Geavanceerd zoeken

Nivona CafeRomatica 840 of DeLonghi ESAM 3000

TANJASTRULL

Woensdag, 16. November 2011, 13:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 14138

Lid sinds: 16.11.2011

Hallo, ik ben een complete beginner als het gaat om volautomatische koffiemachines. Ik onderzoek al
heel lang
op het internet wat voor ons een geschikte machine zou kunnen zijn. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat we een DeLonghi ESAM 3000 B willen kopen voor ongeveer 300,-- EUR.
Dus vandaag ging ik naar de dealer en vroeg naar het apparaat. Dit is waarschijnlijk niet meer beschikbaar, het kan alleen nog maar besteld worden via diverse online dealers. Nu kwam de vraag, waarvoor ik zo'n machine zou gebruiken. We drinken dagelijks minstens 6-8 koppen,
geen koppen, koffie. De dealer zei dat één of de gewenste DeLonghi machine niet genoeg zou zijn, omdat deze is ontworpen voor minder (zie ook garantie bij de 5000 cups).
Ik werd toen een Jura of Nivona aanbevolen. Na een langer gesprek over mijn wensen zijn we uiteindelijk uitgekomen bij de CafaRomatica 840 Marrone
, voor een trotse 999,-- EUR. WOW, wat een mooi apparaat! nu moet het natuurlijk mijn twijfels zijn, zo'n apparaat? Onze wensen zijn niet zo groot: - om goede koffie te maken - warme melk voor de kinderen - moet de bovenstaande hoeveelheid koffie lange tijd gemakkelijk te reinigen zijn - geen hoge stand-by kosten - mogelijkheid om zowel koffiebonen als gemalen koffie te gebruiken (vanwege het geluidsniveau bij het malen in de zeer vroege ochtend) of - stille machine die het mogelijk maakt om te malen in de zeer vroege ochtend zonder dat het hele gezin rechtop in bed staat Dus, denk dat dat het is. Ik hoop dat je me kunt helpen. Extra bedankt voor de snelle antwoorden wink.gifTanjaedit
: Help, ik zet de post in de verkeerde categorie, kan iemand het alsjeblieft in de juiste
categorie
zetten? DANK JE WEL!

tigger65

Woensdag, 16. November 2011, 17:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 14133

Lid sinds: 16.11.2011

biggrin.gif ...warme melk voor de kinderen... Ik heb net mijn junior voorgesteld aan de Nivona 850 - hij was opgewonden! de
melk komt er niet heet uit, maar warm, zoals hier vaak genoemd - maar daardoor is het meteen klaar om te drinken zonder te blazenbiggrin.gif
.

......

Veel groetenThomas



--------------------
Der Tag beginnt mit Kaffee - Nivona Romantica 850

TANJASTRULL

Donderdag, 17. November 2011, 09:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 14138

Lid sinds: 16.11.2011

Het is gedaan. Vrij spontaan en snel besloten dat we de 840 gisteravond kregen. We konden gewoon niet langer wachten.

Nu de eerste testresultaten na een uitgebreide test (we konden vanavond nauwelijks slapen van zoveel koffie)wink.gif:- Koffie smaakt echt geweldig- de machine is echt makkelijk te gebruiken, wat betekent: onze kinderen kunnen nu zonder problemen elke vorm van koffie, thee of warme melk voor ons maken- het schoonmaken van de machine is zo eenvoudig en snel dat de display op het scherm eigenlijk alle instructies overbodig maakt-We hebben alles geprobeerd wat bereid kan worden en zijn enthousiast. Maar toen ik gisteren onderweg was en zag dat je voor de prijs een tweedehands auto kunt kopen, begon ik even na te denken... Het
enige probleem tot nu toe: vaak verschijnt
het display "Fill up up water", hoewel de tank vol is. Na een aantal herinschakelingen verdwijnt de foutmelding weer. Eens kijken, als dat niet beter wordt, neem ik contact op met de dienst. Of heeft iemand ervaring? Oh, de machine is zo mooi. smile.gif Een echte blikvanger! @Thomas
: Onze kinderen zijn ook zwink.gifo
enthousiast. Nu drinken ze alleen nog maar warme melk met veel schuim. Misschien moeten we binnenkort onze eigen koe krijgen.
Addendum: Ik heb vandaag met de dienst gesproken, ze zijn echt zo leuk als altijd beschreven. Hij raadde me aan om mijn machine naar de dealer te brengen en daar de watertank te testen. Met een nieuwe watertank van de dealer werkte alles perfect. Nu kunnen we dus zonder problemen genieten van de ervaring.

Karl-Heinz Habitz

Vrijdag, 09. December 2022, 22:28 Uhr

Unregistered

Nivona zijn de beste koffiemachines, ik kan ze alleen maar aanbevelen.
Wij hebben de 777, zeer tevreden.
Belangrijk is dat alle onderdelen, inclusief de zetgroep, door uzelf kunnen worden vervangen.

Veel groeten