Geavanceerd zoeken

Miele CM 6100 - Ervaring

Ervaringsblog

pirate78

Donderdag, 28. Mai 2015, 19:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Hallo!

Ik begin een klein project. De moeilijkheid van de meeste forums is, dat de meeste mensen schrijven, die problemen hebben met het onderwerp van het forum. Daarom schrijf ik in deze draad gewoon mijn persoonlijke ervaringen, ongeacht of die positief of negatief zijn. Ik hoop dat ik maar één keer per jaar zal schrijven om u op de hoogte te houden. wink.gifIk heb sinds september mijn KVA geschreven en schrijf nu pas om te voorkomen dat je in het begin helemaal enthousiast bent over het nieuwe object van verlangen.

Maar nu over het onderwerp.

Zoals ik al schreef, heb ik in september 2014 een MWIP gekocht. Na veel overleg ben ik overgestapt van het Nespresso systeem naar een KVA. Ik heb ook lange tijd met de verschillende MWIP's te maken gehad en kwam vast te zitten met de Miele CM 6100. Omdat er binnenkort een nieuw model (blijkbaar slechts een beetje anders) zou komen, kon ik de MWIP "heel goedkoop" aanschaffen en heb ik vijf jaar garantie gekregen (inmiddels is het nieuwe model alweer uitgebracht).

De Miele KVA is - naar mijn mening - erg goed gedaan. Het heeft veel praktische ideeën en is (op een paar uitzonderingen na kom ik er later op terug) gemakkelijk schoon te maken. Vooral de koffie die hij produceert, smaakt erg goed.

Goede ideeën zijn bijvoorbeeld een gietopening voor de waterverzamelbak. Bovendien - wat voor mij belangrijk was - kun je bijna alles hygiënisch reinigen in de vaatwasser.

Maar er zijn ook wat minder grote dingen.

  • Zo is er een moeilijk te reinigen plekje in het onderste gedeelte van de zeteenheid waar vochtig koffiedik zit. Dit geldt ook voor een klein "compartiment" in de machine, dat zich achter de zeteenheid bevindt. Beide kunnen worden gereinigd met een oorstok, waarbij men ook een doekje in het compartiment kan forceren, maar ik maak nog steeds voorreiniging met een oorstokje. In totaal heb ik nauwelijks 15 minuten nodig voor de wekelijkse schoonmaak.
  • Bij het verwijderen van de bodembak en lekbak is de hoogte van het achterdeksel onpraktisch, omdat het zo hoog is dat het niet onder de uitloop past die helemaal naar beneden wordt getrokken. Daarom moet de tuit telkens omhoog worden geschoven.
  • Het deksel van het waterreservoir past niet op het anders zo stevig gebouwde apparaat. Het ziet er een beetje broos uit... Laten we eens kijken.
  • Bovendien is de boodschap over het ontkalken vervelend. De laatste 50 deksels voor de ontkalking worden telkens geteld en u moet bevestigen met "OK". Op een gegeven moment weet je dat het binnenkort zal gebeuren wink.gif
Hier zijn nog enkele belangrijke gegevens
:Deksels tot ontvetten van de zeteenheid
(reinigingstablet): 200 deksels per stukDeksels

tot ontkalken van de machine:

door 735 dekselsConsumptie

per deksel (gebruik vaak een koffie (Lungo) en heb de standaard maalhoeveelheid

hiervoor verhoogd): 11,32 g per

dekselVroeger: 1060 (bij het openen van

het laatste pakje koffie

) De eerste uitrusting omvat 250 g koffie (Illy), reinigingstabletten voor 2000 deksels en twee ontkalkingstabletten

voor 1470 deksels.
Voor vragen sta ik tot uw beschikking. Anders post ik misschien een keer per jaar in de draad of er problemen waren
of niet.

Als de admin of mod er een probleem mee heeft, kan de draad worden gesloten - het zou immers overdreven zijn als iedereen regelmatig over zijn ervaringen

schrijft...
Nieuws
:Ik heb vele soorten koffie geprobeerd (bijv. Arabicaffe, Izzo, een kleine lokale brander (die ook via I-Net verkoopt)), maar ik kwam vast te zitten met een "supermarktmelange". Dit is minstens zo goed voor mij als de lokale brander, maar goedkoper. Maar aangezien dit een kwestie van smaak is, wil ik er niet verder op ingaan. Er is immers soms een groot verschil in smaak tussen de verschillende branders, dus iedereen zou verschillende soorten moeten proberen.

csas

Vrijdag, 06. November 2015, 09:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 27827

Lid sinds: 05.11.2015

Hoi
, hoe tevreden ben je na een half jaar?

pirate78

Samstag, 07. November 2015, 14:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Ik heb de machine nu iets meer dan een jaar.

Tot nu toe geen problemen. Ik ben tevreden. De volgende ontkalking was nodig na 1501 deksels. Ik kan dus niet bepalen wanneer de ontkalking moet plaatsvinden... Tenminste niet volgens het aantal dekkingen.

Evque

Donderdag, 12. Mai 2016, 12:35 Uhr

Unregistered

Hallo, ik haal je draad weer op, want ik ben ook geïnteresseerd in deze machine.
Is er misschien een actuele feedback van u?

pirate78

Donderdag, 12. Mai 2016, 21:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Hallo!

De volgende feedback had toch al snel moeten komen. Op dit moment zit ik op 2224 cups. Koffieverbruik 11,01g koffie per kopje.

Ik heb de kleine problemen al in de eerste post geschreven. Anders ben ik zeer tevreden met het apparaat. Het deksel van het waterreservoir houdt ook nog steeds vast wink.gifAnders lopen er geen problemen. Na zo'n 2000 deksels heb ik de brouwinstallatie gesmeerd met siliconen op de bewegende delen.

Op dit moment zou ik aanraden om de machine te kopen.

uli-dschie

Donderdag, 15. Augustus 2019, 16:33 Uhr

Unregistered

Ondertussen hebben we de 10000 mark doorbroken met onze 6310! en het loopt en loopt en loopt Tot nu toe zonder enige klacht en/of reparatie of reserveonderdelen nodig. Groeten
smile.gifsmile.gifsmile.gif

pirate78

Donderdag, 03. Oktober 2019, 21:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Een update van mij ook. De machine doet nog steeds zonder problemen wat ze moet doen. Het was om 6027 uur toen we het laatste pakje koffie openden.
Momenteel bedragen de totale kosten (aankoop, reiniging en ontkalking van tabletten, koffie) 0,32 EUR per dekking. De exploitatiekosten (d.w.z. zonder aankoopkosten) bedragen 0,17 EUR per aankoop. Deze kosten zijn echter grotendeels afhankelijk van de prijs van de gekochte koffie. wink.gifDe kosten voor het ontkalken en reinigen van de tabletten zijn nauwelijks
noemenswaardig.

Op dit moment heb ik een koffieverbruik van 10,24 gram koffie per kopje. Waarbij ondertussen vaker een espresso of een cappuccino naast een lungo wordt gekocht

.

Op de lange termijn is alleen het schoonmaken vervelend, maar dat is een probleem van elke koffiemachine. De wekelijkse schoonmaak duurt ongeveer 15 minuten (alles wat gereinigd kan worden gaat in de vaatwasser). Natuurlijk zijn capsulesystemen zoals Nespresso beter (qua milieuschade en kosten is de volautomatische machine natuurlijk superieur).

Gast_Inga

Woensdag, 06. Mai 2020, 20:02 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb een vraag. Kun je meteen je eerste cappuccino maken? Het is altijd het tweede drankje met melk dat blijkt zoals ik het wil...

pirate78

Samstag, 01. Augustus 2020, 20:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Cappuccino werkt voor mij al goed in de eerste poging.

Sorry voor het late antwoord, dat waarschijnlijk niet meer helpt, maar het abonnement lijkt niet goed te hebben gewerkt.

Op dit moment sta ik op 8010 referenties. Huidig koffieverbruik per aankoop: 9,9 gram.

Met zo'n 7.500 covers was er de eerste keer een probleem. De zeteenheid was niet correct "teruggevouwen". Het probleem kon ook niet handmatig worden opgelost. De zeteenheid wordt echter na het volgende gebruik weer op de juiste manier gereset. Maar het maakte een ongewoon geluid toen het apparaat werd verplaatst. Als het probleem zich vaker voordoet, is het zeker niet goed voor de monteurs... Sindsdien werkt de machine gelukkig weer normaal (ongeveer 500 brouwsels sindsdien).