Geavanceerd zoeken

toegenomen koffiegebruik

Gast_Peter

Vrijdag, 16. September 2016, 10:21 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

we hebben een Jura Impressa s9 Avantgarde 801 in ons kantoor en hebben een (vilten) sterke toename van de consumptie van onze koffie Lavazza Crema e Aroma 1000g opgemerkt.
Elke dag wordt er een kilopakket geconsumeerd, dat (volgens mijn baas) meestal enkele dagen lang het Kunsum dekt. We tellen nu de bekers met behulp van een rekenblad (hoewel de machine
ook intern telt).

Het uitwerpen van de geperste korrels is niet modderig en kan

gemakkelijk

met de

vinger worden verpletterd.
Mijn baas vermoedt dat (net als bij inktprinters) een teller de aanschaf van een nieuwe
machine afdwingt.
Verder lekt de machine steeds meer. Er vormt zich een plas water in de behuizing. Als u de volledige lade met de opvangbak naar voren trekt, ziet u de plas zich vormen, die zich dan achter elkaar op de tafel verspreidt
.
Kent iemand het fenomeen / probleem en is er een remedie?

kaffeechris

Vrijdag, 16. September 2016, 20:52 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, dus verhoogd bonenverbruik. In
dit geval zouden de pompoenen dikker moeten zijn dan in het
begin en dit betekent dat de maalhoeveelheid toeneemt. Naar mijn mening
betekent water onder de opvangbak in dit geval een lek
in het waterstroomsysteem. Er

zal dus een

herziening worden overwogen.

Je baas heeft het hier mis. In de woordenschat

: Geplande verouderingWanneer was

de laatste MAl in

een onderhoud?

Vanaf 20 koppen per jaar zou het in onderhoud moeten zijn. Omdat de zetgroep niet kan worden verwijderd,

blijven

de pommade en de gemalen koffie

op

bepaalde

plaatsen hangen.

Door de luchtvochtigheid (stoom) wordt dit ook

groenig.
Een Jura is goed doordacht, maar het een sluit het ander
niet
uit
.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Guest

Montag, 19. September 2016, 14:46 Uhr

Unregistered

Hallo, Chris,

Dank u voor uw inzichtelijke antwoorden.


"Verhoogde bonenconsumptie" hier zijn we momenteel aan het onderzoeken/tellen. "Pomace puks dikker",
niemand heeft daar ooit aandacht aan besteed.
Achteraf gezien
is een vergelijking nu
moeilijk.
"
Verhoogde
slijphoeveelheid
" is bij

dit model niet

mogelijk

volgens de instructies

.

U heeft de mogelijkheid om de molen aan

te passen

aan de brandingsgraad van de koffie

. U

kunt ook

de

hoeveelheid water en koffie in poedervorm

variëren.

Maar niet de hoeveelheid

koffiebonen

die gemalen moet worden

.
Hoeveel bonen moeten er gemalen worden (in gram) bij het aanpassen van de molen aan de brandingsgraad
?

monika_a

Woensdag, 07. Maart 2018, 17:17 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Als de machine zo'n verhoogd verbruik heeft en niemand meer koffie drinkt dan normaal en de fout niet kan worden verklaard, zal een vakman/technicus u helpen en de machine onderhouden. Anders bestaat de kans dat een van uw medewerkers wat bonen mee naar huis neemt? ph34r.gif

Anders zou het misschien tijd zijn voor een nieuw apparaat? Heeft u de machine in uw bedrijfsmiddelen of heeft u een apparaat voor huurkoop?

Tuxtom007

Woensdag, 07. Maart 2018, 20:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

QUOTE (Gast @ maandag 19 september 2016, 13:46 uur)
In welk bereik moet de hoeveelheid bonen (in gram) zich bevinden wanneer de molen wordt aangepast aan de brandingsgraad?

De verkoper van mijn wet zei ongeveer 25% tussen niveau 1 en 5, maar ik probeerde niet uit te zoeken of het waar was.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

Kaffeepoint

Donderdag, 08. Maart 2018, 21:52 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Onzin, de koffiesterkte kan zeer goed worden aangepast in het programmamenu. Met de Avantgarde, zelfs apart voor de individuele drankjes.

Je moet blij zijn dat Lavazza zo snel mogelijk vertrekt. Het is een vreselijke koffie en de kwaliteit is ondergronds. Ik heb de afgelopen maanden 4 defecte slijpmachines vervangen, die allemaal gebruik maken van Crema e Aroma van Lavazza. Er zaten grote stukken hout in.

Tip: Leg 50 gram bonen op een bord en sorteer ze vervolgens uit. Alle halve bonen uit, allemaal met punten (schimmel). Weeg de rest af

Kijk eens naar Arne's tests. Ze zijn erg verhelderend.

https://www.coffeeness.de/kaffeebohnen-test/



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

Mokka1

Dinsdag, 05. Juni 2018, 15:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 32469

Lid sinds: 05.06.2018

Ik denk ook dat Lavazza's koffie helemaal niet werkt. Maar het verklaart deze enorme consumptie niet, in tegenstelling tot vroeger.
Als het verbruik correct werd geregistreerd, kan alleen het onderhoud informatie opleveren. Ik ga er niet van uit dat iemand aan het stelen is, ook al is het ook bij mij opgekomen
.

Lavazza mag dan (verder) zijn afgenomen, het verbruik is duidelijk vele malen hoger dan voorheen. Dit kan niet worden verklaard door een kwaliteitsverlies.

Tuxtom007

Woensdag, 06. Juni 2018, 21:55 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Als er niet veel meer gedronken wordt, kan ik me dat ook niet voorstellen.

In ons land namen veel mensen een kopje koffie en daarbovenop een espresso - omdat de koffie anders zo dun was. Of grote bekers eronder, 2 bekers geperst en slechts één lijn gemaakt ( o.k. we hadden geen rekenblad)

QUOTE
Mijn baas gaat er van uit dat (net als bij inktprinters) een teller de aanschaf van een nieuwe machine afdwingt
.
Bij de eerdere machines die we overal op kantoor hebben, was er een merkbaar probleem - ze gingen kapot toen de teller van de bekers net boven de 30.000 lag.....al merkbaar
.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

Danceman

Donderdag, 07. Juni 2018, 06:32 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

Ik denk dat de TE na een paar jaar had moeten ontdekken waar de koffie werd gestraald. Maar helaas, ik denk niet dat hij leest...

Daarnaast zou iedere idioot het merken als de koffie 3 keer zo sterk was geworden omdat de machine ineens 3 keer zoveel koffiebonen maalt. Het is complete onzin dat de machine het koffiebonenverbruik meerdere malen kan verhogen zodat u een nieuwe machine aanschaft. Zulke onzin moet je eerst bedenken... biggrin.gif



--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

Steinhaeger666

Vrijdag, 26. Oktober 2018, 16:12 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 294

lidmaatschapsnummer..: 25101

Lid sinds: 12.09.2014

Een sterke toename van het koffiebonenverbruik?
Dat ruikt verdacht veel naar diefstal.
huh.gif

sunsetbeno

Donderdag, 06. December 2018, 09:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 33275

Lid sinds: 06.12.2018

Elke dag wordt een kilopakket opgebruikt, dat (volgens mijn baas) anders enkele dagen lang het Kunsum bedekt. Ondertussen tellen we de bekers op basis van een rekenblad (hoewel de machine ook intern telt).
lomografie