Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo CI - Water loopt in een lekbakje

Water/koffie loopt in lekbak

Gast_Coffeelover

Vrijdag, 18. September 2015, 14:55 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem: De koffie wordt gemalen, het water wordt ook gepompt, maar het water stroomt niet in het kopje maar in het opvangbakje (let op: de machine is gereinigd). Het koffiepoeder is vochtig en men heeft de indruk dat niet alleen water maar ook koffie in de opvangbak zit. Al in de laatste weken werd de hoeveelheid bekertjesvulling steeds minder. Voordat mijn Melitta Caffeo CI vandaag eindelijk in staking ging, pompte hij al het water in de tank tijdens de routinespoeling voor het uitschakelen, het proces kon alleen worden onderbroken door de stekker eruit te trekken.

In het forum las ik dat zowel de brouwinstallatie als de ontwateringsklep een bron van fouten kan zijn. Kan het de aftapkraan zijn als de koffie in de lekbak terechtkomt of moet het water min of meer helder zijn? Het zou geweldig zijn als iemand me een hint kon geven over de waarschijnlijke oorzaak.

Ik dank u bij voorbaat.


Guest

Samstag, 26. September 2015, 13:39 Uhr

Unregistered

Hallo
, het zegel moet
worden
vervangen


Mfg.

Gast_Nico

Dinsdag, 10. November 2015, 22:02 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

Ik heb precies hetzelfde probleem! In plaats van dat de koffie in het kopje stroomt, stroomt het direct in de lekbak! Is uw probleem opgelost? Zo ja? Hoe is het opgelost? Met vriendelijke groet NicoMelitta
Caffeo CI

Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 11. November 2015, 11:30 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Afvoerklep, zeteenheid of de microschakelaars in de aandrijving kunnen de oorzaak zijn.

Gast_Nico

Woensdag, 11. November 2015, 15:08 Uhr

Unregistered

Bedankt voor het snelle antwoord!

Hoe en waar kan ik ze laten controleren? Ik durf niet in de buurt te komen. Met mijn geluk is er uiteindelijk nog meer kapot! Ik kom uit Dortmund, is er daar ergens een reparatiedienst?

Met vriendelijke groet,
Nico

Martin (Hobbytechniker)

Donderdag, 12. November 2015, 12:00 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Aarzel niet om het aan Google te vragen. Ze zullen weten waar ze een dienst kunnen vinden.

Anders kunt u googelen voor GIDF... daar vindt u ook een goede tip.

Pasadena42119

Vrijdag, 11. December 2015, 12:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 27941

Lid sinds: 11.12.2015

Hallo,

Voor zover ik dit kon volgen en vaststellen, wordt de opvangbak niet door een sensor bewaakt. Uiteraard is het een eenvoudige teller in de elektronica, die probeert te bepalen wanneer de kom vol kan zijn, afhankelijk van het gebruik en de hoeveelheid koffie of de flowsensor.

Bij ons werkte dit bijna altijd. Soms hebben we zelf gezien dat de kom vol is, d.w.z. eruit gehaald, geleegd, ingeduwd, door de rode vlotter. Vaak ervaren we dan dat (een kopje later) het apparaat vraagt om de kom te legen, hoewel deze leeg is.

We openen de lade enkele centimeters tot de melding "Insert tray" verschijnt, waarna we deze weer terugduwen.

Ik ben er dus vrij zeker van dat er maar één interne teller is, die door het contact in de opvangbak wordt gereset.

Pasadena

Guest

Dinsdag, 05. Januar 2016, 11:25 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem. De koffie (en ook de spoeling) loopt direct in de lekbak. Het probleem deed zich precies voor vanaf het moment dat ik het reinigingsprogramma met reinigingstabletten (originele Melitta-tabletten) uitvoerde. Ik ben bang dat sommige overblijfselen van het tablet een of andere slang kunnen verstoppen. Ik heb het apparaat al helemaal losgeschroefd, maar helaas kan het ongetrainde oog op het eerste gezicht niets zien. Ik heb ook tientallen spoel-, schoonmaak- en intensieve schoonmaakprogramma's uitgevoerd in de hoop dat dit de slangen op een of andere manier zal opruimen. Maar het hielp niet.

Guest

Dinsdag, 05. Januar 2016, 16:12 Uhr

Unregistered

Het is waarschijnlijk de aftapkraan. Het moet worden schoongemaakt of beter nog, vervangen. Helaas kan ik dat zelf niet doen (het is een van de meer gecompliceerde onderdelen om te vervangen). De reparatiedienst schat 160€.

DIDDI

Vrijdag, 01. December 2017, 15:21 Uhr

Unregistered

Hallo koffievrienden

Had precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven met mijn Melitta Caffeo CI. De koffie liep door de aftapkraan in de egalisatietank en in de lekbak. Ook het spoelwater voor het starten en afromen zat in de lekbak. Het schoonmaken van de klep hielp niet en was onder andere totaal vies. De afdichting en de zuiger van het ventiel waren waarschijnlijk versleten en daarna niet meer goed afgedicht, zodat er niet genoeg druk kon worden opgebouwd om het ventiel te bewegen.
De klep is met een uitgave van ca. 1 uur en wat technisch inzicht zelfs snel uitgewisseld, misschien duurt het iets langer om alles goed schoon te maken. Instructies en video's zijn te vinden
op het internet.

Het ventiel kost ongeveer 16 € + verzendkosten. In tegenstelling tot de reparatie, die geschat werd op ongeveer 120-160 € op aanvraag, is dit een echt

koopje :-

) Koffie

loopt weer...
vriendelijke
groet
DIDDI

ktitzedent

Samstag, 02. December 2017, 15:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 23903

Lid sinds: 21.03.2014

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem als Diddi. Maar het vervangen van de aftapkraan heeft niets veranderd - al het water in de spoelcyclus en het koffiedik gaat in de lekbak. Reiniging en ontkalking gebeurt, afdichtingen worden vervangen, warmwatervoorziening werkt normaal - waar moet ik verder zoeken?
Machine : Melitta Caffeo CI E970

BlackSheep

Zondag, 03. December 2017, 08:45 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

Als er geen fout is gemaakt bij het vervangen van de aftapkraan
, of als er een afdichting is vergeten en
de chauffeur ook in de

juiste positie is gemonteerd,

kan het alleen de aansluitingshoek van

de zeteenheid

zijn

die is verbroken

. Met vriendelijke groet:



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Guest

Dinsdag, 19. December 2017, 18:45 Uhr

Unregistered

QUOTE (BlackSheep @ zondag, 03 december 2017, 08:45 uur)
Hallo,

Als er geen fout is gemaakt bij het vervangen van de aftapkraan,
of als er een afdichting is vergeten en de chauffeur ook in de
juiste positie is gemonteerd, kan het alleen de aansluitingshoek
van de zeteenheid zijn die is verbroken.

Met vriendelijke groet:





Ik heb ook het probleem met het water in de opvangbak. Voordat ik nu onderdelen bestel, wil ik graag weten waar de aansluitingshoek van de zeteenheid zich bevindt om deze te controleren.

-wolf-

Dinsdag, 19. December 2017, 18:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 31614

Lid sinds: 19.12.2017

De bijdrage hierboven is van mij. Ik heb me nu ingeschreven.

BlackSheep

Woensdag, 20. December 2017, 08:52 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

de aansluitingshoek is goed zichtbaar op de zeteenheid.
Het zit aan
de andere kant van het handvat.
En bestel een NIEUWE aftapkraan en
geen reparatieset

, want bij CI

's is

de behuizing van de DV meestal gescheurd

en dan

zijn

nieuwe

afdichtingen nutteloos

. Groeten



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

 Seite 12