Geavanceerd zoeken

Gaggia Titaniumkoffie soms koud, soms heet

Niet opwarmen na het inschakelen

Guenter Kamb

Donderdag, 19. Juni 2008, 12:26 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

mijn Gaggia Titanium veroorzaakt al ongeveer een half jaar problemen. De machine spoelt en verwarmt niet na het inschakelen. Tussendoor werkt het opeens weer.
De machine was al drie keer in de werkplaats (garantie). De werkplaats heeft de machine telkens zonder reparatie (!) geretourneerd. Reden: Er is geen fout. Toen ze het vroegen, moesten ze toegeven dat ze de machine hadden aangezet, die toen werkte en elke
koffie was heet...?????????????

Op dit moment wordt de machine weer gerepareerd (de derde keer dat hij wordt ingeschakeld). Ik heb de dealer duidelijk gemaakt dat ik de machine niet terugneem tenzij ik een gedetailleerd

reparatieverslag ontvang.
Kent iemand anders dit probleem (geen spoeling, geen verwarming
na het inschakelen)??
Soms kan de machine te slim af zijn door de koffietemperatuur in het programma te wijzigen. Deze truc werkte echter
pas in het begin.
Bedankt voor de
antwoorden...
Guenter

oxmox

Vrijdag, 04. Juli 2008, 17:43 Uhr

Unregistered

Helaas heb ik hetzelfde probleem. In mijn geval helpt het om de machine voor korte tijd (ongeveer 30 min.) van het stroomnet af te koppelen. Daarna warmt het weer normaal op.
Een dealer adviseerde mij om de controle- en reguleringsborden(?) om te ruilen; kon worden gekocht op ebay voor 15-20€. Helaas heb ik het nog niet gevonden.

Guest_Andreas

Vrijdag, 11. Juli 2008, 17:04 Uhr

Unregistered

Hallo
, we hebben een
soortgelijk probleem.

Soms geeft de machine 'heat up' aan,

maar er gebeurt niets.

Meestal werkt het met een lichte tik aan

de linkerkant.

Misschien is er een bimetaal dat niet

goed omschakelt.
Veel groeten van Andreas

Mel*84

Dinsdag, 22. Juli 2008, 08:32 Uhr

Unregistered

We hebben hetzelfde probleem. Tussendoor af en toe een koude koffie........

Eerst dacht ik dat we het te laat koud hadden, maar vanmorgen was het weer dezelfde kaas.

Aangezien er nog steeds garantie is tot 11/2008 zal ik het ding waarschijnlijk naar de klantenservice brengen.



Guest

Montag, 29. September 2008, 21:23 Uhr

Unregistered

Hallo samen

Na 2 1/2 jaar kreeg ik ook steeds meer koude koffie van mijn Gaggia Titanium. Laatste met elke 2e schakelaar aan.

Toen heb ik letterlijk "de koffie op" gehad en de machine zonder meer uit elkaar gehaald. De garantie stond er sowieso niet meer op en het defect rook letterlijk naar los contact of koud solderen. Ik wilde niet zo'n 400 euro uitgeven voor het omruilen van de besturingskaart, het is beter om een nieuwe machine met garantie aan te schaffen.

Dus heb ik de machine losgeschroefd en het bedieningspaneel verwijderd. 3 soldeerpads op een potentiometer aan de rand van het bedieningspaneel zagen er verdacht uit, dus heb ik ze gesoldeerd. Bovendien werden alle toegankelijke kabels met stekkers in de machine losgekoppeld en weer aangesloten (zou een contactprobleem met een stekker kunnen zijn). Daarna alles weer in elkaar gezet, aangezet en van een warme koffie genoten.

Sindsdien (4 dagen) heb ik geen problemen meer met koude koffie.

Mijn advies:
Als de garantie is verlopen, en je bent een beetje getalenteerd in vakmanschap en hebt eerder gesoldeerd, dan moet je proberen om
het te
repareren
. Het werkte in
ieder geval voor mij
.

Veel succes met KrazyPS: Het
kostte me ongeveer 2 uur voor de actie. Ik weet niet wat het moederbord + omruilen ongeveer 400 Euro kost, naar mijn mening is het absolute woekerrente!

Highlander4880

Samstag, 30. Januar 2010, 12:09 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Bovendien druipt het uit de gaggia als je stomt. Net 2,5 jaar oud, het is een grapje.

GegroetHoog