Geavanceerd zoeken

Siemens EQ 7 Bel de hotline

Berliner_EQ

Zondag, 26. Februari 2023, 11:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 63172

Lid sinds: 19.02.2023

Hallo, ik heb een andere fout. De melding Please call the hotline kan vele oorzaken hebben, zoals ik al heb ontdekt. Hier is een korte beschrijving van de fout en wat ik tot nu toe heb gedaan.

- EQ 7 blijft bij inschakelen volledig donker.
- Inschakelknop vervangen => geen verandering
- Hoofdprint vervangen => EQ 7 start weer
- De aandrijving van de zetgroep klinkt echter erg ziekelijk en werkt soms helemaal niet.
- Aandrijving vervangen door een gereinigde => zetgroep loopt nu zuiver en ik kan koffie gaan zetten
- Machine zet een half kopje en stopt dan halverwege. Bel de hotline.
- Ik heb gelezen dat dit vaak wordt veroorzaakt door de keramische klep => keramische klep schoongemaakt, loopt absoluut schoon
- fout nog steeds aanwezig, machine stopt met zetten na een half kopje. Zeteenheid vervangen door een uit een werkende machine. => geen verandering
- test keramische klep, laat 50mL water doorlopen in elke stap, geen storingen waarneembaar.
- Maar nu merk ik dat de pomp anders klinkt dan bij andere machines, wat meer geratel en gekraak.

Kan een trage pomp deze foutmelding veroorzaken?
Kan de fout in de printplaat zitten?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten
Daniel

Berliner_EQ

Zondag, 26. Februari 2023, 11:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 63172

Lid sinds: 19.02.2023

Ondertussen heb ik dus kunnen vaststellen dat de vreemde geluiden van de pomp te wijten zijn aan het feit dat de inlaatslang voor de pomp geknikt was.......

Fout "Bel hotline" is er echter nog steeds.

kaffeechris

Zondag, 26. Februari 2023, 22:17 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, het kunnen de microschakelaars in de aandrijving of in de CV zijn. Vervang ze en zorg dat ze schoon schakelen. Ik zou ook de pomp vervangen door een flowmeter en pulsatiedemper.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Berliner_EQ

Montag, 27. Februari 2023, 14:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 63172

Lid sinds: 19.02.2023

Hallo,

bedankt voor de informatie. Ik zal het testen. Ik zou echter de microschakelaars in de aandrijving en de keramische klep uitsluiten van mijn begrip, aangezien deze begint te brouwen en ook ongeveer 1 cm koffie in het kopje laat totdat deze afbreekt. Ik zal eerst de pulsatiedemper en de flowmeter testen.
Groeten Daniel

kaffeechris

Montag, 27. Februari 2023, 16:59 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Als de microschakelaars niet zuiver schakelen, zelfs niet met mitsen en maren, wordt een fout gemeld in het besturingssysteem. U moet alle microschakelaars controleren.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.