Geavanceerd zoeken

Nivona Romatica NCR 620

Oververhitting na melkschuimbekleding

reifro

Samstag, 20. Augustus 2016, 12:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 29126

Lid sinds: 20.08.2016

Hallo, iedereen,

Ik heb het volgende foutpatroon op mijn machine: Als ik melkschuim heb getekend en de koffie wil zetten, knippert de rode aanknop en de 1-kops knop afwisselend en kort daarna laat de machine automatisch in groepen water in de lekbak lopen met de rode knop knipperend, totdat de lagere temperatuur voor het zetten van koffie is bereikt. Dit soort gedrag ken ik bijvoorbeeld van de oude JURA Scala, waar het voor bedoeld is. Maar met de Nivona 620 zou dit een vergissing moeten zijn, want de gebruiksaanwijzing bevat helemaal geen informatie! Ik heb toen de zeer mooie Nivona hotline gebeld, helaas konden ze me daar niet helpen!!! Heel triest! Ik heb de suggestie van de Nivona serviceconsultant om de machine intensief te ontkalken meerdere keren gevolgd, maar zonder succes. Ik zou me kunnen voorstellen dat de temperatuursensor van de kachel een beetje defect is, maar het ontbreekt me aan de weerstandswaarde bij 20 graden, dan zou ik het kunnen controleren. Vraag: Wie kent de gegevens van de sensor of heeft een ander idee waar de fout zou kunnen zitten?

TIA

BlackSheep

Samstag, 20. Augustus 2016, 22:57 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

de weerstandswaarde moet ongeveer 12kOhm zijn bij 20°C.

Groeten



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.