Geavanceerd zoeken

Gaggia Synchrony Compact

Druppelend water onder de machine

Guest_Thomas

Montag, 05. Januar 2009, 16:17 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik heb het probleem dat er sinds kort water onder de behuizing van mijn koffiezetapparaat verschijnt. Lijkt een soort van lek in de machine te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of kan hij mij een handleiding aanraden waarmee je de machine zelf kunt demonteren en de storing kunt opsporen? Ik heb de machine al geopend, maar zie geen duidelijk lek.
Het
is merkbaar dat de machine bij het opwarmen na het inschakelen sist, alsof er (gecondenseerd) water
verdampt. BedanktThomas

pelicanberlin

Zondag, 29. Maart 2009, 00:35 Uhr

Unregistered

mijn Synchrony Compact heeft nu hetzelfde defect. Er komt duidelijk water uit de stoom/waterslang binnenin - waarschijnlijk een slijtageprobleem...zijn er tips voor goedkope reparaties?

Carloz

Dinsdag, 28. April 2009, 16:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 4329

Lid sinds: 28.04.2009

Hallo,

Het demonteren is eigenlijk heel eenvoudig
:
verwijder de
wateropvangbak
en de brouwgroep.

Het waterreservoir verwijderen - 2 schroeven onder het waterreservoir losdraaien, de deur losmaken, 2 schroeven onder de controle-eenheid (waar de deurhoeken zich bevinden) losdraaien - 3 schroeven van het bonenreservoir losdraaien en het bonenreservoir verwijderen

. Trek de stoomontspanner uit.

Nu kan het bovenste deel van de machine voorzichtig worden opgetild - maak de waterslang los en maak aan de voorkant een lintkabel los van de besturingsprintplaat, evenals een lintkabel en de aardkabel

van de besturingsprintplaat.

Verwijder 2 schroeven rechtsonder en linksonder van de zeteenheid -

Verwijder

2 schroeven rechts en links van de printplaat (

in de richting van de behuizing).

Nu kan de rest van de machine uit de behuizing

worden getild. GroetCarloz