Geavanceerd zoeken

F50 Kom gaat niet meer naar binnen

Miran

Donderdag, 18. December 2008, 10:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 2160

Lid sinds: 05.04.2008

Hallo,

we zijn de afgelopen maanden de trotse eigenaren geweest van een Jura F50. Tot nu toe is alles goed gegaan, maar sinds vanmorgen na het legen van het pompoen gaat de kom er niet meer in.

We kunnen de kom bijna naar achteren duwen, dan voel je wat weerstand.

Ik las dat het misschien iets te maken heeft met de molen?

Heeft iemand een tip gekregen?

LG

Oliver

Hisholy

Donderdag, 18. December 2008, 15:05 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Dit heeft niets te maken met de molen, maar waarschijnlijk wel met de brouwinstallatie. Duw de lekbak zonder de pompbak naar binnen en schakel de machine in. Na het plaatsen van de zeteenheid moet de marc container weer klaar zijn voor gebruik. En wees voorbereid op een reparatie van de brouwerij...

Miran

Donderdag, 18. December 2008, 16:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 2160

Lid sinds: 05.04.2008

Huhu Hisholy,

Nou, je weet wel hoe je een man moed moet geven. Ik ga het vanavond testen, net zoals je het beschreven hebt. Aangezien we nog steeds garantie op de machine zouden moeten hebben, zal deze binnenkort worden gerepareerd.

LG Oliver

Twinny

Donderdag, 08. Januar 2009, 18:43 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 3330

Lid sinds: 20.12.2008

Ik begrijp het niet
. We hebben dit probleem al eerder
gehad.

Waarom zou je bereid zijn om de brouwinstallatie te repareren?

Miran

Donderdag, 08. Januar 2009, 18:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 2160

Lid sinds: 05.04.2008

Yoo-hoo,

Gelukkig bracht de vraag van Twinny mijn eigen vraag weer onder mijn aandacht. Door de stress van de laatste weken ben ik vergeten Hisholy te bedanken.

Ik heb alles gedaan zoals beschreven en op dit moment werkt de machine weer zonder problemen. Maar ik wil graag terug naar Twinny.

Waarom waarschijnlijk repareren?

Gregorthom

Vrijdag, 09. Januar 2009, 11:18 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Heel eenvoudig
: Het ding dat heeft voorkomen dat de markbak wordt ingeduwd is de "marc shovel", een onderdeel van de brouwerijgroep. Het zorgt ervoor dat de draf wordt gestript en landt waar het hoort. De schep verandert van positie in de bewegingsvolgorde van de brouwerijgroep.
Er is
ook een lagere positie, zodat de schep
in de weg van
de markbak
kan hangen.

In de basispositie van de brouwerijgroep zit de rest van de schop echter niet in de weg, zodat de brouwschaal ongehinderd kan

worden ingeschoven.
De brouwerijgroep is dus niet naar zijn basispositie verhuisd toen je de fout maakte. Een reden hiervoor kan zijn dat de brouwinstallatie geblokkeerd is door defecte brouwgroepafdichtingen. Zelfs als alles op dit moment goed werkt, is het waarschijnlijk dat de brouwerijgroepsafdichtingen binnenkort zullen breken en vervangen moeten worden. Dit is wat Hisholy bedoelde met een mogelijke reparatie waar je op
voorbereid kan zijn. GroetenGregor



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

Goldfilter

Vrijdag, 09. Januar 2009, 14:49 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 43

lidmaatschapsnummer..: 3342

Lid sinds: 22.12.2008

Oh, vrienden, het is vaak de bouillongroep, maar niet altijd. In dit geval kan de microschakelaar gewoon traag zijn, die wordt geschakeld door de laterale streng van de bovenste schelp. Schuur de draad een beetje op (het woord ziet er grappig uit...), soms is het een beetje onrein (=ontbramen).



--------------------
Grimac La Uno Speziale FW Rota Multi-Boiler PID (Eigenbau)
Mahlkönig K60ES-twin
Eureka Mignon MCI
Ponte Vecchio Lusso

Wolli

Zondag, 25. Juli 2010, 22:12 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de tip!!!

Werkte ook voor ons :-)))))))))))))))))))))))))))))

Guest

Donderdag, 11. November 2010, 15:39 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb deze fout regelmatig, je kunt het gemakkelijk zelf oplossen: druk gewoon op de witte knop (helemaal rechts achterin) met een mes in de gleuf van de mergkom, dan gaat de schop weer omhoog; maar wees voorzichtig, de machine spoelt soms, dus de hand aan de zijkant van de afvoer!

Wolfgang

Gast_Kaffeetante

Woensdag, 11. September 2013, 13:24 Uhr

Unregistered

Geweldigbiggrin.gif, bedankt voor de tip over het inschakelen van de machine zonder de pompbak. Werkte perfect. We hebben de fout keer op keer en tot nu toe heeft mijn man ook iets naar boven geduwd - wat ik eerder heb geprobeerd en niet heb gevonden. Ik vind dit veel gemakkelijker, zonder zaklamp of zoeken in het donker. cool.gif

hewelsr   

Samstag, 14. September 2013, 11:22 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de tips, duwen in zonder een kom,,, uitgewerkt...veel Bedankjes

meccano

Donderdag, 26. September 2013, 20:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 21908

Lid sinds: 26.09.2013

Ik ben er drie keer over gestruikeld. Dit is wat er gebeurt als je de kom er te vroeg uittrekt tijdens het spoelen. De tong stopt dan op de bodem en blokkeert de kom. Typisch voor machines die alleen door uw eigen programmeurs worden getest! Wat u niet mag doen is helemaal niet getest! rolleyes.gif rolleyes.gif

Guest   

Woensdag, 15. Januar 2014, 09:20 Uhr

Unregistered

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Bedankt dat de bijdrage mij vandaag ook heeft geholpen!

jinxxx

Donderdag, 08. Mai 2014, 07:11 Uhr

Unregistered

laugh.gif

Bedankt voor de oude tip, maar hij heeft vandaag mijn nek gered. cool.gif

Dat is goed gelukt, en nu loopt mijn liefje weer.

Gast_Rose   

Vrijdag, 09. Mai 2014, 07:02 Uhr

Unregistered

Hallo,

Bedankt voor de tip met de kom, met uitgeschakelde machine, werkte geweldig.

LG

 Seite 123