Geavanceerd zoeken

Siemens eq6 "Bonen bijvullen" bericht

Gast_zacki

Samstag, 19. November 2022, 22:01 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

Ik kwam jullie forum tegen en hoop op hulp van de gemeenschap bij mijn probleem.

Ik heb een Siemens KVA eq6 300 en sinds enkele dagen geeft de machine de melding 'bonen bijvullen', hoewel de bonencontainer vol is. Als je het gewoon negeert en op start blijft drukken, wordt de koffie normaal gezet.

Ik heb de zetgroep schoongemaakt, de bonencontainer schoongemaakt en de machine gereset via het servicemenu. Niets van dit alles heeft geholpen. Na het doornemen van verschillende forums heb ik geen andere ideeën meer dan de machine te demonteren om de molen schoon te maken. Voordat ik zover ga, wil ik jullie hulp en tips vragen.

Btw. Ik las dat je de molen als volgt kunt resetten.
- Stel de koffiehoeveelheidsregelaar in op kleine espresso
-trek de lade van de poederkamer uit
-houd vervolgens zowel de OFF-toets als de START-toets ingedrukt en schakel de machine tegelijkertijd in

.


Het is me niet duidelijk hoe je "de regelaar op kleine espresso moet zetten".

Bedankt voor alle hulp.

zacki







swolle

Zondag, 20. November 2022, 08:36 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 110

lidmaatschapsnummer..: 46321

Lid sinds: 17.10.2021

bereid gewoon de espresso vooraf.

Gast_zacki

Zondag, 20. November 2022, 12:09 Uhr

Unregistered

Ik had eerder geprobeerd de espresso te bereiden en dan de bovenstaande stappen uit te voeren. Ik kreeg echter alleen het bericht "start de machine opnieuw op".
Maar het hielp niet.

swolle

Zondag, 20. November 2022, 15:09 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 110

lidmaatschapsnummer..: 46321

Lid sinds: 17.10.2021

Soms verdwijnt de melding wanneer de maalgraad fijner wordt ingesteld op het bonencompartiment.
Anders zit er niets anders op dan de machine te demonteren, de slijpmachine te verwijderen en de gegolfde ring onder de onderste slijpschijf zo te buigen dat deze meer gegolfd is.

Gast_zacki

Zondag, 27. November 2022, 13:04 Uhr

Unregistered

Vandaag kon ik de slijper demonteren en de ring buigen. Ik heb de molen weer in elkaar gezet en kon hem met succes testen. De bereiding werd niet langer onderbroken en er was geen bericht "bonen bijvullen".



Nadat het deksel erop zat, ging de machine gewoon niet meer aan. Als ik hem aanzet, hoor ik alleen een zachte klik en blijft het scherm zwart. Ik kon het service menu niet oproepen. Ik heb alle stekkers visueel gecontroleerd, ze zitten allemaal goed vast en er is geen teken van een gebroken kabel.



Waar kan ik nog meer kijken?



Bedankt voor je tips.



Zacki