Geavanceerd zoeken

Krups EA 81 Waterlekkage bij de zetzuiger

De zuiger lift, lekt dus

Claudi

Donderdag, 10. Februari 2022, 17:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 49852

Lid sinds: 10.02.2022

Hallo iedereen,

Na het laatste problematische koffiezetten, ging de machine naar clean + calc. Tijdens het brouwen, kon ik al horen dat er problemen waren. Na het schoonmaken, werden de problemen extremer. Tijdens het brouwproces gaat de brouwzuiger helemaal omhoog. De eerste afdichting aan de bovenkant van de zuiger is te zien. Vanaf het midden van het brouwproces staat de zuiger zo ver omhoog dat er een drukontlading boven de zuiger is. Het water stroomt in de Tresster-container en loopt via de zetgroep naar het inwendige van de machine.

Na verschillende reparatiepogingen is er nog steeds geen oplossing in zicht en ik ben zo langzamerhand ten einde raad.

- De twee zuigerafdichtingen werden vervangen
- Afvoerklep en siliconenslangen verwijderd en
schoongemaakt-Debietmeter schoongemaakt en test vervangen
.


Er is zeker te veel druk in de brouwkamer. Er komt ook water in de onderste lekbak. De koffie wordt gezet met de helft van de hoeveelheid. Ik zou zeggen dat het ontbrekende deel verloren is gegaan via de zuiger. Er is geen lekkage bij de verdeler. Ik heb het hele ding uit elkaar gehaald en geobserveerd. Na 1 koffiebereiding start de machine een tweede veiligheidscyclus en laat de plunjer een tweede maal zakken zonder eerst koffie te malen. Na het uitwerpen (de pulp is nat), knippert het lampje voor het legen van de droesbak.

Ik hoop dat u me kunt begeleiden en me op een nieuw idee kunt brengen.

ThanksGreetings

pinky

Dinsdag, 01. Maart 2022, 15:37 Uhr

Unregistered

Als de zuiger omhoog duwt, zitten de hydraulische afdichtingen in de zak. Je moet ze vervangen en als je pech hebt, zoals ik, moet je ook kijken of je een geschikte borgring kunt krijgen, voor het geval de jouwe ook weggerot zijn. wink.gif

pinky

Dinsdag, 01. Maart 2022, 15:43 Uhr

Unregistered

En benader met uiterste voorzichtigheid. De veren van de hydraulische cilinder hebben veel knal. Er is een extreem risico op verwondingen en het opspannen is lastig omdat de cilinder alleen van kunststof is en snel kan breken. Dus denk overal goed over na en doe het rustig aan wink.gif Veel succes!

Adas

Donderdag, 08. Juni 2023, 08:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 66298

Lid sinds: 06.06.2023

Ik had hetzelfde probleem met het lekken van water uit de zuiger. Ik heb alle afdichtingen in de drukzuiger vervangen en het probleem verdween en alles is nu goed
Adam