Geavanceerd zoeken

850 maakt veel te weinig schuim

groschi2

Samstag, 10. December 2016, 18:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Tot nu toe loopt onze 850 volledig goed en onopvallend. Sinds gisteren maakt hij heel weinig melkschuim. Vorige week nog werd het ontkalkt. Ik had de gedachte dat er iets was losgekomen, dat nu ergens verstopt zit. We hebben het weer laten ontkalken, maar het deed geen goed. De slang en het zwarte mondstuk aan de voorzijde etc. zijn natuurlijk schoon en vrij om te blazen.
Heeft iemand een tip?



--------------------
Nivona 850

HWS

Dinsdag, 13. December 2016, 16:40 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Hallo,

misschien ontkalkt u weer met een zeer geconcentreerde ontkalker op basis van amidosulfonzuur. Schakel de machine uit voordat het ontkalkingswater opraakt, zodat de vloeistof een nacht kan werken.
Als dit niet helpt, moet het elektrische keramische ventiel worden verwijderd, geopend en ontkalkt. - Ik heb dit gedaan met Siemens EQ units, maar nog niet met Nivona units. In ieder geval schakelt deze klep tussen stoom, heet water en koffie
.
HWS

groschi2

Dinsdag, 13. December 2016, 21:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Hallo Cervical
, bedankt. Ik zal het snel proberen. Ik bel je terug als ik iets weet.



--------------------
Nivona 850

groschi2

Woensdag, 14. December 2016, 21:32 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Nog één vraag voordat ik begin
: Ondertussen stabiliseert het zo dat de eerste cappuccino oké is en de tweede cappuccino geen melk bevat
.

Verandert dat iets aan de mogelijke fout of de eliminatie ervan, of is het ook te wijten aan het keramische ventiel?



--------------------
Nivona 850

HWS

Dinsdag, 20. December 2016, 10:38 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

De keramische klep heeft binnenin kleine, vrij smalle kanalen, waar de vloeistoffen doorheen stromen. Het beste is om deze klep te openen en zorgvuldig te reinigen. Maak foto's voordat je het opent, zodat je het weer goed in elkaar kunt zetten. - Het opnieuw ontkalken zou ook niet slecht zijn. Maar de ontkalker moet een halve dag in het systeem blijven, zodat het goed kan werken.

CERVISCHE SPIJN

groschi2

Dinsdag, 20. December 2016, 19:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Hallo HWS, dank u voor uw tips.
Mijn fout was de verkeerde ontkalker. Vroeger gebruikten we ontkalkingsmiddelen op basis van citroenzuur. Hierdoor is de machine mogelijk zelfs al kruipend verkalkt. De timing van het routinematige automatische
ontkalkingsproces is aangepast aan het snellere amidosulfonzuur. Ik heb nu deze ontkalker aangeschaft
:https://www.coffee-to-come.de/shop-produkte-flaschenware/Damit

Ik ben 's avonds begonnen met een ontkalkingsproces en ben er mee gestopt kort voordat het proces zou zijn afgerond. Toen heb ik alles achtergelaten en
ben
kort voor de middag van de volgende dag
verder gegaan.

Op dit moment loopt de machine weer goed. Vanaf nu

gebruik

ik alleen nog maar deze ontkalker

.
Een kant van mijn koffie-uitloop is verstopt. Ik heb instructies gevonden voor het verwijderen van de koffie-uitloop. Kan het worden gereinigd na het verwijderen van het apparaat of heb je een nieuw apparaat nodig? Ik zou het dan bestellen voordat ik de machine demonteer
.

Maar er is geen haast bij, want we gebruiken het meestal nooit voor twee kopjes tegelijk. Het is ook de vraag of dit überhaupt zin heeft, want een van hen zal na verloop van tijd weer dichtslibben.



--------------------
Nivona 850

kaffeechris

Dinsdag, 20. December 2016, 21:57 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Verkeerde gedachte, er zijn ook de bijbehorende reinigingslabels aan uw ontkalker, u moet deze bij u kopen, u kunt deze ook kopen voor een beetje meer geld in drogisterijketens.
U moet ook de modus Clean in het systeem vinden, de handleiding moet hier ook iets voor hebben. hiermee wordt ook het koffievet in het systeem verwijderd in de zeteenheid. U kunt ook een nieuwe koffie-uitloop
bestellen.

Aangezien het vrij veel tijd is

om

deze

schoon te maken

, is het dom als hij niet uit elkaar gehaald kan worden

.

Natuurlijk zijn er methoden, maar

die

zijn

niet

zo duur

.
Vrolijk
Kerstfeest

Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

groschi2

Donderdag, 22. December 2016, 11:34 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Helaas is mijn euforie van gisteren een beetje vervaagd. Mijn vrouw vertelde me gisteravond dat gisterochtend het melkschuim op het tweede kopje weer niet goed werkte. Daarna heeft ze het weer een paar uur lang ontkalkt. Als dat nog steeds niet helemaal heeft geholpen, zal ik waarschijnlijk de keramische klep tijdens de vakantie moeten verwijderen.



--------------------
Nivona 850

groschi2

Zondag, 25. December 2016, 19:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Ik begin helemaal in de war te raken van de machine. Nadat het op vrijdagochtend niet meer goed liep, heb ik het vrijdagochtend uit elkaar gehaald en alles gecontroleerd. Het keramische ventiel is absoluut schoon. Ook de slangen vertonen geen afzettingen. Toen heb ik de koffie-uitloop verwijderd en schoongemaakt, omdat ik geen nieuwe had. Het is nu beter, maar niet echt goed. Ik moet het bestellen zodat ik het de volgende keer kan veranderen.
Maar het
melkschuim! af

en toe is het melkschuim perfect, dan maak je een tweede kopje en het gaat bijna

nergens

heen

.

Als het melkschuim niet werkt, komt er alleen veel stoom uit de mondstukken maar geen melk. Ik heb al overwogen dat de slang een gat heeft en de verkeerde lucht aanzuigt. Maar als je warme melk maakt, werkt de machine altijd

goed.

Wat zou de reden kunnen zijn dat er geen melk wordt aangezogen voor het melkschuim, hoewel er veel stoom uit de voorkant komt

. Voor zover

ik kon zien en testen tot nu toe, is het schuim aan de voorkant volledig schoon en continu

.

Wie heeft er nog meer een idee voor mij?



--------------------
Nivona 850

kaffeechris

Montag, 26. December 2016, 12:55 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Haal het schuim eruit en neem foto's van deze.
Nou, ik heb geen idee waarom en
hoe.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

groschi2

Montag, 26. December 2016, 15:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

http://www.directupload.net/file/d/4581/kto85m9k_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4581/kp6q6ygn_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4581/mskfm3d6_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4581/syflqhri_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4581/nilyq9je_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4581/xsn38934_jpg.htm



--------------------
Nivona 850

kaffeechris

Dinsdag, 27. December 2016, 11:05 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Dus op de eerste foto zit de opening voor de melkschuim lucht aan de rechterkant.
Daar zult u de hele tuit moeten verwijderen of
schoonmaken
met een wegwerpspuit
. Ik

kan

dit

allemaal

niet uitleggen.
Neem de tijd, een container met spoelwater
zonder schuim.

Neem nu het hele deel ervan, sluit de gaten met je vingers, zet het onder water en druk

de lucht

door de slang

naar binnen.

Het kan zijn dat deze behuizing een haarscheur

heeft.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

groschi2

Dinsdag, 27. December 2016, 18:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Ik heb nu de complete melkschuimer van de buurman geleend. Ze heeft een 830, dus het is bijna hetzelfde. Bij hem heb ik hetzelfde symptoom. Eerste beker goed, uit de tweede beker alleen bufferen en geen echt zuigen van de melk.
Nu is er niet veel meer over. Ik zal ze weer demonteren en de slangen van het keramische ventiel naar de uitlaatpijpen controleren. Misschien verwijder ik zelf de uitlaatpijpen.



--------------------
Nivona 850

kaffeechris

Dinsdag, 27. December 2016, 18:38 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Dus dan zal het niet het systeem melkopschuimer zijn, mogelijk een gebrek aan stoom.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

groschi2

Woensdag, 28. December 2016, 17:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 23

lidmaatschapsnummer..: 14358

Lid sinds: 03.12.2011

Gisteren heb ik opnieuw alles gedemonteerd, ontkalkt en schoongemaakt van het verwarmingselement. Alle slangen, alle sproeiers, het keramische ventiel etc.
De eerste beker is weer prachtig, de tweede werkt misschien nog wel. Uiterlijk vanaf het derde kopje erop buffert alleen het melkschuim. Maar warme melk werkt
altijd.

Wat kan het anders zijn? Is het echt alleen de pomp of het thermoblok dat in twijfel wordt getrokken,

of?

Heeft niemand dit probleem ooit eerder gehad?



--------------------
Nivona 850

 Seite 12