Geavanceerd zoeken

Siemens volautomatische koffiemachines

Software Probleem - Ontkalking

jokana33   

Montag, 31. Juli 2017, 13:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 30367

Lid sinds: 01.05.2017

Hallo, iedereen! sad.gif sad.gif sad.gif

Siemens is niet in staat om het softwareprobleem "ontkalking" van uw volautomatische koffiemachines op te lossen (Update)!

Het brandt weer na een paar kopjes!

U ontkalkt zeer consciëntieus volgens de gebruiksaanwijzing en het probleem is direct terug.

Het programma (software!) herkent de ontkalking niet en keert niet terug naar het begin!

Ik heb mijn machine, EQ.6 - Serie 300 - TE603501EN, al voor de 3e keer in reparatie!

mad.gif mad.gif mad.gif

Het is erg vervelend en vervelend!

LG Hansi

Danceman

Dinsdag, 01. Augustus 2017, 06:10 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

QUOTE
Siemens is niet in staat om het softwareprobleem van het "ontkalken" van uw volautomatische koffiemachines op te lossen.

Weet je zeker dat het een software probleem is? Dan zou het probleem vaker moeten voorkomen.



--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

kaffeechris

Dinsdag, 01. Augustus 2017, 19:10 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Garantie?
Drie keer zelfontplooiing=
WandlungMfG
Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

jokana33   

Montag, 07. Augustus 2017, 11:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 30367

Lid sinds: 01.05.2017

Hallo, iedereen!

Met dank aan Danceman en kaffeechris voor uw berichten!

Tuurlijk heb ik al x keer ontkalkt en dat met een heel zacht water, wat we hier hebben.

Ik heb de machine meer dan een half jaar en het probleem verschijnt altijd na een paar (15-20 kopjes).

Duidelijk software probleem, wanneer het display "dringende ontkalking" aangeeft!

En het herkent niet dat u ontkalkt heeft volgens de gebruiksaanwijzing en de aanwijzingen op het display/menu!

Het programma herkent de ontkalking niet en reset deze niet goed - reset!

Liefde!

Hansi

dry.gif dry.gif dry.gif

Bijgevoegde afbeelding

jokana33   

Montag, 07. Augustus 2017, 11:55 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 30367

Lid sinds: 01.05.2017

Addendum bij kaffeechris!

Omwille van de conversie / garantie.

Ik zal het overwegen!

LG Hansi dry.gif sad.gif mad.gif

Danceman

Dinsdag, 08. Augustus 2017, 06:06 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

En het probleem is al vanaf het begin bij jou?

Bij de meeste andere machineleveranciers treedt het probleem meestal alleen op als het ontkalkingsproces niet correct is gevolgd. In dit geval accepteren de machines de ontkalking niet als een volledige ontkalking. Ik wil niet zeggen dat het echt te wijten is aan een verkeerde ontkalking, maar de kans is natuurlijk erg groot. Tot nu toe was er bijna altijd sprake van een bedieningsfout omdat de gebruikers de procedure niet precies lazen of verkorte...

Zoals ik al zei, als er een softwarefout is, moet je er vaak over lezen in de verschillende fora. Er zijn ook vaker de machine...



--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

jokana33   

Woensdag, 16. Augustus 2017, 10:47 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 30367

Lid sinds: 01.05.2017

Hallo, Danceman!

Het probleem verscheen na 3-4 maanden.

Ik heb ontkalkt volgens de instructies en de gebruiksaanwijzing!

Je kunt de klant niet voor de gek houden!

Het programma (menu) doet het werk heel precies!

Dit is de derde keer dat ik de machine onder garantie laat repareren. Ik heb het nog niet eerder schoongemaakt en ontkalkt. Het bedrijf speelde 1 update en zette 30 koppen koffie. Er kwam geen bericht op de machine in de reparatie. Op een dag na terugkomst bij mij verscheen het bericht "dringend ontkalken na 3 koppen koffie" weer!! Wat kun je
daarop zeggen?dry.gif sad.gif mad.gif!
Ik heb de
machine voor de 4e keer geklaagd! LG Hansi

Gast_joschi

Vrijdag, 13. April 2018, 08:58 Uhr

Unregistered

Hallo,

Jokana, is dit probleem opgelost? Ik
heb ongeveer drie
weken lang hetzelfde gevoeld.

Zelfde type machine en na ontkalking wil hij 20 kopjes later een ontkalking

doen.
Ik heb nu ontelbare keren ontkalkt en de gebruiksaanwijzing en instructievideo's bekeken. Dus ik neem aan dat ik
het goed doe.
De machine is nu al buiten de
garantieperiode.

Heb je nog meer ideeën? Kan de software een reset krijgen (niet resetten naar de fabrieksinstellingen, dat heb ik al

gedaan)?
Bedankt en gefeliciteerd

Gast_Stephan

Montag, 16. April 2018, 21:04 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen
, ik kocht een eq6 400 in december 2017 en heb dezelfde proplem. Het is echt geweldig 's nachts. Na de ontkalking komt het bericht al 5 referenties later
.

Is er enige ervaring wat nan hier in de tussentijd kan doen. Vertel me waar de... sensor is... zodat ik het eruit kan rukken.

Gast_Andi

Montag, 16. Juli 2018, 09:05 Uhr

Unregistered

Ik heb geluk dat we (tot nu toe) gespaard zijn gebleven van zoiets, maar ik denk niet dat het een softwareprobleem is, want als de software het ontkalken of wat dan ook niet accepteert, zou je het ontkalken direct daarna moeten gebruiken en niet na 20 kopjes.

Welke ontkalker gebruikt u? Omdat mijn favoriet de gewoonte had om onze vorige Saeco machine te ontkalken met universele spullen en daar snel een einde aan kwam, en omdat het extreem vaak nodig was om te ontkalken, besloot ik om alleen originele ontkalkingsmiddelen en reinigingstabletten van Siemens te gebruiken.

De machine heeft nu 3926 koffie en fenomenale 136 melkdranken gemaakt en loopt als een klok.

Controleer uw waterhardheid en de bijbehorende instelling van de machine, in sommige regio's is het leidingwater zo kalkhoudend dat de machine vaker ontkalkt moet worden.

Vriendelijke groeten aan

Andi

Kaffeepoint

Zondag, 22. Juli 2018, 15:11 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

De kalkschaal is waarschijnlijk defect. wink.gif



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

Mal

Zondag, 18. November 2018, 15:16 Uhr

Unregistered

Hoi iedereen
, ik heb hetzelfde probleem met de EQ.6 S700. Na ongeveer 3 maanden moeten we alle 15-20 kopjes ontkalken. Weet iemand hier een oplossing voor? Klagen bij Siemens lijkt niet echt te helpen.

Spartako

Woensdag, 12. December 2018, 07:50 Uhr

Unregistered

Als u enkele van de berichten hier leest, krijgt u de indruk dat bij Siemens-producten alleen de consument de schuld krijgt als een product niet goed werkt.

Ik heb hetzelfde probleem. Onmiddellijk na het ontkalken krijg ik het bericht dat de machine na 20 kopjes ontkalkt moet worden. Dit bericht bestond nog niet eerder.

Ik heb de koffiemachine al meer dan 2 jaar en zal hem waarschijnlijk weggooien. Na de berichten hier, zal ik niet de moeite nemen om te proberen het te repareren.

Spartako

Gast_Katrin

Zondag, 23. December 2018, 17:30 Uhr

Unregistered

We hebben hetzelfde probleem met het ontkalken
Onmiddellijk na het ontkalken komt het schrijven
.

We ontkalken precies volgens de instructies en met de voorgeschreven ontkalkingstabletten.

Gast_Jens

Dinsdag, 25. December 2018, 10:47 Uhr

Unregistered

QUOTE (jokana33 @ maandag, 31 juli 2017, 13:13 uur)
Hallo, iedereen! sad.gif sad.gif sad.gif

Siemens is niet in staat om het softwareprobleem "ontkalken" in uw volautomatische koffiemachines op te lossen (Update)!

Het brandt weer na een paar kopjes!

Je ontkalkt heel gewetensvol volgens het handboek en het probleem is direct terug.

Het programma (software!) herkent de ontkalking niet en keert niet terug naar het begin!

Ik heb mijn machine, EQ.6 - Serie 300 - TE603501EN, al voor de 3e keer in de reparatie!

mad.gif mad.gif mad.gif

Het is erg vervelend en vervelend!

LG Hansi

Hoi had hetzelfde probleem ik nam een no name ontkalker en liep dan het origineel van siemens 2 keer en er was rust.

 Seite 123