Geavanceerd zoeken

Maalproces onderbreekt - wat moet ik doen?

Siemens EQ 6 plus 700

Straßenbahn

Zondag, 15. Oktober 2023, 19:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 68968

Lid sinds: 15.10.2023

Hallo,
we hebben het volgende probleem met onze Siemens EQ 6 plus 700:

- het maalproces stopt na een paar seconden; het bericht 'bonen bijvullen' wordt weergegeven; bij de tweede poging werkt het maalproces perfect.
- het ligt niet aan de bonen - het bonenreservoir is vol; ik heb verschillende soorten bonen geprobeerd (dus het ligt niet aan de olie-inhoud); ik heb ook de bonen in het bonenreservoir handmatig verplaatst om er zeker van te zijn dat de bonen goed in het reservoir zitten. Het ligt niet aan de bonen - het bonenreservoir is vol; ik heb verschillende soorten bonen geprobeerd (dus het ligt niet aan het oliegehalte); ik heb de bonen ook handmatig in het bonenreservoir verplaatst om er zeker van te zijn dat er genoeg bonen naar beneden zijn gegleden - en zoals ik al zei, het werkt de tweede keer dat ik maal.
- vreemd genoeg gebeurt dit alleen met espresso, niet met latte.

Heeft iemand een tip?

Ik denk erover om de machine naar Mediamarkt te brengen voor reparatie (vaste prijs 199 EUR, incl. schoonmaken) en hoop dat ze het probleem vinden. Maar wat als ze dat niet doen? En de machine is van december 2017 - is het de investering waard? Welke ervaring heb jij met de levensduur van je machine?

Bikermanni

Samstag, 18. November 2023, 17:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 31859

Lid sinds: 26.01.2018

Verwijder de slijpmachine en buig de gegolfde schijf onder de onderste keramische verfschijf. Dan werkt het weer.

JoeJoe

Samstag, 10. Februari 2024, 12:31 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 71956

Lid sinds: 10.02.2024

QUOTE (Tram @ zondag, 15 oktober 2023, 18:48)
Hallo,
we hebben het volgende probleem met onze Siemens EQ 6 plus 700:

- het maalproces stopt na een paar seconden; bericht "bonen bijvullen" wordt weergegeven; bij de tweede poging werkt het maalproces perfect.
- het ligt niet aan de bonen - het bonenreservoir is vol; ik heb verschillende soorten geprobeerd (dus niet het oliegehalte); het maalproces stopt na enkele seconden; bericht "bonen bijvullen" wordt weergegeven; bij de tweede poging werkt het maalproces perfect. Het ligt niet aan de bonen - het bonenreservoir is vol; ik heb verschillende soorten geprobeerd (dus het ligt niet aan het oliegehalte); ik heb de bonen ook handmatig verplaatst in het bonenreservoir om er zeker van te zijn dat er genoeg bonen naar beneden zijn gegleden - en zoals ik al zei, het werkt bij de tweede maling.
- vreemd genoeg gebeurt dit alleen met espresso, niet met latte.

Heeft iemand tips?

Ik denk erover om de machine naar Mediamarkt te brengen voor reparatie (vaste prijs EUR 199, inclusief schoonmaken) en hoop dat ze het probleem zullen vinden. Maar: wat als ze dat niet doen? En de machine is van december 2017 - is het de investering waard? Welke ervaring heb jij met de levensduur van je machine?

Hallo, ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het eenvoudig op te lossen!
Na langdurig gebruik vormt zich condens in het gebied van de zetgroep en dat leidt tot problemen met de koffiesensoren.
Gewoon 's avonds alles schoonmaken volgens de gebruiksaanwijzing, de machine open laten staan en pas 's ochtends weer in elkaar zetten als de EQ6 weer lekker droog is, helpt bij mijn machine.