Geavanceerd zoeken

KRUPS EA9010 PROBLEEM

Probleem met waterlekkage

AK

Woensdag, 15. Maart 2023, 17:52 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal. Enkele maanden geleden, na 2 jaar gebruik, begon mijn Krups EA9010 machine water te lekken onder het apparaat. Ik heb hem naar de erkende reparateur gebracht en die vertelde mij dat de lekkage werd veroorzaakt door een defect verwarmingselement (MS-5A10637) en dat het hele onderdeel vervangen moest worden. Op dat moment twijfelde ik aan het verwarmingselement en besloot de koffiemachine niet te repareren, vooral omdat het waterlek minimaal was en geen significante invloed had op de koffiekwaliteit. De laatste tijd is het lekken onder het apparaat toegenomen en ook de hoogte van de espresso is lager dan normaal. Als ik bijvoorbeeld kies voor 70ml espresso produceert de machine ongeveer 30 ml.

Misschien heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met dit model? Is het echt een defect verwarmingselement of kan het iets anders zijn dat het probleem veroorzaakt? Als ik de servicemodus op het apparaat zelf open, laat de autotestfunctie geen fouten zien, maar in het tabblad Defecten staat een lijst zoals "defect:63 -[17,6]" ; "defect:63 -[0,6]" ; "defect:63 -[12,6]".

Bedankt.

Repsol

Donderdag, 30. Maart 2023, 16:04 Uhr

Unregistered

In de zuigerkamer onderin zit een gelijder die samen met de zuiger voor het " brouwproces" zorgen. Waar de gelijder het brouwerhuis binnenkomt zit een klein afsluitringtje ( zwart rubber). Die is zeer waarschijnlijk gescheurd / kapot. Hierdoor gaat de machine lekken.
Part # MS5015004.