Geavanceerd zoeken

Bosch of Delonghi

Beslissingshulp nodig

Sinek

Zondag, 28. December 2008, 14:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 3401

Lid sinds: 28.12.2008

Hallo
, we staan op het punt om ons een volautomatische machine te veroorloven. We variëren tussen de Delonghi 3200 S of de Delonghi 3300, maar wat is het verschil tussen de twee. Ik heb net ontdekt dat de 3300 een snel cappuccinosysteem heeft. Maar wat is dat eigenlijk? Is dat nodig of kan je geen
goed melkschuim maken
met de gewone melkopschuimer
?
Ook optisch vind ik de Bosch TCA 5802 mooi, maar helaas heb ik er geen ervaringsrapporten mee gevonden. Heeft iemand ervan gehoord
of er ervaring mee?
Ik zou u echt dankbaar zijn voor uw hulp, want zo'n beslissing is niet zo gemakkelijk. En de koffie zou
goed
moeten
smaken.
Dus als je nog andere tips hebt over hoe je een goed volautomatisch koffiezetapparaat kunt krijgen, geef ze dan aan mij. Ik zou elke tip op prijs stellen. Maar het zou niet veel meer moeten
kosten
dan 400
€. LgSinek

hyperjojo

Zondag, 28. December 2008, 14:49 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 15

lidmaatschapsnummer..: 3183

Lid sinds: 29.11.2008

QUOTE
We variëren tussen de Delonghi 3200 S of de Delonghi 3300, maar wat is het verschil tussen de twee apparaten.


Het verschil is het tweede thermoblok. Voor de heetwater/stoomlans heeft u dus uw eigen thermoblok, zodat u in principe melkschuim en espresso parallel of direct achter elkaar kunt bereiden. Met de 3200 moet je wachten tot de nodige temperatuur weer bereikt is en in de tussentijd eventueel "ontstoppen".

Dus als je vaker melkschuim of warm water nodig hebt, is het de meerprijs waard! Ik heb zelf ook besloten om een 3300 te kopen!

ciao


hyperjojo

Kaffeetante2008

Zondag, 28. December 2008, 19:55 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 3406

Lid sinds: 28.12.2008

Hallo,

sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een VA Delonghi ESAM 3300. Ik kan het alleen maar aanraden. Ik ben er blij biggrin.gifom. Trouwens, het is beschikbaar op de Media Markt voor 379 Euro. Helaas kan ik niets zeggen over Bosch, ik ben ook maar een beginner, maar dankzij dit geweldige forum hier kunt u alles te weten komen over VA.

VGHeike

Sinek

Zondag, 28. December 2008, 20:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 3401

Lid sinds: 28.12.2008

Hallo, eerst en vooral bedankt voor de antwoorden.
We waren gisteren op de Media Markt en hebben de machine bekeken. We dachten dat het de 3200 was en de verkoper heeft ons
niets verteld over de twee thermoblokken. Dat is geweldig als we ze voor de prijs kunnen krijgen. Het kost overal beduidend meer. Ik vind de kleurtoon echter een beetje vreemd. Maar ik denk dat ik dat over het hoofd kan zien. We gaan morgen waarschijnlijk eerst naar de Media Markt. biggrin.gif

Sinek

Dinsdag, 30. December 2008, 19:55 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 3401

Lid sinds: 28.12.2008

Hallo, dus we hebben de Delonghi 3300 gekocht op de Media Markt. Maar hij kocht 399 € van ons. Maar dat was waarschijnlijk nog goedkoop, want op het internet kost het ruim 100 € meer. Het was het in ieder geval waard. De koffie is super lekker, de cappuccino nog beter, en de latte macchiato is de hit. We zijn zeer tevreden. Bedankt voor de tip. CiaoSinek
biggrin.gif

Guest_newbie

Woensdag, 31. December 2008, 17:33 Uhr

Unregistered


... Ik denk dat je met de ESAM 3300 heel goed bediend wordt - ik kocht er een in MM voor 359,-- 5 weken geleden en ik ben volledig tevreden :-)