Geavanceerd zoeken

Onregelmatig koffie serveren Ena 4

ENA4 schenkt koffie in twee keer

Chris123de

Dinsdag, 25. Juli 2023, 08:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 67559

Lid sinds: 25.07.2023

Beste community,

Ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen beoordelen. Ik heb de ENA4 aangeschaft en in gebruik genomen.

Nu merk ik dat wanneer ik een klein drankje / klein kopjes-symbool doseer, er eerst een kleine klodder koffie wordt afgegeven (alsof het wordt uitgeblazen / uitgespuugd) en dat daarna de eigenlijke koffie gestaag stroomt (na ongeveer 1-2 seconden). Ik gebruik espressobonen van de branderij. De maling is ingesteld op niveau 3 en de sterkte is 2 bonen. Het is vergelijkbaar met andere instellingen. Dit gebeurt niet met het grote kop symbool (de koffie loopt er recht doorheen). De geluiden tussen het grote kopje (vertrouwd geluid) en het kleine kopje (MRT-geluid) zijn subjectief verschillend.

Ik heb ook gemerkt dat tijdens de automatische reiniging (voor/na de koffie) water subjectief niet alleen uit het kraantje van de koffieautomaat loopt, maar ook binnen in de lekbak.

Ik hoor graag jullie mening of het bovenstaande klopt of dat ik misschien een zondagsmodel te pakken heb.

Hartelijk dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet

Chris

Schlawi

Dinsdag, 25. Juli 2023, 19:19 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Dat gaat tot nu toe goed. Dat heet voorkoken. Volgens mij heeft Jura hier een eigen term voor.
Spoelen in de machine is ook normaal. Dit reinigt de binnenkant van de zeteenheid van gemalen koffie.

Chris123de

Dinsdag, 25. Juli 2023, 20:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 67559

Lid sinds: 25.07.2023

Dan ben ik gerustgesteld. Bedankt voor uw feedback!