Geavanceerd zoeken

Geen koffie van philips Ep4051

Caro13neu

Dinsdag, 11. April 2023, 21:32 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 64736

Lid sinds: 11.04.2023

Goedenavond,
Ik heb vandaag mijn normale routine schoonmaak gedaan, inclusief de zetgroep. Na het herstarten wilde ik het systeem ontluchten. Dat heb ik ook gedaan. Daarna kwam er tijdens de systeemspoeling geen water meer uit de koffie-uitloop. Als ik de koffie eruit haal begint de machine steeds stiller te worden en stopt dan, de zetgroep maakt dan een heel hard geluid. Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.

kaffeechris

Woensdag, 12. April 2023, 15:52 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, als de pomp stiller wordt, pompt hij tegen een weerstand in.
Denk dat de zetgroep verstopt is. De zetzeef of de crema klep zijn vaak de oorzaak.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Caro13neu

Woensdag, 12. April 2023, 22:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 64736

Lid sinds: 11.04.2023

Hallo, bedankt voor het antwoord. Ik heb de machine vandaag uit elkaar gehaald. De koffieafvoer schoongemaakt, jakkes (vooral aan de binnenkant), de klep gecontroleerd, de zetgroepfilter schoongemaakt. Geprobeerd te ontkalken. Er komt geen koffie uit, de pomp blijft stil gaan, de zetgroep gaat in positie en knalt dan met druk terug. Dan gaat de machine in ontluchtingsmodus. Zou de zetgroep defect kunnen zijn? Maar ik heb het gevoel dat het water de zetgroep helemaal niet bereikt.

MrLed

Woensdag, 12. April 2023, 22:48 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Hoi Caro, wat gebruik je normaal om te ontkalken?
Ik vermoed dat de ketel verstopt is geraakt met kalk.

Caro13neu

Donderdag, 13. April 2023, 00:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 64736

Lid sinds: 11.04.2023

Hallo MrLed, ik ontkalk altijd met durgol, ik heb aquaclean, maar ik ontkalk nog steeds tussendoor. Als de boiler verstopt raakt moet er toch eerst weinig koffie zijn en daarna niet meer? Tot gisteren liep de koffie echter op volle druk. Het hete water blijft heel snel lopen.

kaffeechris

Vrijdag, 14. April 2023, 17:01 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Dit kan zeker ook met de zetgroep te maken hebben.
Verwijder de crema-klep, die onder de zetzeef zit. Laat hem dan opnieuw doorlopen.
Als dat niet helpt, denk ik dat de keramische/multifunctionele klep niet goed werkt.
De driver kan defect zijn. De verdelerkop is cruciaal voor deze kleppen, de rest zijn gewoon de stekkers. Met een beetje handigheid kan dit aangepast worden.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Caro13neu

Vrijdag, 14. April 2023, 21:03 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 64736

Lid sinds: 11.04.2023

Hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb vandaag een andere zetgroep geprobeerd. De machine loopt dan door zonder stiller te worden en wil niet meer ontluchten, maar geeft nog steeds geen koffie, het water komt in de lekbak terecht. Bij de bereiding is een sissend geluid te horen. Waar kan ik de keramische/multifunctionele klep vinden?

kaffeechris

Zondag, 16. April 2023, 20:02 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, om dit te doen moet je de koffiemachine openen, je kunt instructies vinden op het WWW of in de grote videoportalen.
Maar verwijder eerst de lekbak en omzeil de microschakelaar daarvoor. Gebruik een kartonnen strip of houten prikker en kijk waar het water vandaan komt dat in de lekbak stroomt.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Molossus

Donderdag, 20. April 2023, 10:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 65064

Lid sinds: 20.04.2023

Hallo, het lijkt erop dat uw koffiemachine een probleem heeft met de waterstroom. Het is mogelijk dat er tijdens het aftappen lucht in het systeem is blijven hangen, waardoor het water niet goed kan stromen. Hier zijn enkele stappen die u kunt nemen om het probleem op te lossen:

Controleer het waterreservoir van de machine en zorg ervoor dat het gevuld is met schoon water. Als het waterniveau laag is, zal de machine niet goed kunnen werken.

Probeer de lucht weer uit de machine te ontluchten door de instructies in de gebruiksaanwijzing te volgen.

Als de machine een zeer luid geluid blijft maken en stopt bij het zetten van koffie, kan de zeteenheid verstopt zijn. Probeer de brew unit te verwijderen en grondig te reinigen. Zorg ervoor dat alle onderdelen weer op hun plaats zitten voordat u de machine opnieuw opstart.

Als geen van deze stappen het probleem verhelpt, is het mogelijk dat uw koffiemachine een ernstiger mechanisch probleem heeft. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met de servicedienst van uw fabrikant voor hulp.

Hopelijk helpt dit u bij het oplossen van uw probleem.

Gast_Chris   

Zondag, 07. Januar 2024, 13:09 Uhr

Unregistered

Zoek online naar de EP4051 service manual, er zou een download PDF-knop moeten zijn.