Geavanceerd zoeken

Saeco Wenen - geen warm water of koffie

er komt geen warm water

reinki0013

Dinsdag, 25. Maart 2008, 08:49 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 2107

Lid sinds: 25.03.2008

Hallo en goedemorgen iedereen,

een vriend van mij heeft mij nu een saeco vienna gebracht waar geen koffie of heet water naar beneden komt. verder werkt de machine
perfect. mijn vriend zei dat hij de koffiemachine ontkalkt had en toen kwam er geen water meer uit.
ik heb nu de machine geopend en tot mijn verbazing
zit er een compleet nieuwe doorstroomverwarmer in (geen boiler maar een nieuwe doorstroomverwarmer). Als ik de hwd spindel open, hoor ik de pomp, maar als ik naar de flowmeter kijk, zie ik dat hij geen water aanzuigt.
ik weet dus echt niet wat ik moet doen, de pomp is in orde,
de flowmeter is ook niet geïnstalleerd.
zoals ik al zei, de pomp wil wel water pompen, maar hij neemt geen water aan.

als ik naar het service menu ga, heb ik de volgende optie:

knop koffie en volumeregeling minimaal
- De pomp werkt. De diode van de foutweergave begint te knipperen zodra de turbine van de waterhoeveelheidsdetectie begint te draaien ( 600 pulsen zijn ca.200 ml ). Voor deze controle moet de waterkraan geopend zijn. De microschakelaar van de kraan wordt gecontroleerd doordat de diode van de stoomknop oplicht.

wat als de pomp wel pompt, in mijn geval, maar de foutindicatie LED niet begint te knipperen, is dan de flowmeter defect of
de elektronica??

lg reinki

fuxl

Dinsdag, 25. Maart 2008, 22:00 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 60

lidmaatschapsnummer..: 1767

Lid sinds: 01.01.2008

Hallo!
Het kan zijn dat een slang verstopt is geraakt, of zelfs de flowmeter, alleen omdat er een nieuwe in zit wil niet zeggen dat deze niet verstopt kan zijn met kalkaanslag!
Haal de teflonslangen eraf en controleer of de Duri vrij is, liefst door er met perslucht doorheen te blazen.
Probeer vervolgens elke slang om te zien of ze vrij zijn!
Als de pomp niet zuigt, komt dat meestal doordat er iets verstopt zit (flowmeter, slang of Duri, HWD leiding)!
Het beste is om een spuit met water te vullen en het water in de slang te drukken die naar de pomp gaat!
mfg

reinki0013

Montag, 31. Maart 2008, 08:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 2107

Lid sinds: 25.03.2008

hi iedereen,
machine draait al weer. de slang van de DLEH naar de steunklep was helemaal verstopt met kalk.
ik heb hem vervangen, kostte ongeveer 15 euro en nu draait alles weer.

lg reinki