Geavanceerd zoeken

Krups EA 8000 reinigingstablet

Reinigingstablet lost niet op

hoffmann80

Montag, 25. April 2016, 21:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 28701

Lid sinds: 25.04.2016

Hallo
, heb je een probleem met
het reinigen van de Krups EA 8000
.de reinigingstablet lost niet goed op en na de eerste reinigingsinterval wordt het bijna volledig
getransporteerd
in de
koffieresidubak.

Ook loopt er aan het begin van de eerste reinigingsinterval slechts een klein beetje water in de daaronder geplaatste beker. In plaats daarvan loopt het water bijna volledig

in de opvangbak.

Dit was, denk ik, anders voor de eerste paar schoonmaakbeurten. Hier moest ik na de eerste pauze de volle beker leegmaken. Daarna is

het spoelprogramma

gestart

.
Heeft iemand hetzelfde probleem en kan hij me helpen? Kan iemand mij de volgorde van het reinigingsinterval (
Clean) beschrijven? Met
vriendelijke
groetMark
Hoffmann

tk78

Donderdag, 26. Mai 2016, 11:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 28818

Lid sinds: 26.05.2016

Hallo,

we hebben precies hetzelfde probleem sinds vandaag...

Is er in de tussentijd mogelijk een oplossing voor dit probleem?

Is het mogelijk om de machine te resetten naar de fabrieksinstellingen?

Gast_ste

Zondag, 11. November 2018, 16:43 Uhr

Unregistered

Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem. In eerste instantie dacht ik dat het door goedkope vervangingstabletten kwam, maar met de originele XS3000 hebben we nu hetzelfde probleem - lost zichzelf niet op.

birgitgoebel

Montag, 28. Januar 2019, 15:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 33603

Lid sinds: 28.01.2019

We hebben hetzelfde probleem met de EA815, is er iets nieuws?

mikel66

Samstag, 30. Maart 2019, 17:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 20660

Lid sinds: 28.05.2013

Welkom bij de club! Onze twee en een half jaar oude EA 801R heeft al drie maanden lang hetzelfde probleem.
Waar zijn de experts?

BeisselJP

Montag, 16. September 2019, 12:26 Uhr

Unregistered

Heeft u een positief antwoord gekregen op deze vraag

Gast_Rick

Samstag, 07. December 2019, 13:56 Uhr

Unregistered

Geef het tablet een duwtje zodat het in de machine valt
Mfg

Martin (Hobbytechniker)

Zondag, 08. December 2019, 20:03 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Het is het beste om een tablet te nemen die goed in het apparaat past en snel oplost.

Oude tabletten worden snel nutteloos.

Kotti

Montag, 13. Januar 2020, 11:26 Uhr

Unregistered

Had een soortgelijk probleem met mijn EA 817, een oudere tablet kwam vast te zitten in de sleuf. De volgende is niet doorgegaan. Ik heb de Torx-schroef losgedraaid, het inzetstuk eruit getrokken en de verstopping verwijderd.
Ik wist ook niet hoe het er daaronder uitzag. Maar het is geen probleem als je hem "duwt" met een schroevendraaier of iets dergelijks. De schacht is 8 cm lang. Tot die tijd kan er niets worden vernietigd.
De

reden hiervoor is waarschijnlijk dat de gebruikte tabletten groter zijn dan de originelen en daardoor de neiging hebben om vast te lopen

.

Gast_Guido

Woensdag, 26. Februari 2020, 15:04 Uhr

Unregistered

HI. In mijn geval zat het vorige tablet al vast in de doos, die - naar ik vermoed - vast kwam te zitten door de stoom. Openen en kijken en/of duwen ... allebei geen probleem.
Groeten
wink.gif

S. Rogge

Vrijdag, 24. April 2020, 17:31 Uhr

Unregistered

Ik heb ook sinds de derde keer het probleem schoongemaakt, kreeg de originele tabletten van Krups, ze zouden eigenlijk moeten passen. En als er echt een andere test in zit, drink ik die dan altijd samen met jou?

Gast_Jutta

Samstag, 02. Mai 2020, 08:02 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Guido @ woensdag 26 februari 2020, 15:04 uur)
HI.
In mijn geval zat het vorige tablet al vast in de doos, die - naar ik vermoed - vast kwam te zitten door de stoom.
Openen en kijken en/of duwen ... allebei geen probleem.
Groeten wink.gif



Deze tip was zeer nuttig. Dank u wel. Ik heb ook oude tabletresten uit de schacht
geschraapt, ondanks de originele Krups tabletten. Ik vul gewoon de tabbladen afgebrokkeld in...
wink.gif

Gast_Anke   

Zondag, 23. Augustus 2020, 11:18 Uhr

Unregistered

Dus: Ik heb nieuwe Tabs gekocht, heb ze doormidden gesneden en ook in de schacht bijgevuld... maar het lijkt nog steeds op jullie allemaal. Het meeste water loopt in de opvangbak van de machine en de twee helften van de Tabs vallen bijna "ongebruikt" in de pompbak.
Het is jammer dat Krupps hier geen commentaar op geeft.

Denja

Samstag, 10. Oktober 2020, 11:11 Uhr

Unregistered

QUOTE (hoffmann80 @ maandag 25 april 2016, 21:27 uur)
Hallo
,heb je een probleem met het reinigen van de Krups EA 8000.

het reinigingstablet lost niet goed op en na de eerste reinigingsinterval wordt het bijna volledig in de koffiedikverpakking getransporteerd.
Ook loopt er aan het begin van de eerste reinigingsinterval slechts een klein beetje water in de daaronder geplaatste beker. In plaats daarvan loopt het water bijna volledig in de opvangbak.
Dit was, denk ik, anders voor de eerste paar schoonmaakbeurten. Hier moest ik na de eerste pauze de volle beker leegmaken. Daarna is het spoelprogramma gestart.

Heeft iemand hetzelfde probleem en kan hij me helpen? Kan iemand mij de volgorde van het reinigingsinterval (Clean) beschrijven?

Met vriendelijke

groetMarkHoffmann

































Ik heb hetzelfde probleem

Gast_Freddy

Zondag, 29. November 2020, 16:07 Uhr

Unregistered

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem Tabletten lossen niet op en vallen dan in de koffiecontainer aan de zijkant
.

Lg.