Geavanceerd zoeken

EQ 9 S500 - geen koffie

Dure machine slaat op hol voor het hoogseizoen

MyDailyDose

Zondag, 05. December 2021, 13:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 47539

Lid sinds: 05.12.2021

Hoi jongens,

Ik zou graag gebruik maken van uw expertise:

Ik heb een Siemens EQ 9 s500 die ongeveer twee en een half jaar oud is (smile.gif. Hij heeft ongeveer 7.500 koffiesoorten uitgespuwd en was ooit een garantiegeval bij BSH, waar veel aan gedaan is (nieuwe zetgroep, bijvoorbeeld).

Hoe dan ook, de machine maakt geen koffie meer.

Gemalen koffie valt in de kom, heet water wordt afgegeven. Met een druk op de knop begint de machine te rommelen, wat bij dit model toch al tergend lang duurt. Alleen nu maakt het geluid, maar op een gegeven moment komt de melding "abort" en komt er geen vloeistof meer uit.

In het verleden merkte ik in het beste geval dat de tijd tussen het indrukken van de knop en de eerste druppels koffie erg lang duurde. Steeds meer, zo voelt het, maar dat kan subjectief zijn.

Kan iemand het probleem al isoleren op basis van deze gegevens? De machine staat beneden op de keukentafel en voor ik hem openmaak wil ik graag uw mening.

Dus bedankt voor het schrijven en het allerbeste
,Ping

swolle

Zondag, 05. December 2021, 19:09 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 110

lidmaatschapsnummer..: 46321

Lid sinds: 17.10.2021

Allereerst zou ik 's nachts een ontkalker op basis van amidosulfide proberen, en als dat niet werkt, misschien in de richting van de debietmeter of de brouwinstallatie (zwarte slang) kijken.