Geavanceerd zoeken

Nivona CR 680 vaak "Lege kom".

kbv

Dinsdag, 09. Januar 2024, 20:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 69142

Lid sinds: 28.10.2023

Hallo, hallo,
Ik heb bovengenoemd Nivona-apparaat nu een goed jaar. In principe doet hij wat hij moet doen, goede koffie en een bruikbare latte macchiato. De espresso is ook goed voor mij.
Waar ik me vanaf het begin aan heb geërgerd:
1. Mijn espressobonen, gemalen op een medium stand, zorgen ervoor dat het een eeuwigheid duurt voordat een kopje koffie uit de tuit druipt. Naar mijn mening zou de koffie, vooral espresso, eigenlijk fijner gemalen moeten worden.
2. De machine schreeuwt constant "maak de kom leeg", soms al na 3 brouwsels, waaronder een latte met spoeling van het melksysteem... Naar mijn mening zit er veel water in de kom voor zo'n klein aantal bereidingen.
Ik heb hem aan het einde van de garantieperiode teruggebracht naar Nivona. Ze hebben het afvoerventiel vervangen, maar er is niets veranderd.

Is het normaal dat de machine zoveel water verwerkt en de koffie zo langzaam zet?unsure.gif

Ik had vroeger een eenvoudige De Longhi, waarbij de koffie veel fijner werd gemalen en het zetproces veel sneller ging.

Schlawi

Woensdag, 10. Januar 2024, 14:14 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Hallo,

je kunt het deksel van de lekbak verwijderen, dan kun je kijken of er ergens een lek is tijdens het uitgifteproces.
Het kan zijn dat het deksel de schakelaar voor het herkennen van de lekbak activeert. Je moet het dan handmatig bedienen met een voorwerp.