Geavanceerd zoeken

EQ.7 zuigt lucht aan?

aroll

Zondag, 19. December 2010, 17:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 7472

Lid sinds: 07.03.2010

Hallo iedereen,

Nadat we nu anderhalf jaar gelukkig zijn met onze EQ.7, dacht mijn vrouw in eerste instantie dat we snel een koffievergiftiging zouden krijgen vanwege alle koffie, er is nu een klein probleempje.

Bij het bereiden van melk klinkt het alsof het apparaat op de een of andere manier lucht aanzuigt. Het produceert ook veel minder melkschuim dan gewoonlijk. Het geluid is alsof de slang niet goed is bevestigd. Het is echter stevig bevestigd en lekt niet.

Weet iemand enig advies?

Vriendelijke groetenAchim

helmut7

Montag, 03. Januar 2011, 14:20 Uhr

Unregistered

Hallo,
ik denk dat we hetzelfde probleem hebben. Op de een of andere manier lijkt er ineens minder melkschuim uit te komen. Het overkomt ons ook dat het uit de melkopschuimer spuugt en de machine zo vieser wordt. Anders loopt de VA al precies een jaar zonder problemen. Gegroet Helmut

Christine82

Vrijdag, 14. Januar 2011, 14:56 Uhr

Unregistered

Hallo!
Ik heb hetzelfde probleem met onze machine. Heb je nog meer?
De hoeveelheid melkschuim is veel minder dan normaal en wat mij opviel is dat de latte veel heter is dan voorheen - de melk kan niet goed "schuimen". Ik kan echter niet uitleggen waarom.... Het is nogal vervelend als je de machine hebt gekocht vanwege de melkdrankjes!!! Gegroet!

Guest   

Woensdag, 30. Maart 2011, 21:23 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen!!!Ik heb net gezocht naar
oorzaken en oplossingen voor hetzelfde probleem en ik heb ontdekt dat ik niet de enige ben. huh.gif
Maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden
.

Als iemand al weet wat je hiermee moet doen, beschrijf het dan alsjeblieft.
Dank u, dank u, dank u!!!



JenzzzZ

Vrijdag, 01. April 2011, 08:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 11674

Lid sinds: 01.04.2011

Vanwege dit probleem heb ik me net hier geregistreerd. Dus ik zou blij zijn als we geholpen worden ;-)

davimas

Zondag, 03. April 2011, 14:53 Uhr

Unregistered

Hey,

ook problemen gehad, er kwam geen melkschuim meer uit, alleen bouillon,
instructies van de suport, Het melksysteem abstecken schoonmaken en in een lauw azijn bad 4 uur laten staan, en de spuitmondjes aan de basis ook grondig micht lauw water/doekje schoon maken.
Daarna geen problemen meer

,



cappuman   

Dinsdag, 05. April 2011, 19:42 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 11202

Lid sinds: 02.01.2011

Ik had hetzelfde probleem met de zuiggeluiden tijdens de melkschuimproductie en het spatten. Toen de machine 14 dagen geleden bij het inschakelen niets meer op het display liet zien, ging hij voor de tweede keer binnen 5 maanden na aankoop naar de reparatie. Om het melkschuimgeluid op te lossen, gaven ze hem een nieuw melkschuimmondstuk - en alles was weer geweldig.
Voor het probleem in het scherm was er een software update.

Gast_Otiman

Zondag, 01. Mai 2011, 15:20 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

Nadat ik in het begin altijd het probleem van "geen schuim" had, gaven ze me in de winkel de tip om altijd het eerste kopje melk weg te gooien.

Dat was ook eigenlijk zo, na ongeveer één kopje heeft het mondstuk zich hersteld, het geluid is veranderd en er kwam geweldig schuim uit.

Maar omdat de melkconsumptie hiermee voor mij wat hoog was, heb ik iets nieuws geprobeerd:

Voor het eerste melkdrankje hang je het slangetje er gewoon aan zonder melk te zuigen. Kies dan "melkschuim" en laat de hete stoom ongeveer 5-10 seconden door het pijpje lopen. Ik denk dat dan oude melkresten worden verzacht en afgevoerd.

Het lukt bijna altijd dat als je dan de melk opschuimt, er ook meteen goed schuim uit komt. Probeer het eens.

Veel groetjesStefan

Rambolino   

Vrijdag, 23. December 2011, 10:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 14592

Lid sinds: 23.12.2011

Hallo allemaal,

had na 3 weken gebruik van de EQ7 helaas hetzelfde probleem: het voorheen geweldige melkschuim kwam niet meer in dezelfde hoeveelheid en viel ook snel weer uit elkaar. We waren totaal gefrustreerd omdat we eigenlijk helemaal opgewonden waren over de machine.

Heb toen in x-forums gezocht naar een oplossing - en zowaar gevonden!

Van daarom mijn tip (gekopieerd van iemand anders). rolleyes.gif

- Doe lauw water in het bakje en voeg een scheutje afwasmiddel toe- doe de
melkslang
erin
en draai het "melkschuim" programma- herhaal het
geheel met schoon water- De volgende latte

was weer perfect! biggrin.gif Ik denk niet



dat





je schade aanricht aan de machine. Ik vind het echter een prettig idee dat je de vettige melkresten, die op een gegeven moment zeker "gaan leven", op een hygiënischer manier in de machine kunt reinigen! Hoe dan ook, het werkte

heel goed voor ons, en ik ben er gewoon heel blij mee.

Ik hoop dat je er evenveel succes mee hebt

. Veel groetjes.etra











wadriller

Vrijdag, 23. December 2011, 10:47 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 480

lidmaatschapsnummer..: 2714

Lid sinds: 05.09.2008

Sorry, maar ik begrijp het hele probleem niet.

Want bij alles wat hier als oplossing wordt aangedragen, lijken melkresten altijd de trigger te zijn, wat weer wijst op een gebrekkige reiniging van het melksysteem (LET OP, wil hier niemand op de voeten springen !!!).

Ik heb de EQ.7 nu net geen 2,5 maand in gebruik en tot nu toe geen problemen met het melkschuim.
Na elke referentie wordt het spoelprogramma gestart.
Dan hangt het ervan af:

- Als ik weet dat ik in de komende 1-2 uur weer melkschuim trek, laat ik het zo-
Zo niet, dan na de korte spoeling het mondstuk eraf en spoel nogmaals met warm water


.




Minstens één keer per week wordt het mondstuk gedemonteerd en met afwaswater (of in de vaatwasser) gereinigd.
Staat trouwens ook zo in de BDA, staat er alleen niet één keer per week, maar "regelmatig".









--------------------
Gruß

Michael
www.der-wadriller.de

Rambolino

Vrijdag, 23. December 2011, 11:20 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 14592

Lid sinds: 23.12.2011

Hallo,

Als dit probleem zich in uw geval nog niet heeft voorgedaan, is dat prima. Maar voor vele anderen is dat nu wel het geval.

Ik heb ook de korte spoeling na elke melkonttrekking uitgevoerd, de slangen onder stromend water gereinigd en het mondstuk gedemonteerd.

Dus dat kan het probleem niet zijn.

Aangezien vet echter niet in water oplosbaar is (en bekend is dat melk vet bevat), lijkt het mij zinvol de inwendige slangen met een licht vetoplossend middel (afwasmiddel) te reinigen.

Maar als je het hele ding niet nodig hebt of niet wilt - het is geweldig!

Voor alle anderen: het is het proberen waard - bij mij werkte het in ieder geval! smile.gif

Pre-kerstgroetenPetra

wadriller

Vrijdag, 23. December 2011, 12:54 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 480

lidmaatschapsnummer..: 2714

Lid sinds: 05.09.2008

Hallo Petra.

Ik heb niet gezegd dat ik het niet nodig heb of niet wil.
Integendeel, want in

mijn bijdrage (en de handleiding) staat precies dat ja erin

.


Minstens een keer per week met spoelwater spoelen.
Of u het water nu stoomt of gewoon in de gootsteen (of vaatwasser) schoonmaakt, doet niet ter zake.

(wadriller @ Friday, 23 December 2011, 09:47 h)
QUOTE
Min
stens
één keer per week wordt het mondstuk gedemonteerd en met afwaswater (of in de vaatwasser)
gereinigd.

Tussen haakjes, dat is wat de BDA zegt, alleen staat er niet "eens per week", maar "regelmatig".


In mijn ogen is het maar de vraag of dit überhaupt gebeurt

.


Er loopt naar mijn mening over het algemeen met de zorg wat mis!











--------------------
Gruß

Michael
www.der-wadriller.de

Rambolino

Vrijdag, 23. December 2011, 17:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 14592

Lid sinds: 23.12.2011


Hallo Michael,

... het gaat niet om het reinigen van het mondstuk met spoelwater - maar om het reinigen van de slangen binnenin (niet de slangen buiten de machine).

En dat werkt alleen als je spoelwater gebruikt in plaats van melk voor de "melkschuimproductie" - dus dan "spoelschuimproductie".

En de tip had ik in ieder geval niet gevonden in de BDA (en uw bijdrage). smile.gif

VGPetra

wadriller

Vrijdag, 23. December 2011, 18:23 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 480

lidmaatschapsnummer..: 2714

Lid sinds: 05.09.2008

OK. Ik ben het met je eens.

Aangezien waarschijnlijk de gebruiker davimas heeft het probleem lt. ondersteuning opgelost door het reinigen van de sproeier (in azijn water), ga ik ervan uit dat het probleem (althans daar) waren afzettingen in de sproeier.

Spoelt u uw mondstuk alleen met schoon water of ook met spoelwater ?



--------------------
Gruß

Michael
www.der-wadriller.de

Rambolino

Vrijdag, 23. December 2011, 18:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 14592

Lid sinds: 23.12.2011

...de sproeier ook met spoelwater en dan viiiieel water, vanwege de Gesschmack.
Spoelen in het melkschuim is echt niet de hit.

Nou, om schoon te maken heb je al genoeg, maar voor het resultaat en de smaak is ook prima!


 Seite 12