Geavanceerd zoeken

ECAM22.110.B Foutmelding tank leegmaken

plumquake

Zondag, 17. Januar 2021, 14:30 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,
ikheb gisteren onze Magnifica S ECAM22.110.B weer in gebruik genomen, die door verhuizing e.d. een paar jaar is opgeslagen en niet is gebruikt (we hebben hem in 2013 teruggekocht) Hetduurde


even, maar hij loopt weer en de koffie is ook goed, dat stelt me nu al gerust. Het herkent echter niet goed wanneer de tank leegloopt, waardoor bijvoorbeeld het ontkalkingsprogramma wordt afgebroken (ik heb dan gewoon "handmatig" ontkalkt, dus afwisselend uit het heetwaterpijpje en uit de koffie-uitloop laten komen - werkte ook). De driehoek en het koffiedik knipperen dan en het licht voor het water licht continu op. Volgens de handleiding is dit de fout voor "koffiemaling te fijn", maar zoals ik al zei, verschijnt het altijd als het waterreservoir leeg is en niets met de koffie te maken heeft, wat prima is.

Het is nu geen acuut probleem, want je kunt de machine gebruiken zoals ze is, het vraagt me gewoon af en ik vraag me af of ze (gemakkelijk) te repareren is?

Hartelijk dank voor uw hulp en een prettige zondag smile.gif
Metvriendelijkegroet, pruimebeving






Schlawi

Zondag, 17. Januar 2021, 16:39 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1102

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

De magneet in de tank is te zwak geworden. Aangezien alleen een nieuwe tank zal helpen om de fout te herstellen. Tenzij de magneet / vlotter in de tank hangt en niet naar beneden gaat als deze leeg is.

plumquake

Zondag, 17. Januar 2021, 22:57 Uhr

Unregistered

QUOTE (Schlawi @ zondag 17 januari 2021, 16:39)
De magneet in de tank is te zwak geworden. Alleen een nieuwe tank zal dat helpen repareren. Tenzij de magneet/zwever in de tank hangt en niet naar beneden gaat als deze leeg is.

Hoi Schlawi, bedankt voor de tip! Een magneet in de tank, daar had ik nooit aan gedacht in mijn leven.... maar zeker, dat is volkomen logisch. De drijver zit niet vast, hij gaat ermee naar beneden, dus ik ga dat nu testen met een reservetank.

Hartelijk dank en vriendelijke groeten
,plumquake