Geavanceerd zoeken

Bosch TCA 7159EN VeroProfessional 100 ???

heeft iemand enige ervaring?

Gill_Fox

Zondag, 21. Februari 2010, 12:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 7286

Lid sinds: 21.02.2010

Hallo, ik kreeg
gisteren de Bosch VA in Mediamarkt te zien en het maakte een
goede indruk.

Wat zijn de verschillen met de Siemens EQ 7?? omdat het dezelfde fabrikant is, moet er veel gemeen zijn, van de kenmerken van de pomp is 15 bar bij Bosch en 19 bar bij Siemens, anders

ziet

het

er hetzelfde uit... Heeft er

iemand ervaring met deze

Bosch VA??

bonsai197

Samstag, 27. Februari 2010, 11:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 7362

Lid sinds: 27.02.2010

Hallo, sinds 2 dagen hebben we deze Bosch TCA 7151De, dus kleur zilver.
Ik
ga er zelf op uit als een spaarvarken dat de o zo door leiderschap geplaagde detailhandel volledig in de vernieling helpt. Bij MediaMarkt kost deze machine 999 Euro - we betaalden 819 Euro voor gratis levering op het net. 180 Euro minder voor een en dezelfde machine! we hadden eerder een Jura F9 voor 7 jaar en 6000 covers - gekocht op de Media Markt in die tijd! de Jura was een geweldige machine, maar dankzij regelmatig onderhoud en enkele reparaties heeft hij wat "incidentele kosten" opgeslokt. we hebben deze Jura nu verkocht met een defecte slijpmachine. Nu naar de Bosch: uitpakken en wegwezen... de bediening volgens de handleiding is heel eenvoudig en vanuit het ontwerp is de machine TOP. vol verwachting voor het eerste koffiegenot kwam al snel de eerste teleurstelling! wat eruit kwam was een dunne hete bouillon die alleen geschikt was om weg te gieten! dus diverse instellingen op de molen, koffiesterkte, temperatuur en hoeveelheid gemaakt en eenvoudigweg geëxperimenteerd. De pomace pads waren in het begin wat klonterige natte klontjes en in de lekbak zaten na 3 deksels 140 ml water en diverse koffiekruimels!!! Vervelend voor deuser posted image
PC en de post naar de verkoper die me vervolgens vriendelijk
doorverwees
naar de Bosch
klantenservice. Belwaarde 0,14 Euro/minuut dit zal ik maandag afroepen.
Na inmiddels 30 aankopen is het geheel
ingeburgerd en smaakt de koffie zoals het moet smaken - echt SUPER! zeer

positief in tegenstelling tot

de F9 uit de Jura - de Bosch is super stil, zelfs bij het malen! extreem

snel

opgewarmd en dus in een mum van tijd klaar om van de koffie te genieten.

Naast de prijs (deadline was 1000 Euro -- we wilden niet meer uitgeven!), was de doorslaggevende factor voor de aankoop het feit dat de brouwinstallatie zelf

kan worden gereinigd. Gisterenavond was het dan voor het eerst latte en cappuccino.
maar hallo - ingenieus melkschuim
volautomatisch en vanaf de eerste beker! in

de Jura moesten we met de autocappuccino spelen en de eerste 2 bekers weggooien meestal

voor de 3e en daarna overtuigd van het schuim. de

reiniging bij het melksysteem bij de Bosch gaat automatisch en zeer

eenvoudig - was ingewikkelder bij de Jura. of

de Bosch ook 7 jaar houdbaar is en

dan nog 300 euro opbrengt, is twijfelachtig.

De plastic onderdelen rondom zien er chique uit, maar ik weet niet wat er gebeurt als het een of het ander op de grond valt. Al met al was de Jura, hmmm "

stabieler" "hogere kwaliteit". Tot nu
toe is het enige vervelende bij Bosch de enorme hoeveelheid water en koffiekruimels in de lekbak en ik hoop dat dit na het bellen met
Bosch Service wordt opgeruimd.
ik vermoed dat dit te wijten is aan de afdichtring
op de zuiger van de zeteenheid.

heeft iemand een soortgelijk probleem of

een oplossing daarvoor? gill_fox
:ik
blijf
u rapporterenGroetingsbonsai197

Gill_Fox

Montag, 01. Maart 2010, 10:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 7286

Lid sinds: 21.02.2010

Hallo
! leuk om een verslag
te lezen
over deze volautomatische machine
! een

vraag: waarom was de eerste indruk teleurstellend? hoe heb je de machine dan afgesteld? Achtergrond is dat we van zeer sterke koffie houden en als we de machine meteen op maximale koffiesterkte moeten zetten, is er geen "lucht" bovenin! hoe heb je

dat gedaan? Ik

denk ook dat de Bosch er niet zo goed uitziet als de Siemens, maar het belangrijkste is

koffie,

ik

kijk er naar uit om

meer te lezen!

groeten

,Gill_Fox

bonsai197

Dinsdag, 02. Maart 2010, 15:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 7362

Lid sinds: 27.02.2010

Hallo,
we hebben
nu
van de Bosch klantenservice vernomen dat de hoeveelheid water en koffiekruimels in
de lekbak normaal is! energiebesparing is het toverwoord - omdat de Bosch niet permanent wordt verwarmd, maar na elk zetproces wordt gespoeld en gereinigd. Toch is het opwarmen van de machine heel snel en eenvoudig - Bosch klantenservice: "Water is goedkoper dan elektriciteit".... Bovendien werd ons verteld dat de machine 50-80 deksels nodig heeft tot de optimale kwaliteit is bereikt.
we hebben nu 70 deksels door en ik moet zeggen: dit is echt waar - de kwaliteit is zeer goed geworden! geweldige crema en top smaak waarbij het
natuurlijk ook afhangt van de bonen. we geven ook de voorkeur aan sterke koffie - het instellen van de vullingshoeveelheid middelste kopje - men kan niet mopperen. Het resultaat is echter veel zwakker
met de
grote
bekerinstelling
. De extra hoeveelheid water verdunt de koffie aanzienlijk.
Omdat de machine veel stiller is en de latte en cappuccino veel beter zijn dan onze oude Jura, houden we de Bosch.
wink.gif

leevejung

Vrijdag, 26. Maart 2010, 21:31 Uhr

Unregistered

Hallo,

we hebben de TCA 7159 en zijn tevreden over de koffiesmaak en het melkschuim.
Maar we hebben de koffietemperatuur al op maximum gezet en de koffie is niet echt heet. U kunt het direct
drinken zonder problemen.

Is er mogelijk een aanpassingsmogelijkheid, omdat de koffie te

koud is voor

ons

.
Ik ben dankbaar voor elke goede tip.

ristretto

Vrijdag, 26. Maart 2010, 22:34 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

De koffie zal ook niet zo heet zijn als veel mensen weten van een filtermachine. Het is het beste om
de temperatuur in het kopje te meten nadat de koffie/espresso
is gezet.

Dan kunt u zien of het koud is en de machine niet goed opwarmt of u gewoon gewend bent aan het opwarmen van koffie.



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

Bosch7151

Vrijdag, 26. Maart 2010, 23:34 Uhr

Unregistered

Hallo,

Vandaag kreeg ik ook de Bosch 7151, ik wilde de Siemens een jaar geleden kopen, maar het zat niet in mijn budget, ik kreeg de Bosch nu relatief goedkoop.

Ik heb mezelf al geïnformeerd over de machine in forums en markten. Maar het is het beste om alles zelf te testen. Ik raad ook de paginahttp://www.naan.de/an/technik/siemens-eq7-tk73001Ist aan, die in de bouw bijna identiek is aan Bosch. Hier is mijn eerste indruk
: Koffie is erg
heet met de instelling NORMAL.medium cup.

Smaak in het begin te zwak, dan aangepast aan 3 bonen was al beter, maar de smaak zal pas bij langer gebruik

goed afvlakken (ik neem de Eilles bonen.

)

Latte, Cappuccino met 1,5 melk zeer goed.

Het warme water

dat ik heb gemeten is ongeveer 90 C. Het schoonmaken is relatief eenvoudig.
Wat mij opviel is dat het display beweegt als ik de knop
beweeg. Er

zitten twee diodes op de zwenkarm (bij Siemens lichten ze op, bij de koffieautomaat, die bij Bosch zou moeten werken (

misschien ergens activeren
)
.

Ik ben tevreden tot nu toe (behalve de vertoning, maar zo erg is het niet, het wiebelt gewoon

een beetje
)
Groeten

ristretto

Vrijdag, 26. Maart 2010, 23:43 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

QUOTE (Bosch7151 @ vrijdag 26 maart 2010, 22:34 uur)
Hallo,

Vandaag kreeg ik ook de Bosch 7151, ik wilde de Siemens een jaar geleden kopen, maar het zat niet in mijn budget, ik kreeg de Bosch nu relatief goedkoop.

Ik heb mezelf al geïnformeerd over de machine in forums en markten.
Maar het is het beste om alles zelf te testen.
Ik raad ook de paginahttp://www.naan.de/an/technik/siemens-eq7-tk73001Ist aan, die

in de bouw bijna identiek is aan Bosch. Hier

is



mijn eerste indruk:

Koffie is erg heet met de instelling NORMAL.medium cup





.






Smaak in het begin te zwak, dan aangepast aan 3 bonen was al beter, maar de smaak zal pas bij langer gebruik goed afvlakken (ik neem de Eilles bonen.)
Latte, Cappuccino met 1,5 melk zeer goed.
Het warme water dat ik heb gemeten is ongeveer 90 C.
Het schoonmaken is relatief eenvoudig.

Wat mij opviel is dat het display beweegt als ik de knop beweeg.

Ik raad u aan contact op te nemen met de Bosch KD. Er
zitten twee diodes
op de
zwenkarm (bij Siemens lichten ze op, bij de koffieautomaat, dat zou ook bij Bosch moeten werken (misschien ergens activeren)

.
Ik ben tevreden tot nu toe (behalve de vertoning, maar zo erg is het niet, het wiebelt gewoon een beetje)

Groeten






















Het zou niet normaal moeten zijn. ALlerdinhs ik had nog geen contact gehad met diverse Bosch KV's van dit type dus ik kan niets zeggen over het verwerkingsmateriaal / kwaliteit Mijn EQ7 had niet direct een klein beetje hoe moet ik zeggen met bewogen was de knop al behoorlijk wiebelig maar het is geen Kv zoals Jura of WMF waar er een heel andere verwerkingskwaliteit is dan bij een Bosch / Siemens
zou
ik
adviseren om contact op te nemen met de Bosch KD



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

tracy2009

Woensdag, 28. April 2010, 10:04 Uhr

Unregistered

Ik vind het een goede kwaliteit