Geavanceerd zoeken

Nieuwe koffieboonsoorten om te proberen

EricK

Vrijdag, 22. December 2017, 16:16 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 26

lidmaatschapsnummer..: 31639

Lid sinds: 22.12.2017

Hallo, gemeenschap,

Ik ben hier nieuw en ben geïnteresseerd in verschillende soorten koffie. Ik heb al een aantal geselecteerde proeven gedaan, maar ik sta open voor verdere smaakexplosies. Kunt u een speciale soort koffie aanbevelen die u het lekkerst vindt of die ik absoluut moet proberen? Ik dank u voor uw mening. biggrin.gif

Tuxtom007

Dinsdag, 26. December 2017, 08:32 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Het is moeilijk om iemand aan te bevelen wat ik het beste vind.

En vooral koffie is een luxevoedingsmiddel waarbij, naar mijn mening, persoonlijke smaak en drinkgewoonten erg belangrijk zijn.
Het maakt verschil hoe je de koffie drinkt, of
hij
nu
zwart is, met suiker en/of melk of hoe hij wordt bereid.
Ik kan alleen maar raden, kies
een soort koffie uit
het aanbod
ter plaatse en probeer het uit.

Grote supermarkten bieden naast de klassiekers (Jabobs,. Tchibo, etc.)

ondertussen ook "betere" soorten

aan

.

De Real heeft hier bij ons bijvoorbeeld een eigen kleine branderij, waar nu

14 variëteiten van eigen branding ter plaatse

zijn

.
En wie goede koffie wil drinken en bereid is ervoor te betalen, moet maar eens rondkijken naar kleine branderijen in de omgeving. In grote steden
zijn deze nu heel gewoon.

Ga er dan heen, bekijk het aanbod en vraag advies. Ze kunnen u een aantal goede tips geven over welke van deze rassen

beter geschikt is voor uw drinkgewoonten.
De meeste van hen bieden ook proefpakketten aan met enkele van hun variëteiten in kleine hoeveelheden, die u dan in alle rust thuis moet proberen (altijd
met uw eigen machine!).

Een braadrooster waar ik naartoe ga heeft bijvoorbeeld een 4x250gr ( vrije keuze uit het programma ) en 10x100gr proefpakket ( alle gangbare soorten

uit het programma ) in de aanbieding. En nog 2 tips
:- controleer bij de branders bij u in de buurt of ze koffieseminars aanbieden, dat is echt interessant en u kunt veel leren over de koffieteelt, de variëteiten, de bereiding en de verschillen. Kosten afhankelijk van de omvang dus
ca. 50, -/4u. -
de kwaliteit van een koffie stijgt met de prijs, voor 6,-/kg kun je geen goede, pure koffie
verwachten.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

EricK

Dinsdag, 26. December 2017, 15:58 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 26

lidmaatschapsnummer..: 31639

Lid sinds: 22.12.2017

Hé,

Goed om te weten en bedankt voor het advies. Dan zal ik gewoon zien wat ik kan vinden en wat ik leuk vind. biggrin.gif