Geavanceerd zoeken

Cafamosa brouwerijgroep vastgelopen

Marina11   

Montag, 21. September 2015, 22:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 27581

Lid sinds: 21.09.2015

Hallo lieve koffiegemeenschap,

op mijn Cafamosa CF100 (type 784) zit de brouwinstallatie vast. Alle 4 de rode en groene lampjes knipperen afwisselend. Na het optillen van het deksel merkte ik dat beide wielen (tandwiel en zeteenheid) erg stijf zijn - maar het zetwiel lijkt stijver te zijn dan het tandwiel en heeft een zwarte coating. Het is bijna hetzelfde als de ongeoliede metalen wielen, alleen de wielen zijn van plastic en hebben waarschijnlijk geen olie nodig.

Na het inschakelen wil de brouwinstallatie in 3 "pogingen" uitschakelen, de eerste poging is heel moeilijk, de tweede is wat lichter en de derde is nog wat lichter, maar geen enkele is succesvol.

De machine was ontkalkt en schoongemaakt voordat alles gebeurde.

Help...! sad.gif"Forfaitaire reparatie" bij AEG is behoorlijk duur... Voor dat geld kun je een nieuwe volautomatische machine kopen.

Met vriendelijke groet uit Berlijn
, Marina

numberonedefender

Dinsdag, 22. September 2015, 10:12 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Het reparatiebedrag is op zich absoluut oké in termen van prijs, maar het is volledig onrendabel met zo'n oud apparaat. De goedkoopste optie: zelf repareren. Koop de zegelset, neem een van de talloze reparatiehandleidingen en reviseer de brouwerijgroep grondig.
Als er echter componenten zoals het verwarmingspatroon, de slijper of de brouwerijgroepsaandrijving defect/versleten zijn, dan moet u liever kijken naar een iets modernere machine...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Marina11

Dinsdag, 22. September 2015, 14:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 27581

Lid sinds: 21.09.2015

Bedankt voor je advies, Manuel!

Ik heb net aan mijn mail toegevoegd dat het brouwselwiel een zwarte coating heeft Denkt u dat dergelijke symptomen wijzen op de verouderde rubberen afdichtingen? Dan koop ik natuurlijk de spullen en probeer ik alles zelf te repareren.

Het enige probleem is dat de brouwerijgroep zo vastgeschroefd is dat ik als kleine vrouw (geen Teuton) de schroeven niet zelf kan losdraaien. Maar het losdraaien van de koffers was voor mij geen probleem - alleen de stomme ovale kopschroeven op de achterwand waren vervelend.

Moet een buurman om hulp vragen.

numberonedefender

Dinsdag, 22. September 2015, 14:47 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

De brouwinstallatie moet eigenlijk regelmatig worden gereviseerd (om de 2-3 jaar), met nieuwe afdichtingen is dat meestal al gebeurd. Met de juiste instructies is dit heel goed mogelijk, neem de rode zuigerafdichtingen mee en reviseer de ontwateringsklep...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Marina11

Woensdag, 23. September 2015, 13:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 27581

Lid sinds: 21.09.2015

Bedankt, Manuel!

Ik zal de nieuwe pakkingen nu kopen en verslag uitbrengen zodra ik alles heb verdeeld.

Jachthaven