Geavanceerd zoeken

Melkopschuimer Café Bonitas

Produceert geen schuim meer

Bonitas

Dinsdag, 19. April 2016, 11:41 Uhr

Unregistered

Hallo aan iedereen die weet en helpt,

Ik heb Café Bonitas NEWSTAR 2016 ongeveer 2 maanden gehad en het was een droom voor de eerste vier weken! het beste melkschuim waar ik ooit van genoten heb als cappu junkie.

Nu werkt de melkopschuimer niet meer, d.w.z. er komt alleen nog maar vloeibare, lauwwarme melk uit. CATASTROPHY

De schuifregelaar voor de consistentie is nu in alle posities zonder verandering. Ik maak de machine dagelijks schoon (vooral de voor de melk relevante onderdelen!), ik heb hem ook volledig ontkalkt.

Natuurlijk heb ik al meerdere malen naar Café Bonitas (of TEX FORCE) geschreven, maar ik heb niet de minste reactie gekregen!! Ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar!

Wat nu? Heeft iemand ervaring met het bedrijf of het apparaatspecifieke probleem?

Wie heeft er tips of ideeën voor mij?

Liefde, bedankt bij voorbaat.

VG Bonitas

Bonitas

Woensdag, 20. April 2016, 11:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 28675

Lid sinds: 19.04.2016

UPDATE:

Ik heb dit antwoord net ontvangen, na de vierde schriftelijke poging om contact met mij op te nemen (afgezien van de vele telefonische contacten):

" ... Hier is alleen de luchttoevoer verontreinigd.
Draai hiervoor het stelwiel van de luchttoevoer volledig uit en spoel deze lijn daar
door, bijvoorbeeld met behulp van een kleine injectiespuit.

Omdat er hier gedroogde melkresten zitten, zodat er hier geen lucht meer

in gezogen kan worden..." Ik
zal dit vanavond proberen en
verslag uitbrengen. LG

Gast_Klaus

Vrijdag, 07. December 2018, 15:21 Uhr

Unregistered

...wat feedback over de vraag of het zou werken zou geweldig zijn!

Gast_Jörg

Vrijdag, 13. September 2019, 16:59 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na verloop van tijd is er geen shaum meer, wat betekent dat de melk niet meer tot aan de haemmer wordt opgezogen. Komt het door deze propeller? En is dat degene die links van de schuimkoker zit?
Maar
daar
stroomt geen
melk van af?
MfG. J.
Exner

Gast_Dieter

Zondag, 20. Oktober 2019, 15:54 Uhr

Unregistered

Hallo hebben hetzelfde probleem hebben de een aanraking niet goed zuigen melk Ik moet de schroef los te schroeven

Gast_Andy

Samstag, 26. Oktober 2019, 17:00 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast_Jörg @ vrijdag 13 september 2019, 16:59 uur)
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na enige tijd is er geen shaum meer, dat betekent dat de melk niet meer tot aan de stamper wordt opgemaakt. Komt het door die luchtschroef? En is dat degene die links van de schuimkoker zit?
Maar daar stroomt geen melk van af?

MfG. J. Exner



Ik heb de bonitas swing, die zuigt ook niet meer. Ik heb de melkschuimsproeiers volledig uit elkaar gehaald. Een totaal van 3 onderdelen (waren zeer korrelig) maar zelfs na het reinigen met een tandenborstel en inclusief buizenreiniger geen succes. Ik kon de schroef niet losdraaien om het schuim aan te passen, ik draaide de schroef tijdens het proces tot de respectievelijke stop. Zonder resultaat. Heb je een oplossing gevonden of iemand anders in het forum?

coffeejunk45

Donderdag, 19. December 2019, 10:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 29643

Lid sinds: 20.12.2016

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Bonitas-schuimer. Kent iemand van jullie een van deze alternatieven hier https://www.kitchenfibel.de/milchaufschaeumer-test/]https://www.kitchenfibel.de/milchaufschaeumer-test/? Ik begin me stom te voelen, en ik wil een nieuw schuim... Keukengids

Gast_Sabine

Montag, 17. Februari 2020, 23:56 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Andy @ zaterdag 26 oktober 2019, 17:00 uur)
QUOTE (Gast_Jörg @ vrijdag 13 september 2019, 16:59 uur)
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na verloop van tijd is er geen shaum meer, wat betekent dat de melk niet meer naar de stamper wordt getrokken. Komt het door deze propeller? En is dat degene die links van de schuimkoker zit?
Maar daar stroomt geen melk van af?

MfG. J. Exner



Ik heb de bonitas swing, die zuigt ook niet meer. Ik heb de melkschuimsproeiers volledig uit elkaar gehaald. Een totaal van 3 onderdelen (waren zeer korrelig) maar zelfs na het reinigen met een tandenborstel en inclusief buizenreiniger geen succes. Ik kon de schroef niet losdraaien om het schuim aan te passen, ik draaide de schroef tijdens het proces tot de respectievelijke stop. Zonder resultaat. Heb je een oplossing gevonden of iemand anders in het forum?

Ik heb ook het probleem met het melkschuim.....hoe draai je de schroef helemaal uit? unsure.gif

Gast_Sabine

Zondag, 10. Mai 2020, 01:15 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Sabine @ maandag 17 februari 2020, 23:56 uur)
QUOTE (Guest_Andy @ zaterdag 26 oktober 2019, 17:00 uur)
QUOTE (Gast_Jörg @ vrijdag 13. september 2019, 16:59 uur)
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na verloop van tijd is er geen shaum meer, wat betekent dat de melk niet meer naar de stamper wordt getrokken. Komt het door deze propeller? En is dat degene die links van de schuimkoker zit?
Maar daar stroomt geen melk van af?

MfG. J. Exner



Ik heb de bonitas swing, die zuigt ook niet meer. Ik heb de melkschuimsproeiers volledig uit elkaar gehaald. Een totaal van 3 onderdelen (waren zeer korrelig) maar zelfs na het reinigen met een tandenborstel en inclusief buizenreiniger geen succes. Ik kon de schroef niet losdraaien om het schuim aan te passen, ik draaide de schroef tijdens het proces tot de respectievelijke stop. Zonder resultaat. Heb je een oplossing gevonden of iemand anders in het forum?

Ik heb ook het probleem met het melkschuim.....hoe draai je de schroef helemaal uit? unsure.gif

Helaas heb ik hetzelfde probleem met het melkschuim. Ik heb een Café Bonitas One Touch. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de schroef kan losdraaien? unsure.gif

Trotzkopf

Zondag, 10. Mai 2020, 01:22 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38697

Lid sinds: 10.05.2020

Ik heb ook het probleem met de schroef......hoe draai je de schroef los?unsure.gif

Don Geraldo

Donderdag, 18. Juni 2020, 06:25 Uhr

Unregistered

"Helemaal niet losschroeven" De rechthoekige klep heeft een kleine veer aan de linkerkant. Haal hem er voorzichtig uit met een mes of schroevendraaier en trek dan het geheel van de slang af. Nu kunt u met een commerciële injectiespuit heet water mengen met melkschuimreiniger, de injectiespuit in de slang steken en vervolgens meerdere keren heen en weer drukken. Spoel vervolgens minstens 5 keer met helder water. Zet vervolgens de slang weer aan en zet de klep er weer in en stel de schroef weer in.

Trotzkopf

Vrijdag, 19. Juni 2020, 00:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38697

Lid sinds: 10.05.2020

DANK JE voor de gedetailleerde info:rolleyes:rolleyes.gifrolleyes.gif

Mutzel

Montag, 22. Februari 2021, 02:34 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Sabine @ zondag, 10 mei 2020, 01:15 PM)
QUOTE (Guest_Sabine @ Monday, 17 February 2020, 23:56)
QUOTE (Guest_Andy @ zaterdag, oktober 26, 2019, 17:00)
QUOTE (Guest_Jörg @ vrijdag, september 13, 2019, 16:59)
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na enige tijd komt er geen Shaum meer, spreek de melk is niht aangetrokken tot de häumer. Ligt het ook aan de propeller? En is dat die aan de linkerkant van het pijpje?
Maar er stroomt geen melk uit????

Hoogachtend. J. Exner



Laat de bonitas zwaaien, dit zuigt ook niet meer. Ik heb de melkschuim sproeiers helemaal uit elkaar gehaald. In totaal 3 onderdelen (waren extreem aangekoekt) maar zelfs na schoonmaken met een tandenborstel en bijgeleverde pijpenrager geen succes. De schroef om het schuim af te stellen kon ik niet uitdraaien, heb elk tijdens het proces de schroef tot de respectieve aanslag gedraaid. Zonder Ergebniss. Heb je misschien Ne oplossing gevonden of iemand anders op het forum?

Het probleem met het melkschuim heb ik ook.....wie draait u omdat de schroef er helemaal uit is? unsure.gif

Het probleem met het melkschuim heb ik helaas ook. Ik heb een Cafe Bonitas One Touch. Kan iemand me uitleggen hoe ik de schroef losdraai? unsure.gif

Ik had ook het probleem...
Heb een Café bonitas One Touch, het opvolger model met de melkopschuimer linksboven, waar je een blokje van ongeveer 4x4 op kunt draaien, waar ook de slang voor de melk in zit. (Bij het vorige model stop je de slang in de buurt van de spuitmonden, waar de koffie uit komt...)

Het probleem had zich al voorgedaan

.

Eerst slechte schuimkwaliteit, dan alleen warme melk, geen schuim meer, tot er niets meer ging, maar het geluid zelf klonk "normaal" ... op dat moment had ik nog garantie ... ingestuurd en na een half jaar:angry:, machine terug en ging weer.... zo ongeveer 1 1/2 jaar lang... daarbij merkte ik dat het middelste gedeelte (na aftrek van het hierboven beschreven blokje) op de melkopschuimer veranderd was. Het was eerst van plastic, nu is het van metaal.

Onlangs begon het probleem weer, ondanks goede en zorgvuldige verzorging met de bijgeleverde speciale reiniger (zb altijd tijden een "warme melk" te bereiden).

Gek genoeg moet ik na het ontkalken altijd vijlen aan de consistentie van het schuim

.

Maar tot nu toe werkte het altijd weer. Sinds de voorlaatste ontkalking kon het schuim niet meer worden bijgesteld. Totdat het uiteindelijk niets meer werd....

Na eeuwig googlen geen juiste oplossing ... Bij mijn model kan men de in een andere bijdrage genoemde schroef niet uitdraaien (alleen ewig ver naar links en rechts:rolleyes:...) Niettemin was ik er met zekerheid van overtuigd dat "vastplakken" bij mij de oorzaak is. Op het net zijn er verschillende video's van koffiezetapparaten van andere fabrikanten met soortgelijke problemen (zie bijv. juradoctor)... aangezien je bij mijn model het mondstuk, waarin het schuim geproduceerd wordt, niet kunt demonteren, moet het te maken hebben met de 3 dingen die je ziet als je aan het blokje trekt! Had me op Amazon een hele tijd geleden al eens een miniborstel voor melkslangen besteld. Met dit (voorzichtig) in de bovenste en onderste opening, met een fijne naald in het middelste metalen deel.... bracht op korte termijn Verbessrung... dan geen zuiging van melk meer... alleen hete stoom... toen hield ik de slang omhoog, met een pipet deed ik melkreinigingsvloeistof van onderaf in de slang (werkt waarschijnlijk niet...) tenslotte, net voor ik het opgaf, draaide ik het metalen deel nog een keer met een tangetje... nu werkt het weer!!! cool.gifbiggrin.gif Kwam maar ook nogal wat opgeloste melk met...

Zo, langer geworden dan gepland:blink:, maar hoop door de uitgebreidheid toch geholpen te hebben! groetjes












Mutzel

Montag, 22. Februari 2021, 02:35 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Sabine @ zondag, 10 mei 2020, 01:15 PM)
QUOTE (Guest_Sabine @ Monday, 17 February 2020, 23:56)
QUOTE (Guest_Andy @ zaterdag, oktober 26, 2019, 17:00)
QUOTE (Guest_Jörg @ vrijdag, september 13, 2019, 16:59)
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem met de SWING. Na enige tijd komt er geen Shaum meer, spreek de melk is niht aangetrokken tot de häumer. Ligt het ook aan de propeller? En is dat die aan de linkerkant van het pijpje?
Maar er stroomt geen melk uit????

Hoogachtend. J. Exner



Laat de bonitas zwaaien, dit zuigt ook niet meer. Ik heb de melkschuim sproeiers helemaal uit elkaar gehaald. In totaal 3 onderdelen (waren extreem aangekoekt) maar zelfs na schoonmaken met een tandenborstel en bijgeleverde pijpenrager geen succes. De schroef om het schuim af te stellen kon ik niet uitdraaien, heb elk tijdens het proces de schroef tot de respectieve aanslag gedraaid. Zonder Ergebniss. Heb je misschien Ne oplossing gevonden of iemand anders op het forum?

Het probleem met het melkschuim heb ik ook.....wie draait u omdat de schroef er helemaal uit is? unsure.gif

Het probleem met het melkschuim heb ik helaas ook. Ik heb een Cafe Bonitas One Touch. Kan iemand me uitleggen hoe ik de schroef losdraai? unsure.gif

Ik had het probleem ook ....
Heb een Café bonitas One Touch, het opvolger model met de melkopschuimer linksboven, waar je een blokje van ongeveer 4x4 op kunt draaien, waar ook het slangetje voor de melk in zit. (Bij het vorige model stop je de slang in de buurt van de spuitmonden, waar de koffie uit komt...)

Het probleem had zich al voorgedaan

.

Eerst slechte schuimkwaliteit, dan alleen warme melk, geen schuim meer, tot er niets meer ging, maar het geluid zelf klonk "normaal" ... op dat moment had ik nog garantie ... ingestuurd en na een half jaar:angry:, machine terug en ging weer.... zo ongeveer 1 1/2 jaar lang... daarbij merkte ik dat het middelste gedeelte (na aftrek van het hierboven beschreven blokje) op de melkopschuimer veranderd was. Het was eerst van plastic, nu is het van metaal.

Onlangs begon het probleem weer, ondanks goede en zorgvuldige verzorging met de bijgeleverde speciale reiniger (zb altijd tijden een "warme melk" te bereiden).

Gek genoeg moet ik na het ontkalken altijd vijlen aan de consistentie van het schuim

.

Maar tot nu toe werkte het altijd weer. Sinds de voorlaatste ontkalking kon het schuim niet meer worden bijgesteld. Totdat het uiteindelijk niets meer werd....

Na eeuwig googlen geen juiste oplossing ... Bij mijn model kan men de in een andere bijdrage genoemde schroef niet uitdraaien (alleen ewig ver naar links en rechts:rolleyes:...) Niettemin was ik er met zekerheid van overtuigd dat "vastplakken" bij mij de oorzaak is. Op het net zijn er verschillende video's van koffiezetapparaten van andere fabrikanten met soortgelijke problemen (zie bijv. juradoctor)... aangezien je bij mijn model het mondstuk, waarin het schuim geproduceerd wordt, niet kunt demonteren, moet het te maken hebben met de 3 dingen die je ziet als je aan het blokje trekt! Had me op Amazon een hele tijd geleden al eens een miniborstel voor melkslangen besteld. Met dit (voorzichtig) in de bovenste en onderste opening, met een fijne naald in het middelste metalen deel.... bracht op korte termijn Verbessrung... dan geen zuiging van melk meer... alleen hete stoom... toen hield ik de slang omhoog, met een pipet deed ik melkreinigingsvloeistof van onderaf in de slang (werkt waarschijnlijk niet...) tenslotte, net voor ik het opgaf, draaide ik het metalen deel nog een keer met een tangetje... nu werkt het weer!!! cool.gifbiggrin.gif Kwam maar ook nogal wat opgeloste melk met...

Zo, langer geworden dan gepland:blink:, maar hoop door de uitgebreidheid toch geholpen te hebben! groetjes