Geavanceerd zoeken

Wat is je favoriete koffie?

Koffie

Herbert234

Woensdag, 27. April 2016, 17:03 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 28538

Lid sinds: 21.03.2016

Ik ben nog niet zo lang op dit forum.

Dus ik zou graag willen weten welke koffie je het liefst drinkt? biggrin.gif



--------------------
Wo ein Wille ist, ist auch ein Weg!

pirate78

Woensdag, 04. Mai 2016, 22:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 10

lidmaatschapsnummer..: 25137

Lid sinds: 17.09.2014

Momenteel Caffe Arabes Gran Selezione.

Het is erg goed en tegelijkertijd goedkoop. Uiteindelijk zijn er echter veel verschillende soorten die anders smaken. Dus het helpt alleen maar om verschillende soorten te proberen wink.gif

Herbert234

Donderdag, 05. Mai 2016, 23:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 28538

Lid sinds: 21.03.2016

Dat klopt. Ik heb de Gran Selezione al geproefd en ik
moet zeggen dat het een kwestie van smaak ibiggrin.gifs
.
Gegroet Herbert



--------------------
Wo ein Wille ist, ist auch ein Weg!

Marion216

Woensdag, 27. Juli 2016, 09:29 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 19140

Lid sinds: 31.01.2013

Mijn favoriete koffie is op dit moment Esperanza Organic Organic uit Bolivia. Ik hou van het fijne chocolade-aroma in de koffie.

Galamez

Woensdag, 17. Augustus 2016, 14:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 29118

Lid sinds: 17.08.2016

Mijn vrouw en ik drinken momenteel liever de 5-cijferige koffie van Caffe Monforte. Het heeft ook een geweldige nasmaak. Maar mijn zoon geeft de voorkeur aan Caffe Flor Corleone. Een siciliaanse gebrande koffie met meer kracht :-) Ik koop beide soorten in een kleine online specialiteitenwinkel.

crocaffe

Woensdag, 12. Oktober 2016, 22:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 28008

Lid sinds: 23.12.2015

Bracht me 1kg espressobonen uit Bosnië om te proberen, vandaag heb ik ze voor het eerst geprobeerd en ik ben blij. Branck Caffee een branderij van Broćanac. De prijs is ook top 7.00 €....

Bijgevoegde afbeelding

Dave_I_Jones

Vrijdag, 17. Maart 2017, 12:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 29713

Lid sinds: 03.01.2017

Ik hou van de koffie van DM Bio. Echt lekker en ook vrij goedkoop voor een biologisch product.
Maar esperanza is natuurlijk ook iets moois
.

Martin80

Dinsdag, 02. Mai 2017, 09:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30371

Lid sinds: 02.05.2017

Hallo aan de ronde,

Hmm...nou, daar ben ik nog steeds niet uit. Maar ik koop geen goedkoop verpakte goederen meer in de supermarkt, ik geef het liefst een paar euro meer uit bij Tchibo. Dus ik probeer mezelf beetje bij beetje

LG Martin wink.gif

Tuxtom007

Montag, 26. Juni 2017, 10:39 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Hallo,

Ik ben hier vandaag ook alleen geregistreerd.

Ik ben nog maar een paar weken in het bezit van een volautomatische auto, maar voordien gaf ik de voorkeur aan AeroPress en handfilters.

Op dit moment zijn mijn koffiefavorieten (maar ik zit nog in de experimentele fase en test sommige soorten door):

met koffie
:- Tempixque: Single-Finca

Sorta

uit Guatemala, 100% Arabica,
gaat zo in de smaakrichting. fruitige chocolade, bloemenhoning -
Pacha Mana: Single-Finca Sorta
uit Peru, 100% Arabica, smaakrichting. Cacao / AmandelEspresso
:- Nossa Senhora: Brazilië, 100% Arabica
uit de biologische landbouw, ook nogal nootachtig-chocoladeachtig.
Het probleem met de Single-Finca koffies (= enkelvoudige variëteit van één plantage) is dat ze bij uitverkoop uitverkocht zijn. Bovendien worden ze eerlijk verhandeld, de leverancier koopt direct op
de plantage zonder tussenhandel.
Ik heb ook net een klein koffiebranderijtje bij ons in de buurt gevonden, dus ik ga een groot pakket aan verschillende
koffiesoorten samenstellen en uitproberen.

Ik koop mijn koffie alleen rechtstreeks bij kleine branders ter plaatse of bij een

internetprovider.
Wie onlangs het bedrag aan koffie op WDR heeft gezien, weet waarom echt goede koffie > 20,-/kg moet kosten en ik kan iedereen alleen maar adviseren om een koffieseminar te bezoeken. Veel kleine branders
bieden dit aan.
De gemalen koffie van de grote branders verdienen die naam niet eens en je moet de gemalen koffie direct in de winkel laten staan - er zit niet alleen koffie in
.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

Herbert234

Woensdag, 02. Augustus 2017, 12:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 28538

Lid sinds: 21.03.2016


Dat is een heleboel dingen. Ik ben blij. biggrin.gif

Dus ik schreef het volgende op om te proberen: Esperanza uit Bolivia, klinkt op de een of andere manier erg exotisch
, het Café Flor Corleone uit @Galamez, de Bosnische koffie uit Brocanac, als ik ooit naar de Balkan ga
. biggrin.gif

En absoluut de Pacha Mana!!! Ik heb er ook over gehoord via een vriend.


Lg Herbert



--------------------
Wo ein Wille ist, ist auch ein Weg!

Tuxtom007

Montag, 14. Augustus 2017, 09:49 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Hallo,


In veel steden zijn er nu kleine particuliere branderijen die zelf koffie importeren en zelf zachtjes branden (duizend keer beter dan het afval van de grote industrie).

Velen van hen bieden ook koffieseminars aan om meer te weten te komen over de koffie zelf, de verschillende variëteiten, de teelt, het branden, de bereidingswijze, enz.

Ik kan dit alleen maar aan iedereen aanbevelen - Arabica en Robusta zijn niet de enige koffievariëteiten op de markt.


Ik probeer mijn hand te leggen op een grote verpakking van een kleine branderij in Düsseldorf, en ik heb al een aantal nieuwe favorieten. smile.gif



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

kaffeechris

Montag, 14. Augustus 2017, 23:02 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Veel kleine branders sturen nu ook proefsets van vers gebrande koffie uit.

Je moet wat meer betalen voor goede koffie.
Koffie is
niet gelijk aan koffieHebben
er al koffiestand laten staan dus XXXX geproefd. Men kan me de woorden
vergeven.
MfG
Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Tuxtom007

Woensdag, 16. Augustus 2017, 16:52 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Dag,

De WDR liet onlangs een goed programma zien, "Wat kost koffie eigenlijk", waarin de kosten van de koffie volledig zijn berekend vanaf de oorsprong tot aan het kopje.

Dan vraagt men zich af hoe de grote leveranciers 500gr. verpakkingen kunnen aanbieden voor minder dan 5,-.

De medewerker van de grote koffie-impoteur in Hamburg, waar de meeste "groten" hun groene koffie vandaan halen, legt het in een notendop uit: "hoe goedkoper
de koffie, hoe minder we de groene koffie voorreinigen"
.
die we in het bedrijf hebben smaakt "super goed" - ik neem de mijne mee van huis, dankzij de thermo-mok
.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

MarieLuisa

Woensdag, 30. Augustus 2017, 15:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 29974

Lid sinds: 10.02.2017

Er gaat niets boven een echt goede filterkoffie - mijn favoriet is de Cristobal Colon uit Caffé New York... wub.gif

Marc von Mare Kaffee

Montag, 11. September 2017, 19:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 31077

Lid sinds: 11.09.2017

Hallo Tuxtom007,

Bij het onderwerp 500gr koffie voor minder dan 5€ moet men nog zeggen dat in de 5€ ook 7% BTW en 1,10€ koffiebelasting zijn opgenomen.

5€/500gr in het schap van de supermarkt betekent dus min de belastingen slechts 3,57€/500gr. Daarnaast moet u ook rekening houden met de burn-in - d.w.z. het gewichtsverlies tijdens het roosteren. Dit is 15-20%, dus de brander gebruikte zelfs ongeveer 600gr groene koffie om deze 500gr gebrande koffie te produceren.
Als je hier rekening mee houdt, kost de koffie slechts 2,98 €/500gr groene koffie (!). Daarvan moet men de kosten voor verpakking, energie en slijtage van de brander, marketing, reclame, transport (niet alleen naar de supermarkt maar ook van het koffieveld naar de branderij), de marge, enz.
aftrekken.

Wat blijft er over aan het einde?

Omdat


koffieboeren




hun oogst niet tegen junkprijzen verkopen, geven ze alleen de slechtste oogsten uit voor de laagste prijzen, d.w.z. over- of onderrijpe bonen of bonen die van de boom zijn gevallen, laag in dichtheid zijn, door insecten zijn opgegeten, te lang in de gistingstank hebben gezeten (en in stinkende bonen zijn veranderd) of op een andere manier niet in orde zijn

.
Nou, iedereen moet het zelf weten. Vooral omdat je veel koffie kunt zien in de supermarkt, zelfs voor veel minder dan 5€...

 Seite 12