Geavanceerd zoeken

Nivona CafeRomatica 840 of DeLonghi ESAM 3000

TANJASTRULL

Woensdag, 16. November 2011, 13:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 14138

Lid sinds: 16.11.2011

Hallo, ik ben een complete beginner als het gaat om volautomatische koffiemachines. Ik onderzoek al
heel lang
op het internet wat voor ons een geschikte machine zou kunnen zijn. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat we een DeLonghi ESAM 3000 B willen kopen voor ongeveer 300,-- EUR.
Dus vandaag ging ik naar de dealer en vroeg naar het apparaat. Dit is waarschijnlijk niet meer beschikbaar, het kan alleen nog maar besteld worden via diverse online dealers. Nu kwam de vraag, waarvoor ik zo'n machine zou gebruiken. We drinken dagelijks minstens 6-8 koppen,
geen koppen, koffie. De dealer zei dat één of de gewenste DeLonghi machine niet genoeg zou zijn, omdat deze is ontworpen voor minder (zie ook garantie bij de 5000 cups).
Ik werd toen een Jura of Nivona aanbevolen. Na een langer gesprek over mijn wensen zijn we uiteindelijk uitgekomen bij de CafaRomatica 840 Marrone
, voor een trotse 999,-- EUR. WOW, wat een mooi apparaat! nu moet het natuurlijk mijn twijfels zijn, zo'n apparaat? Onze wensen zijn niet zo groot: - om goede koffie te maken - warme melk voor de kinderen - moet de bovenstaande hoeveelheid koffie lange tijd gemakkelijk te reinigen zijn - geen hoge stand-by kosten - mogelijkheid om zowel koffiebonen als gemalen koffie te gebruiken (vanwege het geluidsniveau bij het malen in de zeer vroege ochtend) of - stille machine die het mogelijk maakt om te malen in de zeer vroege ochtend zonder dat het hele gezin rechtop in bed staat Dus, denk dat dat het is. Ik hoop dat je me kunt helpen. Extra bedankt voor de snelle antwoorden wink.gifTanjaedit
: Help, ik zet de post in de verkeerde categorie, kan iemand het alsjeblieft in de juiste
categorie
zetten? DANK JE WEL!

tigger65

Woensdag, 16. November 2011, 17:28 Uhr

*

Koffiedrinker