Geavanceerd zoeken

Siemens EQ5 Controleer watertank

Mijn prinses is gewoon gek...

Batzii

Donderdag, 04. Februari 2021, 10:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 42792

Lid sinds: 04.02.2021

Hallo gemeenschap,
ik was lange tijd alleen een stille meelezer. Ik kon via het forum veel vragen beantwoorden en ook veel zonder problemen oplossen. Bedankt daarvoor. Je bent geweldig.
Nu mijn probleem:
mijn Princess eq5 macchiato plus zegt watertank controleren
.

Korte uitleg het probleem bestond al een tijdje dus forum... gelezen dat de debietmeter de boosdoener zou kunnen zijn.... ergo verwisselde korte tijd later (2 kopjes met hangen en stikken) kwam het bericht Service Hotline.... ergo forum.... pomp... Plaats ook vernieuwd... weer bericht watertank... Nu een nieuwe brouwgroep, afgezien van de aftapkraan die ik al had vervangen bij de start.....
Maar zelfs nu staat er nog "controleer watertank" ik ben ten einde raad. Heeft iemand van jullie nog een tip of een idee (behalve nieuwe automaat kopen)
ik zou zeer zeer dankbaar zijn
Groetjes André






Andromeda

Montag, 08. Februari 2021, 15:22 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 45

lidmaatschapsnummer..: 34151

Lid sinds: 20.04.2019

Hallo André,

de EQ5 Macchiato plus, net als de EQ6 en 7(8), heeft een keramisch ventiel. Dit kan verkalkt zijn.
De verwarming kan ook verkalkt zijn. D.w.z. als het ontkalkingsprogramma doorloopt is het probleem waarschijnlijk in de keramische klep te zoeken.
Aangezien helaas in het ontkalkingsprogramma de waterweg (heet water en stoom) wordt gespoeld, kan de weg naar de zeteenheid nog steeds verstopt zijn (bij het ontkalken wordt de BH niet gespoeld).
Aangezien de EQ5 een testmenu heeft: https: //saeco-support-forum.de/threads/siemens-eq-5-zugang-zum-servicemenue-erstmals-hier-beschrieben.45727/, kunt u de verschillende waterwegen testen en ook het foutenlogboek uitlezen.
CV = keramische
klepBU = Brew

UnitHier is een video waar een identieke keramische klep wordt gedemonteerd.
https://www.

youtube.com/watch?











v=YCKeLsQgSFYWasbedoelje aftapkraan


?


De EQ 5 Macchiato heeft een afvoerklep, de EQ 5 Macchiato plus heeft een keramische klep!

groetAlex






































--------------------
Saeco Family
AEG Cafamosa CF85
Phillips HD5730
Siemens EQ7 L-Series
Melitta Caffeo CI