Geavanceerd zoeken

EQ 700 Integraal - Reiniging van de zeteenheid

Gast_Mario

Zondag, 11. December 2022, 23:47 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

Ik heb sinds twee dagen een EQ 700 integraal. Sinds gisteren heb ik het probleem dat na elk drankje het bericht 'Please clean brewing unit' verschijnt. Het helpt echter om alleen het waterreservoir en het deksel van de zetgroep te verwijderen, de zetgroep zelf hoeft niet te worden verwijderd en gereinigd. Ik merkte dit na 8 keer schoonmaken op één dag. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Veel groeten
Mario

swolle

Montag, 12. December 2022, 09:10 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 110

lidmaatschapsnummer..: 46321

Lid sinds: 17.10.2021

Als de machine nieuw is, ga dan naar Siemens Service.
Als de machine gebruikt is, is de boosdoener waarschijnlijk de stofslang op de zetgroep of de waterpomp.

Gast_Mario

Montag, 12. December 2022, 11:34 Uhr

Unregistered

Hallo en bedankt voor uw antwoord. Ja, zoals ik al zei, ik heb de machine 3 dagen geleden ontvangen. Het wordt op 19 december door GLS opgehaald.

Het is allemaal een beetje vreemd dat het genoeg is om het deksel eraf te halen en er weer op te zetten. Als ik het deksel er weer op doe, is er een korte klik in de machine en verdwijnt de melding. Weet iemand wat er precies in de machine gebeurt als het deksel erop zit? Waarom kleppert het dan?

MarioValt

Montag, 12. December 2022, 14:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 61107

Lid sinds: 12.12.2022

Toen de fout optrad, opende ik het deksel en het ziet er zo uit...

Nadat het deksel er weer op zit en er iets in de machine gebeurt, ziet het er zo uit. Het deel is een beetje teruggetrokken. Nu rijst natuurlijk de vraag waarom dit deel zich zo ver "uitstrekt" na elk drankje blink.gif

Bijgevoegde afbeelding

MarioValt

Montag, 12. December 2022, 14:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 61107

Lid sinds: 12.12.2022

Dit was de foto 'erna'.

Wanneer het bericht "Clean brewing unit" verschijnt, ziet het er als volgt uit.

Bijgevoegde afbeelding

Zondag, 26. Maart 2023, 13:39 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem.

Stock vanaf het begin.
Is al bij Siemens geweest. Foutpatroon daarna nog steeds. Gaat volgende week voor de tweede keer naar Siemens....