Goedemiddag, ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Mijn WMF 800 draait al sinds de eerste koffie vanmorgen werd gekocht. De machine kon normaal worden gestart en de eerste koffie was zoals gewoonlijk. Bij de tweede afdekproef is de molen vrij normaal opgestart en is het brouwproces ook gewoon begonnen. Na een paar seconden hoorde je ineens hoe de (ik denk pomp) een toenemende druk opbouwde, toen liep er zo'n 80 ml in de beker en was het brouwproces klaar.
Opnieuw werd er koffie getrokken en tijdens het maalproces stopte de machine plotseling met de foutmelding "Koffiepoeder te fijn? Ik moet zeggen dat de slijpgraad niet is veranderd sinds een goed jaar. Alleen het soort koffie is nieuw. Bij de nieuwe referentietest begon alles weer als vanouds, tot het punt waarop de druk hoorbaar veranderde en dit uiteindelijk via de lekbak werd afgeblazen. Op het display verschijnt dan weer de foutmelding "Flow stopped". De brouwerij werd door mij handmatig gereinigd. De
automatische machinereiniging eindigt ook met het bovengenoemde "flowstop"-probleem.
Sindsdien zit de machine vast in het reinigingsprogramma.
sluiten
Deel deze post: