Geavanceerd zoeken

Café Bonitas Newstar (nooit meer)

Reparatie, communicatie

klpe1957

Donderdag, 21. November 2019, 11:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 36311

Lid sinds: 21.11.2019

Hallo,
we hebben 2 jaar geleden een Cafe-Bonitas Newstar gekocht en zijn erg enthousiast over de
machine
als deze zonder problemen draait
. Alleen de reiniging is zeer complex.

We hebben de machine momenteel voor de 3e keer in de reparatie. Eerst was het een elektronische beschadiging, waarbij het display niet meer werkte. Toen mislukte de melkschuimtechnologie en uiteindelijk (op dit moment) werden er niet genoeg bonen gemalen,

zodat er slechts een dunne wrongel uitkwam.
Maar de hamer is de communicatie en de procedure van de reparatie, die men "natuurlijk" vooraf mag betalen. Dan moet je de machine naar de plaats sturen waar hij nodig is en dan hoor je niets meer over de reparatie. Tex-Force
lijkt het bedrijf te zijn.
Na verder onderzoek (6 weken later) kreeg ik te horen dat er geen foutbeschrijving was. En waarom is er niet eens een vraag om de machine weer op de plank te zetten? Een testcafé zou genoeg zijn geweest om de fout direct op te sporen.
Maar als men niet wil...

Ik heb toen de foutmelding per post gestuurd en 4 weken gewacht

: er is niets gebeurd.
De machine is nu 3 maanden in de
reparatie! Ik
kan niemand de vuile winkel aanraden! De machine is foutgevoelig en de service is vreselijk.

Gast_gast

Samstag, 30. November 2019, 20:46 Uhr

Unregistered

Is het mogelijk dat dit bedrijf niet meer bestaat? Op dit moment zijn er geen KVA meer beschikbaar op hun homepage!

Psudo

Donderdag, 05. December 2019, 11:23 Uhr

Unregistered

QUOTE (gast_gast @ zaterdag, 30 november 2019, 20:46 uur)
Is het mogelijk dat dit bedrijf niet meer bestaat? Op dit moment zijn er geen KVA meer beschikbaar op hun homepage!

Ik was gewoon...
Ondanks de super slechte recensies overal (service e.d.) nam ik een kijkje in hun ...
een machine met directe wateraansluiting is niet zo vaak te vinden, nog minder voor de prijs en de "technische gegevens" :-) Maar ... overal waar het ooit werd aangeboden, niets meer vermeld (Amazone, Ebay of andere verkopers).
Bij kaffeevollautomat-24.de (hetzelfde adres als Cafe-Bonitas Homepage - het adres daar) is geen machine meer
beschikbaar. De pagina www.cafe-bonitas.de is niet meer toegankelijk, alle links op de bovengenoemde pagina zijn dood. Lijkt erop dat de slechte service hun ondergang is geworden.... Trouwens
.
.. het bellen van het telefoonnummer is nutteloos, alleen een antwoordapparaat met de hint dat je een e-mail moet zien.
Dus, blijf zoeken... Ik ben gewoon blij dat ik zoveel heb gelezen in plaats van alleen maar te kopen (toen ik voor het eerst naar een nieuwe machine zocht waren ze nog beschikbaar). Café Bonitas CubeStar

Guest

Vrijdag, 06. December 2019, 16:56 Uhr

Unregistered

Dus ik had vier jaar lang een Café Bonitas en was eigenlijk tevreden.

Pas nu heeft het de geest opgegeven en zou ik meteen een andere hebben besteld, mijn ervaring was niet zo afschrikwekkend. Ik moet toegeven dat ik natuurlijk niet op de hoogte was, maar toen kwam ik de vele slechte evaluaties tegen.

Zelfs dure machines gaan kapot en na vier jaar kan ik niet meer klagen.

Nu zal het gewoon een andere zijn!

Psudo

Vrijdag, 06. December 2019, 17:20 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 36468

Lid sinds: 05.12.2019

Doe de super 99€ reparatieservice voor alles :-)
https://www.kaffeevollautomat-24.de/reparaturservice/

Zou nieuwsgierig zijn naar de duur van de verwerking of naar het feit dat de verpakking überhaupt wordt geopend wanneer u deze verstuurt ... bel eerst (niet mogelijk :-) ) of schrijf een e-mail, anders kunnen ze niets verwerken en gewoon terugsturen.

www.cafe-bonitas.de is nu tenminste omgeleid... Ze zijn immers nog steeds iets aan het doen, naast het bouwen van machines of het kopen van extra machines, ze kunnen de telefoon niet opnemen omdat het antwoordapparaat dit alles niet aankan.


Meschmi74

Montag, 23. December 2019, 15:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 36682

Lid sinds: 23.12.2019

We hebben ook een NEWSTAR gekocht in oktober 2017. Inclusief het all-round zorgeloos pakket, bla bla

GIng begon goed toen het apparaat hier ongeveer 5-6 weken later aankwam. Nou, het had 1-2 weken moeten duren, maar toen kreeg ik de totaal verkeerde kleur. Dus vroegen we om het apparaat in de bestelde kleur. Dit ging ook vlot, maar heel langzaam. Al met al hadden we onze NEWSTAR 7-8 weken later.

Bijna precies 1 jaar ging alles goed. Geweldige machine, goede koffie. Totdat de display steeds vaker afscheid nam en we de klantenservice om advies vroegen per post. Binnen 2 dagen hebben we een gratis retourbon per post ontvangen. Met het verzoek om de fout te beschrijven. Niet eerder gezegd dan gedaan. Dan hebben we de KVA er direct naartoe gestuurd. Toen het daar aankwam, kregen we een e-mail dat het apparaat er nu was en dat ze binnen de komende 14 dagen contact met ons zouden opnemen. Na 14 dagen kregen we te horen dat de display zou worden vervangen en dat de KVA naar ons terug kon worden gestuurd. - TOP SERVICE - ...we dachten... en dat was het ook. Kort voordat de garantie zou zijn verlopen (na 2 jaar) was onze "Bonnie" incontinent... het is steeds vaker verlopen, maar helaas konden we de bron in dit geval niet vinden. Dus namen we weer contact op met de klantenservice, ze vroegen me om betere foto's, een meer gedetailleerde uitleg, hetzelfde spel als de eerste keer... we dachten... pas:2 weken nadat de Newstar al bij de klantenservice is afgeleverd, geen info's. Niet dat de machine was aangekomen, niets. Toen ik om feedback vroeg, gebeurde er eerst niets, maar na een week... Excuseer me, we hebben ongeveer 14 werkdagen nodig voor de verwerking. Nee, sorry dat u al 3 weken wacht, nee "Uw apparaat is aangekomen, we zijn de zaak aan het verwerken" bla bla bla... nada... Nou, na nog eens 5 (!) weken nam ik de vrijheid om opnieuw te vragen naar het welzijn van onze Bonnie, en zie, 5 dagen later lag de OVP in onze veranda, door mij ingepakt. *** U N G E Ö F F N E T *** *** U N R E P A R I E R T ****** gok maar eens dat IGNORIZED *** klanten voor de gek houdt. wacko.gif mad.gif
Vandaag kijk ik op de website en er is GEEN product beschikbaar, de telefoon is niet beschikbaar, de e-mail is ook mislukt... dus faillissement, echt? Wie weet nog meer? ph34r.gifCafé Bonitas PearlStarCafé Bonitas PearlStarCafé Bonitas PearlStarCafé Bonitas PearlStarCafé

sunnyrobie   

Zondag, 29. December 2019, 11:25 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Cafe Bonitas OneTouch (gekocht in augustus 2019!!).
Display werkt niet meer en de service van het bedrijf (machine is pas 5 maanden oud)
reageert niet op mails! 2 vragen van mij: Is er
nieuws over het bedrijf (faillissement?, Heb ik een kans
om
mijn garantie
te laten
repareren
?)? Is
er een reparatieservice die deze machines
op andere manieren repareert,

vooral bij problemen met de display? Ik

heb er

immers pas 6 maanden geleden meer dan 300 euro

aan uitgegeven.
Bedankt voor
uw hulp... Robert

User59   

Samstag, 11. Januar 2020, 14:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 36963

Lid sinds: 11.01.2020

Hallo, iedereen.
Ik ben ook een bDamaged
person van de firma Tex-Force GmbH.

In juli 2019

kocht

mijn vrouw

een machine (398€)

op Ebay

.

Na 8 weken werd de machine

nog steeds niet geleverd.

Het

kwam echter nog dikker....

Na mijn poging om de aankoop terug te trekken, kreeg ik een verleidelijk aanbod dat de machine nu wordt geleverd met een kleine

bonus (reinigingsset etc.)

De machine werd geleverd (zonder bonus en zonder

instructies).

De eerste pogingen toonden al problemen aan (koffiedik liep met water in de wateropvangbak

).

Ik heb de aankoop geannuleerd en de machine teruggestuurd (

september 2019

). Sindsdien is er veel gebeurd (GF en adreswijziging met Tex-Force), behalve het geld dat ik tot vandaag nog niet heb teruggekregen

.

Ik heb al een mededeling gedaan, maar het is



de vraag



of het burgerlijk recht nog

wel mogelijk is

(geldvorderingen). Rechtbank Peter

Gast_User59

Dinsdag, 14. Januar 2020, 18:21 Uhr

Unregistered

Robie
, je hebt een
koopakte, toch?

In dat geval zou ik de fabrikant direct proberen

om

het

te laten repareren.

Ik denk dat de verkoper de colonne

heeft opgegeven. GroetenPeter

Gast_Nicole

Dinsdag, 11. Februari 2020, 09:42 Uhr

Unregistered

Hallo!

Ik heb net mijn eigen artikel geopend, omdat ik dit helaas te laat heb gezien.

Maar ik zal de tekst hier ook plaatsen, want ik ben bang dat de winkel failliet is, ze zijn tenminste niet meer bereikbaar:

Goedemorgen!

Kort gezegd, mijn naam is Nicole en ik kocht een Kingstar van Cafe Bonitas in juli 2017.

Tot nu toe was ik over het geheel genomen tevreden, maar nu heb ik het probleem dat de machine geen koffie meer zet, er alleen nog maar heet water uit de afvoerpijpen komt en de gemalen koffie helemaal droog in de pompoen terechtkomt. Er ligt ook een plas water onder de lade, wat volgens mij een teken van een lek is.

Nu heb ik vanmorgen geprobeerd Tex Force GmbH (Cafe Bonitas) zowel per e-mail als per telefoon te bereiken - geen kans. De post komt terug als onbestelbaar en per telefoon wordt alleen aangekondigd dat het telefoonnummer niet geldig is.

Dus ik ben bang dat het bedrijf gesloten is. Ik kan niets vinden op het net over een faillissement, maar dat is de enige manier waarop ik het gebrek aan toegankelijkheid kan verklaren en wat ik hier lees.

Dus nu heb ik mijn gebroken Kingstar bij me. Mijn man heeft gisteren de brouwerij volledig gedemonteerd en schoongemaakt, maar zelfs dat bracht geen verbetering.

Wat denkt u: is het überhaupt de moeite waard om het ding naar een externe reparatiedienst te brengen (btw: eventuele aanbevelingen in het postcodegebied 48/49?)? Ik kan niet wegkomen met minder dan 150 € in mijn leven, maar de machine is pas 2,5 jaar oud en het zou jammer zijn als dat nu wel zo was.

De brouwerijgroep zou vergelijkbaar zijn met een Saeco-brouwerijgroep. Weet iemand hier hoe gelijkaardig dit is? Dat wil zeggen, kan het gebruikt worden? Dat is zeer onwaarschijnlijk, ik weet het natuurlijk, maar er zijn geen reserveonderdelen voor mijn Kingstar op het net, wat ook wijst op zijn faillissement.

Met vriendelijke groetNicole** die op
zijn minst koffie kan drinken op kantoor**
. sad.gif

Musikarena

Samstag, 14. Maart 2020, 14:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 36413

Lid sinds: 02.12.2019

https://www.ebay.de/itm/cafe-bonitas-Kaffeevollautomaten-Restposten/164062562901?hash=item2632e40a55:g:tikAAOSwJfVeOATS

wat een toeval