Geavanceerd zoeken

" Upgrade" van Nespresso naar volautomatisch?

Guest_Thorsten

Dinsdag, 03. Juni 2008, 11:39 Uhr

Unregistered

Hallo!

Ik heb hulp nodig bij het nemen van de beslissing: de Nespresso-machine vervangen door een volautomatische machine? Over het uitgangspunt: Momenteel in gebruik: Krups Nespresso Essenza + Nespresso AeroccinoConsumptie
: Ik ben
de enige koffiedrinker thuis, omdat mijn vrouw geen koffie drinkt en de kinderen in de kleuterleeftijd niet van koffie houden ;-
)Omdat we een volautomatische machine in
gebruik hebben
op kantoor
, is mijn privé-koffieverbruik

0-1 (werkdagen) tot 3-4 (

weekend/vakanties) cappuccino/latte macchiato/espressi per dag. Om de paar weken bezoek: extra 10-20 koffie/espressi.
Op basis van eerdere Nespresso-orders
is het gemiddelde verbruik ongeveer 50 capsules per maand. U moet dus uitgaan van ongeveer 50 aankopen per maand.
Tot nu toe ben ik vrij tevreden
met mijn bestaande "apparatuur". De enige punten van kritiek:- Capsule prijs - Reiniging Aeroccino
Echter, vanwege een aanstaande verjaardag, zou ik de mogelijkheid hebben van een
"upgrade". Gepland:
Variant 1: Delonghi 3200/4200+retrofit cappuccinatorVariant


2: Saeco Talea Ring/Touch with Milk

IslandVariant


3: Saeco Primea Cappuccino








RingNu
mijn vragen:
- Is het een "upgrade" waard bij het opgegeven verbruik?




-








Zo


ja: welke variant?



















Bij voorbaat



















dankThorsten















Guest_Thorsten

Dinsdag, 03. Juni 2008, 11:53 Uhr

Unregistered

Ben ik vergeten
:- Is de hoeveelheid schoonmaak die nodig is na het maken van een cappuccino/latte macchiato minder dan bij de Aeroccino?

Toni78

Dinsdag, 03. Juni 2008, 18:35 Uhr

Unregistered

Zonder het ooit zelf te hebben vergeleken...

De Nespresso is gecertificeerd als een uitstekende espresso, waar veel volautomatische machines niet aan kunnen tippen. Ik heb dit al een paar keer gelezen.

Met een volautomatische machine heeft u een veel ruimere keuze aan koffie en instellingen. Bovendien vind ik ze milieuvriendelijker dan de Nespresso-capsules.

Dat laatste heeft volgens mij alleen zin als er bijna uitsluitend espresso wordt gedronken en dit - net als bij u - ook niet in een huishouden met veel mensen. Nespresso zal snel duur worden en de lage variabiliteit met betrekking tot de koffiesoorten is desondanks aanwezig. Met Nespresso kunt u echter voor elke koffie een andere soort gebruiken. Dit werkt niet - althans niet met hele bonen - met volautomatische machines.

Het komt erop neer dat als espresso mijn prioriteit was, ik bij Nespresso zou blijven.

Trouwens, ook volautomatische machines moeten worden gereinigd. wink.gif

Maar als je voornamelijk potkoffie wilt drinken, zou ik serieus overwegen om een van de hierboven genoemde volautomatische machines te gebruiken.

Is er echt een retrofit cappuchinator voor de DeLonghi 3200?

Bovendien heeft deze machine slechts één verwarmingscircuit, dat wil zeggen dat melkschuimen niet zo comfortabel is.

Ik heb de identieke ESAM 3000 en ik ben zeer tevreden. Ik schuim de melk echter na 1 minuut in de magnetron te hebben verwarmd met een schuimende garde. Het werkt geweldig!

Guest_Thorsten

Woensdag, 04. Juni 2008, 07:22 Uhr

Unregistered

Dus misschien de Nespresso Lattissima?
Met vriendelijke groet


Thorsten

Guest

Vrijdag, 06. Juni 2008, 15:48 Uhr

Unregistered

De Lattissima heeft problemen met de schuimvoorbereiding en is te duur....