen
:- Spoelwater loopt na elk brouwproces niet
meer in de voorste opvangbak -

rechts onder de brouwgroep ontsnapt dit water zijdelings uit de machine

en loopt al snel over in het werkbladMijn
oplossing (zonder
de machine te demonteren)

:- Verwijder de brouwgroep en sluit de spoelwaterschacht daarachter losjes af met keukenpapier. Daar staat het water, want dit kanaal is geblokkeerd (maar hopelijk spat het daar tijdens het

schoonmaken uit!) -

blaas met een langere dunne siliconenslang van buitenaf in de wateruitstroomopening (je kunt met je mond "heen en weer pompen"

)

een compressor genereert meer druk), probeer het totdat het water en de verstoppingen in de schacht

naar buiten borrelen

(de afvoer is de ronde opening naar boven, van waaruit het spoelwater in de opvangtank

loopt

) - wanneer de eerste stap is gedaan, kunt u in de schacht gaan (

bijv.

(bijv. met een gieter) enkele liters spoelwater. Ik had de slang nog in de afvoer, zodat ik het water in een emmer

kon

opvangen

)
Zeker geen professionele oplossing, maar voor mij was het eindelijk eenvoudig en effectief. De langste duurde de onnodige demontage en hermontage van de machine.

Gast Hein

Dinsdag, 30. Januar 2018, 09:19 Uhr

Unregistered

Heeft u instructies over hoe ik de Viesta one Touch 500 kan openen?
Groet
Hein

Guest

Montag, 19. Februari 2018, 12:24 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Hannes @ zaterdag 28 oktober 2017, 11:26 uur)
Aangezien hetzelfde probleem zich nu bij mij voordeed, ben ik deze tot nu toe onbeantwoorde vraag tegengekomen.
Ondertussen had ik de One Touch 500 volledig geopend, om te ontdekken dat dit zeer ontoegankelijke kanaal het meest ontoegankelijke deel van de machine is. Dus hier is een korte beschrijving van mijn succesvolle probleemoplossing.

Symptomen:
- Spoelwater loopt na elk brouwproces niet meer in de voorste opvangbak -
rechts onder de brouwgroep ontsnapt dit water zijdelings uit de machine en loopt al snel over in het werkbladMijn

oplossing (zonder de machine te demonteren):
- Verwijder de brouwgroep en sluit de spoelwaterschacht daarachter losjes af met keukenpapier. Daar staat het water, want dit kanaal is geblokkeerd (maar hopelijk spat het daar tijdens het schoonmaken uit!) -
blaas met een langere dunne siliconenslang van buitenaf in de wateruitstroomopening (je kunt met je mond "heen en weer pompen"
)
een compressor genereert meer druk), probeer het totdat het water en de verstoppingen in de schacht naar buiten borrelen
(de afvoer is de ronde opening naar boven, van waaruit het spoelwater in de opvangtank loopt)
- wanneer de eerste stap is gedaan, kunt u in de schacht gaan (

bijv.

(bijv. met een gieter) enkele liters spoelwater. Ik had de slang nog in de afvoer, zodat ik het water in een emmer kon opvangen)

Zeker geen professionele oplossing, maar voor mij was het eindelijk eenvoudig en effectief. De langste duurde de onnodige demontage en hermontage van de machine.













Hallo Hannes,

hetzelfde probleem dat u beschrijft, dat ik nu op mijn machine had. Het water werd onder de molen opgevangen en kwam uit de zijkant van de machine. Dankzij jou en je tip was ik in staat om het probleem in 10 minuten op te lossen zonder de machine uit elkaar te halen. Het kanaal naar de voorste opvangbak werd volledig afgesloten. Men gelooft helemaal niet wat zich daar met de tijd ophoopt aan oude koffieresiduen. ( het rook niet goed ) wink.gif. Om te voorkomen dat dit weer gebeurt maak ik deze afvoergoot elke 2 weken schoon met warm water.

Kan iedereen aanraden die dit probleem heeft.... doe het als Hannes... was een geweldige tip... bedankt daarvoor... wink.gif wink.gif wink.gif

stefan.o

Vrijdag, 02. Augustus 2019, 23:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 34844

Lid sinds: 02.08.2019

Hallo samen
, ik had ook hetzelfde probleem. dank u voor uw tips. helaas heb ik maar geconstateerd dat de machine nog steeds water verliest en dat het water zich onder de lekbak verzamelt
.

ik heb de machine gedemonteerd en heb de plaats gevonden waar het druppelt. ik weet helaas maar niet welk onderdeel dat is en hoe ik zoiets kan

verhelpen


.


Bijgevoegde afbeelding

Friedhelm

Samstag, 10. Augustus 2019, 12:05 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de hulp. De tip was geweldig. Ik heb de brouwmachine en alle afneembare onderdelen verwijderd en meerdere malen met luchtdruk door de afvoergoot geblazen, waarbij ik deze van bovenaf met water heb gevuld met de gieter.

Veel plezier met het drinken van koffie biggrin.gif

Friedhelm

Gast_Claudia   

Dinsdag, 12. November 2019, 16:44 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Hannes @ zaterdag 28 oktober 2017, 11:26 uur)
Aangezien hetzelfde probleem zich nu bij mij voordeed, ben ik deze tot nu toe onbeantwoorde vraag tegengekomen.
Ondertussen had ik de One Touch 500 volledig geopend, om te ontdekken dat dit zeer ontoegankelijke kanaal het meest ontoegankelijke deel van de machine is. Dus hier is een korte beschrijving van mijn succesvolle probleemoplossing.

Symptomen:
- Spoelwater loopt na elk brouwproces niet meer in de voorste opvangbak -
rechts onder de brouwgroep ontsnapt dit water zijdelings uit de machine en loopt al snel over in het werkbladMijn

oplossing (zonder de machine te demonteren):
- Verwijder de brouwgroep en sluit de spoelwaterschacht daarachter losjes af met keukenpapier. Daar staat het water, want dit kanaal is geblokkeerd (maar hopelijk spat het daar tijdens het schoonmaken uit!) -
blaas met een langere dunne siliconenslang van buitenaf in de wateruitstroomopening (je kunt met je mond "heen en weer pompen"
)
een compressor genereert meer druk), probeer het totdat het water en de verstoppingen in de schacht naar buiten borrelen
(de afvoer is de ronde opening naar boven, van waaruit het spoelwater in de opvangtank loopt)
- wanneer de eerste stap is gedaan, kunt u in de schacht gaan (

bijv.

(bijv. met een gieter) enkele liters spoelwater. Ik had de slang nog in de afvoer, zodat ik het water in een emmer kon opvangen)

Zeker geen professionele oplossing, maar voor mij was het eindelijk eenvoudig en effectief. De langste duurde de onnodige demontage en hermontage van de machine.













Hallo Hannes, ik kwam deze pagina vandaag toevallig tegen omdat ik hetzelfde probleem had. Had!!!!! Dankzij jou niet meer...

Heinrich Nauerz   

Zondag, 12. Januar 2020, 13:20 Uhr

Unregistered

Ik giet er af en toe wat soda in en spoel
het
door
dan blijft het continu.