Geavanceerd zoeken

Gaggia Titanium

Happy !

Carsten

Donderdag, 28. Juni 2007, 14:10 Uhr

Unregistered

Hallo,

die een Titanium heeft, en hoe tevreden bent u?
defecten,
koffie & co. etc.
In forums vindt u helaas Gaggia vrij zeldzaam (geloof dat dit de
enige is) De
voorbereide massa heeft net Saeco, Jura en Co.

u.mac

Woensdag, 25. Juli 2007, 17:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 70

Lid sinds: 02.09.2005

Howdy!

Onze Titanium loopt nu ongeveer anderhalf jaar... ongeveer 2000 kopjes... absoluut probleemloos. heerlijke koffie+espresso... biggrin.gifMetalen behuizing, geen plastic kubus voor de kwaliteit uiterst goedkoop te programmeren en te bedienen eenvoudige chicneg
:Koffiedrabcontainer houdt nooit 15 porties, met service code
is er geen rotzooi meer op 12.

Molen is wat luider

geworden (althans dat lijkt me zo

)Grote hotline met "

correct telefoonnummer" anders.
Dankzij de (complete?) Saecco-technologie, geen
te verwachten
onderdelentests
, onduidelijke

leveringsomvang (

tegen de verwachting in

werd Cappucinatore

meegeleverd
) zou ik - als het huis afbrandde - het direct terug kopen.

Ciao Uwe

Kaffeekenner

Donderdag, 24. Juli 2008, 19:41 Uhr

Unregistered

QUOTE (u.mac @ woensdag 25 juli 2007, 15:30 uur)
Howdy!

pos
: Onze Titanium loopt nu ongeveer 1,5 jaar... ongeveer 2000 kopjes... absoluut probleemloos.
heerlijke koffie+espresso
...
biggrin.gif
Metalen behuizing, geen plastic blokje
voor de kwaliteit van de koffie, zeer goedkoop
te programmeren en gemakkelijk te gebruiken, eenvoudige
chicneg

:
koffiedikcontainer bevat nooit 15 porties, met service code zijn er geen varkens meer in 12.
Molen is wat luider geworden (althans dat lijkt me zo)
Grote hotline met "correct telefoonnummer" anders.


Dankzij de (complete?) Saecco-technologie, geen te verwachten onderdelentests, onduidelijke
leveringsomvang (tegen de verwachting in werd Cappucinatore meegeleverd)

zou ik - als het huis afbrandde - het direct terug kopen.

Ciao Uwe



















Daar kan ik het mee eens zijn!

Het waterreservoir is ongewoon groot. Ongeveer 2,2 liter. Dat is het voordeel van de watertanks die buiten op de koffer zitten.

Het deksel van het bonenreservoir is een beetje lastig te monteren.

De metalen onderdelen van de machine rammelen echter wel een beetje tijdens het brouwproces, omdat de pasnauwkeurigheid niet altijd even goed is of sommige metalen onderdelen nogal los zitten. Dit leidt dan tot zeer storende en onaantrekkelijke trillingen.

Ook een klein nadeel. Het zeer heldere blauwe display en het witte schrift. Zwart op discrete verlichting zou waarschijnlijk beter zijn geweest.

De knoppen voor de bediening staan allemaal op een rij en de markering is nauwelijks zichtbaar, afhankelijk van de locatie en het omgevingslicht. -
Een verkeerde bediening
is dus niet uitgesloten.
De Capuccinatore is gemaakt van plastic en past
niet
bij
het nogal nobele ontwerp.
De aankoopprijs van een nieuwe Duitse
versie
was echter


onklopbaar

laag, namelijk € 499,-.
Om de uitstekende, met een beetje zorg onbreekbare brouwgroep met 50000 cups!! en 5 jaar garantie te noemen.

Deze machine is dus elke euro waard.

karofun

Samstag, 23. Augustus 2008, 22:25 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 26

lidmaatschapsnummer..: 2641

Lid sinds: 19.08.2008

Hoe luid is het Titanium, is het echt luider dan de Delonghi ESAM-serie, is het vervelend en kun je er niet normaal naast praten?

Wat is alles van Saeco in de Titanium, zijn er fouten, problemen of reparaties en hoe ziet het eruit in de Rep. geval waar moet ik ze naartoe sturen (ik woon in Oostenrijk - ik heb daar 5 jaar garantie), wie betaalt de verzendkosten ?mfg

Gregorthom

Montag, 25. Augustus 2008, 08:43 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Alles in de Titanium is van Saeco, alleen het geval is anders.

GroetenGregor



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

kaffeedoc

Dinsdag, 26. Augustus 2008, 18:43 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 91

lidmaatschapsnummer..: 1967

Lid sinds: 21.02.2008

QUOTE
Alles in de Titanium is van Saeco, alleen het geval is anders.


Gaggia = Saeco

Gaggia Italië (Spanje bestaat ook) Pavoni en Saeco is een bedrijf!



--------------------
Saeco Magic, Jura F70, Nivona CR740, Senseohasser (-;

eltatio

Woensdag, 17. September 2008, 21:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 2623

Lid sinds: 15.08.2008

Hallo, heeft de Titanium ook snelle stoom of een tweede ketel?

Guest

Zondag, 21. September 2008, 13:26 Uhr

Unregistered

Hallo
, mijn Gaggia (technisch bijna identiek aan SAECO Incanto Digital, werd getest door Stiftung Warentest als tweede beste model) is nu 1 jaar oud, ongeveer 1000 Espresso. Aangekocht voor 499 euro op de Media Markt. Het heeft tot nu toe geen problemen gehad, maakt een geweldige espresso en is gemakkelijk te gebruiken (mijn vrouw heeft er ook geen problemen mee). Reiniging is perfect mogelijk door de uitneembare brouwgroep. Vergeleken met mijn Bosch B30 is de Gaggia wereldleider, hoewel de Bosch binnenin ook vertrouwt op de SAECO-octrooien, maar de Bosch wordt op de cruciale punten in negatieve zin aangepast (de aftapklep wordt bij Bosch voortdurend gebroken, de brouwerijgroep wordt op de bijzonder gespannen punten niet versterkt, die SAECO al twintig jaar versterkt en Bosch heeft dat alleen gedaan in de nieuwste modellen. Bovendien moet de brouwerijgroep bij Bosch worden gereinigd met een tablet, omdat deze niet kan worden verwijderd, en deze tablet komt vaak vast te zitten in de brouwerijgroep en veroorzaakt nog meer schade - en dat is nogal jammer). Mijn nog jonge Gaggia heeft ook de vervelende problemen met de warm water/stoomklep van eerdere modellen door een nieuwe klep.

Guest_Thomas

Samstag, 27. December 2008, 20:18 Uhr

Unregistered

QUOTE (karofun @ zaterdag 23 augustus 2008, 22:25 h)
Hoe luid is het Titanium, is het echt luider dan de Delonghi ESAM-serie, is het vervelend en kun je er niet normaal naast praten?

Wat is alles van Saeco in de Titanium, zijn er fouten, problemen of reparaties en hoe ziet het eruit in het geval van een reparatie, waar moet ik het naar toe sturen (ik woon in Oostenrijk - ik heb daar 5 jaar garantie), wie betaalt de verzendkosten ?mfg

In mijn ervaring is de Gaggia zo luidruchtig dat een normaal gesprek in deze tijd niet mogelijk is.

Dit is te wijten aan het feit dat er geen speciaal geluidsarm slijpmechanisme is zoals bij sommige andere fabrikanten die daar reclame voor maken, en ook aan het slijpsysteem zelf.

Speciale maatregelen voor geluidsreductie zouden op dat moment waarschijnlijk buiten het bestek van de kostenberekening vallen. De prijs/prestatieverhouding is immers ongeëvenaard of zeer goed.

Guest_Thomas

Samstag, 27. December 2008, 20:27 Uhr

Unregistered

QUOTE (karofun @ zaterdag, 23.augustus 2008, 22:25 uur)


Wat is alles van Saeco in de Titanium, zijn er fouten, problemen of reparaties en hoe ziet het eruit bij een reparatie, waar moet ik het naartoe sturen (ik woon in Oostenrijk - heb ik daar 5 jaar garantie), wie betaalt de verzendkosten?

Alles in het Titanium is van Saeco omdat Saeco de fabrikant is. De koffer wordt uitsluitend voor dit model geproduceerd en daarom zijn de bijgevoegde bijlagen er ook aan aangepast en zijn ze niet op deze manier op de Incanto te vinden.

Service-adressen zijn te vinden in de bij de machine meegeleverde dealermap.

Dus wie Saeco repareert, repareert ook Gaggia...

Er zijn verschillende dealers die op verzoek een gratis DHL-afhaaldienst aanbieden binnen de garantieperiode.

Uw eigen verzending moet binnen de garantieperiode gratis zijn (d.w.z. als een onvrije verpakking), maar dit moet vooraf worden aangevraagd bij de hotline.

Bovendien zou ik de dealer op de hoogte brengen van de onvrije verzending na positieve bevestiging en hem informeren om het risico te vermijden dat het pakket ongeopend terugkomt.

De omstandigheden in Oostenrijk zijn zeker iets anders. Dus hou ook hier contact met de hotline.

Ik zou zeggen zonder het echt te weten, dat de garantie van 5 jaar op de brouwerijgroep in heel Europa geldig is.

Andrea

Zondag, 08. Maart 2009, 15:50 Uhr

Unregistered

Hallo
, onze Gaggia Titanium, gekocht: April 2004, getrokken
12.385! cups, heeft geleidelijk aan wat problemen:
volgens het testprogramma draait de
molen
alleen nog maar
met een waarde van 4"Cappucinatore

" bouwt hij niet meer voldoende druk op.



Contacten op de kachel zijn zwaar gecorrodeerd (?), verkleurd, geschroeid.

Het

water wordt nog steeds behoorlijk heet, maar het was al

heter. Is het

nog steeds de moeite waard

om het te repareren?

Veel groeten

gast

Donderdag, 12. Maart 2009, 22:09 Uhr

Unregistered

Hoi,

Eigenlijk is deze machine echt top, maar de laatste tijd heeft hij het ook moeilijk.
Het kan niet meer geventileerd worden...dus het wordt niet meer verwarmd en er is geen koffie meer.

atatat   

Zondag, 06. December 2009, 16:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 6134

Lid sinds: 06.12.2009

Hebben sinds 3 jaar een Gaggia Titanium (Inox
)De eerste machine was 3 keer in reparatie tot het einde toe
kreeg
ik
voor een vergoeding van 200€ een nieuwe, maar omdat de INOX niet meer gebouwd is was het een "eenvoudige" Titanium. Deze is nu na 9 maanden ook weer defect, d.w.z. druipend van de stoomlans.
Ik vind de machine erg leuk, zowel qua functiesad.gif,
smaak als optiek. Maar op de een of andere manier geloof ik niet dat ik er een zal krijgen die niet elk jaar
2x een maandag machine
moet worden gerepareerd
is te veel voor mij.

Bini

Samstag, 16. Januar 2010, 18:13 Uhr

Unregistered

biggrin.gif Hoi,

Ik heb de Gaggia Titanium sinds november 2005 en ben zeer tevreden over de machine.

Ze heeft tot nu toe geen ophef gemaakt en heeft ons al verwend met zo'n 6.000 kopjes perfecte koffie. De koffie smaakt heerlijk en de crema is perfect, zoals beschreven in het testresultaat van "Stiftung Warentest".

In het begin vond ik de koffie soms niet heet genoeg, maar hier vond ik een remedie met de geïntegreerde cupwarmer.

Het ontwerp van de machine overtuigde mij, omdat deze niet alleen van kunststof is gemaakt zoals de meeste apparaten, maar ook van geborsteld roestvrij staal aan de voorkant. Zelfs de Jura-machines, die meestal veel duurder zijn, konden dat vier jaar geleden niet bijbenen toen we onze Gaggia kochten.

De reiniging van de machine is zeer eenvoudig en goedkoop, omdat u geen speciale tabbladen (zoals bijvoorbeeld Jura) nodig heeft, maar alleen een standaard ontkalker. Toen ik de machine kocht heb ik ook een Brittafilter gekocht, omdat we hier helaas zeer kalkhoudend water hebben. Ik denk dat dit bijdraagt aan de levensduur van de machine.

Ik moet ook vermelden dat de geïntegreerde klok in het display van mijn machine helaas nooit goed werkt! het stoort me niet - het is gewoon een italiaanse! domani, domani amore!