Geavanceerd zoeken

Miele CM5500

Catastrofe Garantiebepalingen

Mielesprachlos

Vrijdag, 20. Maart 2020, 18:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 37880

Lid sinds: 20.03.2020

Hallo, we hebben een nieuwe Miele 5500 gekocht in oktober 2018. Nu was de machine defect, dat wil zeggen. Hij maalt geen bonen, de motor wordt gek. Een telefoontje naar de hotline was prettig, we kregen een doos en stuurden de machine. Vervolgens de schok, de reparatiekostenraming per e-mail en het aanbod om het apparaat af te voeren ondanks de garantieperiode voor 15 euro. Naar verluidt hebben wij als gebruikers permanent water geleverd aan het bonenreservoir, waarbij de machine lange tijd ongepast werd blootgesteld aan water in het bonenreservoir ? Alsjeblieft?!! Een bodemloze schaamteloosheid om dit te insinueren aan klanten. onderhouden met merkonderhoudsproducten en een goede koffiebereiding, kan ik deze verklaring niet volgen. De servicemedewerker heeft me aan de telefoon NIET de reden van de schade verteld. Het is mij niet duidelijk hoe een mechanisch onderdeel van kunststof wordt vernietigd door het binnendringen van water. Want medewerkers beweren nog steeds dat ze mij niet kunnen doorverwijzen naar een superieure positie, praten met zijn klanten alsof men direct na de geboorte van de luiertafel is gerold. Onder deze omstandigheden kan ik deze machine met een halfwaardetijd van slechts 17 maanden op geen enkele manier aanbevelen. Bijgevoegd zijn foto's van het defecte onderdeel. Is er nog de mogelijkheid om elders haar garantieclaims in te dienen. Hoe zijn uw ervaringen. Premium fabrikant met premium prijzen en ondergrondse service. Helaas zijn speciale medewerkers zich niet bewust van hun verantwoordelijkheid ten opzichte van hun AG.

VG
mad.gif

https://drive.google.com/file/d/1vJt4pT-CG8L4mts5NitzriLPOj8nfviA/view?usp=drivesdk

Https://drive.google.com/file/d/165c00_k8_jwlv4-Y9JQ-MMILxkH2lCRT/view?usp=drivesdk

Schlawi

Vrijdag, 20. Maart 2020, 20:52 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Ik zou een setje slijpkegels bestellen (ongeveer 30€) en deze installeren. Dan moet de machine weer draaien.
Alsof er echt water in zit
.
Heeft u de machine online besteld of gekocht bij een dealer. Dealers zouden meer mogelijkheden voor garantie moeten hebben.

Mielesprachlos

Vrijdag, 20. Maart 2020, 22:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 37880

Lid sinds: 20.03.2020

Hallo, deze machine is nieuw in de handel. Ik kan met absolute zekerheid zeggen dat daar geen water is geloosd door een mens, behalve in de watertank zelf. Een fout van de koper is niet aanwezig. Zoals het er nu uitziet, is dit niet aan de koper toe te rekenen. Men voelt zich helemaal in de maling genomen. Niemand kan zo dom zijn.

BlackSheep

Samstag, 21. Maart 2020, 09:53 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Er is zeker water in deze molen gekomen, maar
dat is
ook
gebeurd. Aangezien ik
er niet van uit ga dat

het bij Miele is gebeurd, moet het

in

uw huishouden

zijn gebeurd, ten goede of ten kwade. Groeten



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Mielesprachlos

Samstag, 21. Maart 2020, 16:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 37880

Lid sinds: 20.03.2020

Er werd geen water in de machine gevoerd. Ik weet niet of het lezen zo moeilijk is. Veronderstelling is zo makkelijk ! er kan een constructiefout zijn, lekkende afdichtingsringen, stoom, wat dan ook...

Schlawi

Samstag, 21. Maart 2020, 21:41 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Alleen vrijwilligers helpen hier. En we kunnen het niet helpen dat Miele het zo ziet. En volgens de foto's is het water zeker van bovenaf in de machine gekomen en niet van onderaf via stoom. Naar mijn mening kun je dit duidelijk zien aan de binnenkant van de slijpkegel.
En we kunnen lezen. Dit is ook mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp hier.

BlackSheep

Zondag, 22. Maart 2020, 07:40 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Niets meer van mij op dit punt - is te duidelijk en Miele heeft gelijk!



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Mielesprachlos

Woensdag, 25. Maart 2020, 22:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 37880

Lid sinds: 20.03.2020

https://drive.google.com/file/d/1bFASWHIw3e3a3kQ7zIS8lu0wurReScN_/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1bHnY0HK_-G5qyXqkIo7-j6NnsBujFA6I/view?usp=drivesdk

Nu ik de inspanning echt aan mijn been heb gebonden, is het resultaat.
Het binnendringen van water is niet te traceren. Alle residu's zijn resten van slijpsel, olie of vetkleefstof
.

De molen moet heel hard water hebben gezien... Maar natuurlijk hebben de professionals gelijk en is de klant een idioot. Bedankt voor de tip om het zelf te repareren.