Geavanceerd zoeken

EA89 Pomace nat en los

Salie

Donderdag, 14. September 2023, 13:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 68460

Lid sinds: 13.09.2023

Goedemorgen,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Krups EA89 en de koffie smaakt alleen maar waterig. sad.gif
Nadat ik het apparaat had losgeschroefd, zag ik dat er overal koffiepoeder aan de binnenkant zat. De meeste koffiedrab wordt niet geperst maar komt los in de lekbak terecht. Het gaat zelfs zo ver dat ik na het verwijderen van de lekbak deze niet terug kan duwen naar de bedoelde stop omdat de as geblokkeerd is door nat, modderig koffiedik.

Dus ik heb de molen verwijderd en alles schoongemaakt. Ik kon geen defect vinden. Ik vermoed echter dat de gemalen koffie niet goed uit de molen wordt getransporteerd. Is hier een speciaal apparaat voor of glijdt de gemalen koffie gewoon langs de tuit naar beneden en wordt deze door de veer afgevoerd?

Ik heb een video bijgevoegd waarin ik de machine heb laten draaien toen deze open was.

Ik had ook het probleem dat de maalduur te kort was. Inmiddels heb ik dit probleem kunnen oplossen. Ik heb de machine 2-3 keer laten draaien zonder koffiebonen, waardoor de maalduur langer werd.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Salie   

Montag, 09. Oktober 2023, 19:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 68460

Lid sinds: 13.09.2023

Ik heb mijn probleem nu kunnen oplossen biggrin.gif

Allereerst heb ik de zuiger van de zeteenheid vervangen, samen met de afdichtingen.
Daarna heb ik de co-sensor, die zich achter de lekbak bevindt, gedemonteerd, opengemaakt en een nacht in water met reinigingstabletten laten weken. De volgende dag heb ik het met een borstel schoongemaakt.
Wees voorzichtig, er zit een afdichting in de coder, beschadig deze niet.
Daarna heb ik de hele machine weer in elkaar gezet.
Et voilà, het apparaat zet koffie zoals op de eerste dag.
Het water in de lekbak is helder en zonder koffieresten, de draf is mooi aangedrukt en droog.